Când emoțiile negative fac rău: 6 tipuri de dureri asociate cu emoțiile

0
1

Primul pas către sănătate este să încerci să elimini emoțiile negative și stresul. Mintea și corpul sunt în legătură, se influențează reciproc, de aceea suferințele emoționale pot declanșa dureri fizice. Cercetătorii spun că există conexiuni specifice între emoțiile negative și durerea resimțită în anumite zone ale corpului. Află în acest articol ce comunică corpul tău atunci când îți blochezi emoțiile.

Navigare rapidă în articol:

  1. Durerea de cap
  2. Durerea de gât
  3. Durerea de spate
  4. Durerea de genunchi
  5. Durerea de umăr
  6. Durerea de șold

1. Durerea de cap

Durerea de cap este asociată cu stresul dar și cu incapacitatea de exprimare a emoțiilor și de îndepărtare a gândurilor negative. Când ai migrene sau dureri de cap înseamnă că te stresezi prea mult și privești lumea în culori sumbre. Corpul îți spune că trebuie să încerci să te relaxezi, să ai grijă la alimentația ta, să bei mai multă apă și să te odihnești.

În general, durerea cronică apare în cazuri de stres intens, din cauza unor experiențe traumatice din trecut și care probabil nu au fost depășite corespunzător. De pildă, se spune că durerea de dinți la oameni este declanșată și de stres, tristețe sau frică. Pentru combaterea durerii, oamenii trebuie să-și concentreze energia în mod adecvat, pentru a scăpa de emoțiile negative.

2. Durerea de gât

Oamenii pot avea dureri de gât din cauza furiei acumulate, a sentimentelor de frustrare și confuzie. Și agresivitatea poate provoca dureri de gât. De asemenea, ea poate apărea din cauza problemelor cu anumite persoane, a lipsei de comunicare.

Durerea de gât este asociată cu stările de anxietate și cu incapacitatea de a ierta. Pentru ameliorarea durerii de gât se recomandă iertarea, depășirea traumelor din trecut.

Bolile de gât, cum sunt cele tiroidiene, ar putea fi asociate cu incapacitatea de exprimare a sentimentelor, cu neglijența pentru propria persoană și cu lipsa de încredere în forțele proprii. În plus, astfel de suferințe apar și datorită infexibilității, încăpățânării, a negării faptului că există și o altă parte a conflictului.

3. Durerea de spate

Durerea lombară este asociată cu stresul cauzat de problemele financiare. În plus, această durere poate fi și un simptom al faptului că încerci prea mult să-ți iei responsabilități enorme privind viața altor persoane. Când efortul este prea mare și uiți de viața ta, să nu te miri că mintea și corpul tău vor avea de suferit.

Durerea în partea superioară a spatelui este legată și de lipsa sprijinului emoțional, de lipsa de iubire și prea multă singurătate. Poate că a venit momentul să-ți consolidezi relația, deoarece ai nevoie de sprijin, empatie, iubire. Și înțepăturile de inimă sau bolile coronariene sunt asociate cu lipsa de iubire, cu singurătatea, nepuțiința, sentimentul respingerii.

Durerea în partea inferioară a spatelui are legătură cu emoțiile negative produse de lipsa siguranței financiare, a pierderii locului de muncă, a lipsei abundenței.

Durerea la coloana vertebrală arată incapacitatea de a căuta sprijin în viață; ea este asociată cu probleme emoționale precum lipsa de încredere, de sprijin și de dragoste. Dacă apar dureri în zona toracică este semn de sentimente de vinovăție, de gânduri care sunt o povoară și care nu pot fi îndepărtate.

Citește și:  Știrile de la ora 5 - filmul de groază la care se uită toată România

4. Durerea de genunchi

Durerea de genunchi este asociată cu faptul că vrei prea mult ca oamenii din jur să facă lucrurile în felul tău, să te asculte, deci trebuie să renunți la ego și la mândrie. Probabil vrei prea mult să conduci, nu poți accepta faptul că cineva are dreptate, din cauza încăpățânării tale și a orgoliului.

Teama de a pierde controlul poate produce chiar și dureri de abdomen, sau afecțiuni resimțite în această zonă de mijloc a corpului. Durerea abdominală este legată de sentimentele de furie, gelozie, rușine, critică și incapacitatea de a face sau de a lua ceva. Suprimarea furiei se manifestă prin apariția unor tensiuni, prin strângerea pumnilor, a maxilarului, iar acest stres produce durere în corp. Prin deblocarea tensiunii și exprimarea adevăratelor senstimente, se poate reduce durerea.

Dacă te dor mâinile înseamnă că încerci din răsputeri să faci imposibilului, iar asta este un stres. Pentru a scăpa de senzația de mâini dureroase, încearcă să te relaxezi, să nu mai faci sacrificii prea mari pentru alții, pentru că după cum vezi este prea greu pentru tine să încerci să realizezi imposibilul.

5. Durerea de umăr

Atunci când umerii sunt tensionați și apare durerea, este semn de stres, de acumularea prea multor gânduri negative în minte. Acest disconfort se poate depăși dacă începi să te gândești mai mult la tine, la viața ta și mai puțin la toată lumea. Nu poți rezolva tu întodeauna problemele altora, deci nu te încărca cu energia lor negativă.

Unii oameni sunt vampiri energetici, care te încarcă cu problemele pe care le au și te seacă de energie. Prin urmare, fii mai atent la oamenii din jur, nu ai obligația de a lua pe umerii tăi problemele lor, deci încearcă să te detașezi, astfel durerea ta fizică de umeri se va ameliora.

Rigiditatea umerilor este asociată cu faptul că ai făcut ca viața ta să fie o povară, din cauza faptului că ți-ai luat prea multe responsabilități pe cap. În această situație, în care te afli, poți simți chiar și simptome de durere de brațe, care sunt asociate cu sentimentele de frică reprimate.

6. Durerea de șold

Durerea de șold arată că te simți blocat în viață, din cauza unor probleme și îți este frică să schimbi ceva. Probabil a venit timpul să ieși din zona ta de confort, dar îți este foarte greu să faci asta. Pentru a scăpa de durere trebuie să depășești frica, chiar dacă asta este un lucru dificil pentru tine, însă dacă treci de ea, vei vedea imediat rezultatele așteptate.

Durerea din zona pelvisului este legată de identitatea emoțională și fizică. Anxietatea sexuală și experiențele negative din copilărie pot cauza durere în această zonă. Lipsa sprijinului emoțional, sentimentul de pericol duc la disconfort și rigiditate la șold și pelvis. Pentru a scăpa de simptom trebuie să încerci să mergi mai departe, să iei decizii, să-ți schimbi viața. Rigiditatea șoldului exprimă teama de a lua o decizie pentru a face o schimbare mare în viață.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.