Cum crești imunitatea la copii în sezonul rece?

0
166
1-imunitatea-la-copii

Imunitatea la copii poate fi mărită prin luarea unor măsuri, care ajută la obținerea unui nivel mai ridicat de sănătate. Părinții trebuie să cunoască cauzele imunității scăzute la copii și să înțeleagă avantajele unui stil de viață sănătos și echilibrat, despre care amintesc mereu medicii și nutriționiștii.

Află în cele ce urmează câteva sfaturi utile pentru a crește imunitatea la copii. Specialiștii în domeniul medical ne asigură că acest lucru este foarte important în menținerea sănătății și asigurarea calității vieții acestora.

Navigare rapidă în articol:

De ce scade imunitatea la copii?

2-imunitatea

În sezonul rece scade imunitatea la copii din cauza:

  • Variațiilor de temperatură
  • Deficitului de vitamina D și de alte vitamine A, B, C
  • Stilului de viață agitat pe care îl au părinții și care influențează starea de dispoziție a copiilor (le produce anxietate, nervozitate, stres)
  • Tulburărilor de somn, a emoțiilor negative
  • Expunerii la poluare.

În ziua de azi, datorită ritmului de viață rapid, părinții sunt stresați, suprasolicitați. Copiii suferă și ei din această cauză, mai ales dacă au și un sistem imunitar slab. De regulă copiii și bătrânii au sistemul imunitar al organismului mai sensibil.

În sezonul rece scade capacitatea de apărare a organismului și la copii și la adulți. Organismul copiilor are același răspuns la stres ca și cel al adulților. Aici ne referim la eliberarea hormonilor de stres – adrenalina și cortizolul. Potrivit specialiștilor în domeniul sănătății, creșterea acestor hormoni de stres în organism poate reprezenta un factor al imunității scăzute la copii.

Copiii sunt expuși în permanență la bacterii, paraziți, virusuri, mai ales în grădinițe, școli. Dacă sistemul imunitar este mai puternic și funcționează corespunzător, poate lupta împotriva agenților patogeni și poate oferi o protecție naturală organismului împotriva bolilor.

Este foarte important ca cei mici să aibă o viață echilibrată, să se bucure de timpul liber, să scape de stres și de anxietate și astfel sistemul lor imunitar să prospere. Află cum se poate elimina stresul la copii.

Dieta echilibrată ajută în susținerea sistemului imunitar al copiilor

3-dieta

Imunitatea la copii poate fi stimulată cu suplimentele de vitamina D și Zn. Desigur când este vorba de copii, părinții trebuie să meargă la un medic pediatru pentru a primi recomandări sănătoase cu privire la suplimentele nutritive care trebuie administrate celor mici. Zincul se găsește în semințe, nuci, cereale integrale, carne, fasole.

Ceaiurile din plante medicinale au efect benefic asupra organismului. Anumite plante medicinale pot crește imunitatea la copii și anume:

  • Ceaiul din echinacea, arnică sau măceșe
  • Ceaiul din iasomie, mușețel, tei sau mentă
  • Ceaiul din muguri de pin, din busuioc sau flori de soc
  • O combinație foarte bună este ceaiul din măceșe, flori de tei și mentă.

Uleiul de pește sau uleiul de ficat de cod crește imunitatea la copii și adulți.

Vitamina C crește imunitatea organismului, se ia din citrice, fructe și legume bogate în acest nutrient. Vitamina C se găsește în fructele de pădure, broccoli, ardei gras, varză și altele. Fructele și legumele trebuie să facă parte din alimentația copiilor. Acestea sunt o sursă de vitamine și antioxidanți, nutrienți care susțin imunitatea și cresc rezistența organismului.

Probioticele sunt bacterii prietenoase care mențin sănătatea intestinelor. Acestea ajută la eliminarea toxinelor, protejează tractul digestiv și facilitează digestia bolului alimentar. Când echilibrul acestor bacterii prietenoase este perturbat în intestinul copiilor, poate fi afectat și sistemul imunitar. Astfel capacitatea organismului de a preveni infecțiile scade. Părinții trebuie să dea un probiotic recomandat de medic la copii. Foarte bun pentru refacerea florei intestinale este iaurtul.

Citește și:  Cum iți dai seama că ai hemoroizi în timpul sarcinii și ce metode de combatere folosești

Înainte de a administra orice supliment sau remediu din plante medicinale la copii, părinții trebuie să întrebe un medic pediatru care cunoaște starea de sănătate a acestora.

Igiena contează în susținerea imunității celor mici

4-igiena

Obiceiurile bune de igienă încep la copii, de când sunt mici. Aceștia trebuie învățați și obișnuiți de părinți:

  • Să-și spele mâinile cât mai des, acest lucru trebuie să devină obligatoriu înainte de a sta la masă
  • Să-și mențină igiena dinților
  • Să-și spele părul de 2-3 ori pe săptămână
  • Să facă baie frecvent pentru a-și menține curățenia și sănătatea corpului.

Dimineața și seara copiii trebuie să se spele pe dinți, sau chiar după fiecare masă. Igiena orală este importantă. Menținerea dinților și a gingiilor curate previne o gamă largă de afecțiuni sau probleme de sănătate. În plus respirația nu va fi urât mirositoare.

Foarte importantă este aerisirea camerei copiilor și a întregului apartament în fiecare zi. Spațiul închis în care aerul nu este împrospătat poate afecta destul de mult imunitatea.

Copiii trebuie să doarmă suficient

5-somnul-la-copii

Majoritatea copiilor nu dorm destul, iar acest lucru le scade imunitatea. Copiii au nevoie să doarmă bine pentru că astfel vor crește sănătos, iar sistemul lor imunitar se va dezvolta și va fi puternic.

Părinții trebuie să se asigure că micuții dorm suficient, în întuneric, fără lumină de noapte, fără televizor, calculator sau telefon mobil în cameră. Părinții trebuie să deconecteze toate aceste dispozitive electronice. Se spune că ele afectează negativ somnul, este indicat să fie ținute în altă cameră, nu în dormitorul copiilor.

Calitatea somnului este chiar mai importantă decât durata somnului. Melatonina este un hormon care este secretat noaptea, deci trebuie să fie întuneric în camera de somn. Acest hormon are efect bun asupra calității somnului.

Plimbările în natură fortifică organismul copiilor

6-plimbari-in-natura

Se spune despre copii că trebuie să fie plimbați în aer liber de părinți, pentru că astfel sistemul lor imunitar se fortifică. Expunerea la aer, la vânt, și chiar la niște germeni prietenoși ajută. Desigur asta înseamnă că cei mici trebuie lăsați să exploreze mediul înconjurător pentru ca organismul să-și construiască anticorpi, ce au capacitatea de a întări imunitatea și a lupta împotriva agenților patogeni.

Cu siguranță părinții trebuie să limiteze expunerea copiilor în zone unde se află germeni care provoacă boli grave.

Știința arată că aerul curat crește imunitatea la copii, face bine organismului. Când spunem plimbări în natură, ne referim la plimbări în zone unde gradul de poluare este cât mai redus, în parcuri, la pădure, la Grădina Botanică, într-un loc de joacă pentru copii, etc. Plimbările duc la refacerea celulelor care cresc funcția sistemului imunitar.

Copiii și toți oamenii în general ar trebui să se bucure cât mai des de o plimbare, de mersul pe jos, deoarece astfel se vor simți mai liniștiți și mai fericiți.

Cercetările arată că la copii, dar și la adulți, petrecerea timpului în aer curat, mai ales în natură are avantaje mari:

  • Crește energia cu 90%
  • Consolidează imunitatea organismului.

Copiii trebuie să facă și exerciții fizice pentru că acestea cresc capacitatea globulelor albe din sânge să lupte împotriva bolilor. Sportul fortifică organismul, consolidează sistemul imunitar al copiilor.

Orice om care se simte epuizat ar trebui să facă o plimbare în natură pentru că în acest mod își va reveni. Natura este combustibil pentru suflet, este un remediu natural pentru sănătate. Plimbarea în aer curat este o modalitate bună de a ne energiza, de a scăpa de stres și de a ne conecta cu natura.

Loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.