6 strategii prin care să-ți crești încrederea în tine – Poți avea astfel un stil de viață mai bun!

0
3

Există anumite strategii prin care îți poți crește încrederea în tine și o anumită atitudine care te poate ajuta să fii mai încrezător. Deși timiditatea este ceva ce nu-ți place la tine, poți sta liniștit, că nu este ceva cu care vei trăi toată viața. Dacă ești un om fără încredere în forțele proprii, este pur și simplu pentru că în mod inconștient sau conștient ți-ai indus în creier niște informații eronate, care poate s-au dezvoltat din identitatea și abilitățile tale. Poți încerca lucruri noi, sau poți încerca să cunoști oameni noi și vei vedea că treptat, vei dobândi și o aură de încredere.

Află în acest articol principalele 6 strategii prin care îți poți redobândi încrederea în tine.

Navigare rapidă în articol:

  1. Folosește în mod eficient autosugestia
  2. Ascultă muzică care oferă încredere, curaj și energie
  3. Manifestă o atitudine încrezătoare
  4. Dezvoltă-ți abilitățile de comunicare
  5. Alege noi surse de inspirație
  6. Fă sport

1. Folosește în mod eficient autosugestia

Încrederea în sine vine din credința că îți poți schimba viața în bine. Iar asta se poate face prin autosugestie. Deși poate unii oameni nu cred asta, autosugestia poate ajuta la schimbarea gândirii negative într-o gândire pozitivă și la creșterea încrederii în sine. Repetarea unei fraze pozitive are efect asupra creierului fără să-ți dai seama. Un exemplu ar fi: “Eu, mă apreciez mai mult și am din ce în ce mai multă încredere în mine”. Repetarea frazei se face când ai o stare pozitivă, de exemplu dimineața și seara la culcare, când creierul este ușor de influențat.

Pentru a-ți spori încrederea în tine este recomandat să-ți reamintești calitățile tale bune și ceea ce ai realizat bun. În acest fel te motivezi și te încurajezi, iar asta te va ajuta să te simți mult mai bine. Poți să te uiți în oglindă și să-ți spui diferite lucruri: “cât de grozav ești”, “cât de frumos ești”, “cât de încrezător ești”, “cât de unic ești”, etc. Dacă asta ți se pare foarte amuzant, poți râde cu poftă pentru că și râsul sporește încrederea în sine.

2. Ascultă muzică care oferă încredere, curaj și energie

Se știe că muzica are un efect pozitiv asupra oamenilor, acționează asupra sistemului nervos, este un catalizator al emoției. Despre sonatele lui Mozart și cele ale lui Vivaldi se spune că pot crește inteligența la copii. Pentru a folosi muzica în avantajul tău, este indicat să ai o serie de melodii energizante, care îți creează o stare de curaj și de energie. Dacă asculți aceste melodii zilnic, o perioadă de timp, vei vedea că treptat creierul se va adapta la astfel de frecvențe pozitive și vei avea mai multă motivație, energie și încredere în tine.

Muzica, limbajul universal, stimulează dezvoltarea armonioasă a copiilor. 

3. Manifestă o atitudine încrezătoare

Oamenii pot comunica inconștient unele semne externe ale încrederii în sine. De asta se spune că prima impresie contează. Dacă ai o atitudine încrezătoare este posibil să impresionezi oamenii pe care îi vei cunoaște. Depinde de tine ce atitudine ai, cum îți pui în evidență anumite atuuri frumoase. Evită să ai o atitudine disprețuitoare, arogantă sau dominatoare.

Citește și:  Cum scăpăm de stres?

Și postura corectă ajută în acest caz, ea se poate exersa prin tehnica Alexander, prin care un om își poate folosi mintea și corpul, poate învăța să se miște mai atent prin viață. Exersează această tehnică, ține spatele drept, umerii înapoi, capul sus.

Vezi aici un video cu tehnica Alexander.

4. Dezvoltă-ți abilitățile de comunicare

Dale Carnegie a recomandat oamenilor să-și îmbunătățească capacitatea de a se exprima pentru că asta oferă multe avantaje. Cursurile sale sunt renumite că au ajutat oamenii să-și atingă obiectivele.

Pentru a reuși să-ți îmbunătățești capacitatea de comunicare este indicat:

  • Să faci exerciții practice de comunicare, să încerci să vorbești în public
  • Să joci teatru pentru că asta este un mod de eliminare a stresului și de îmbunătățire a dicției
  • Citește multe cărți pentru a-ți îmbogăți vocabularul
  • Încearcă să cunoști mai mulți oameni pentru a socializa.

Prin comunicare, folosind magia cuvintelor îți dezvolți încrederea în sine. Limbajul trebuie să fie pozitiv și motivant, astfel el va crea o aură de încredere. Gândești pozitiv pentru că de obicei gândurile devin cuvinte, iar cuvintele devin acțiuni. Și ținuta contează mult, pentru că dacă ești elegant vei avea și o atitudine mai încrezătoare. Acordă o atenție mare igienei și alegerii parfumului, pentru că aceste aspecte induc o stare de încredere și nu de respingere. Investește în haine pentru a avea o ținută vestimentară frumoasă, asta îți va îmbunătăți stima de sine și încrederea.

Pentru a impresiona contează și privirea care trebuie să fie magnetică. Asta înseamnă să privești interlocutorul în ochi și să nu clipești mult în timpul conversației. Poți exersa privirea magnetică zilnic, privind în oglindă fără să clipești.

5. Alege noi surse de inspirație

Pentru a-ți dezvolta calități sau abilitățile necesare ai nevoie de noi surse de inspirație. Poți urma cursuri de instruire, seminarii de dezvoltare personală, prin care poți evolua. Dacă vei găsi un mentor bun poți învăța de la el anumite strategii prin care îți poți dezvolta un anumit talent.

Pentru a avea mai multă încredere în tine ar fi indicat să stai în preajma unor persoane încrezătoare, curajoase, care sunt conștiente de calitățile lor. Pentru a evolua fii atent la ce anturaj ai. Nu este deloc recomandat să stai în preajma unor oameni care te disprețuiesc sau te fac să te îndoiești de tine. În concluzie evită oamenii negativi, toxici, care îți pot scădea stima de sine.

6. Fă sport

Sportul influențează neurotransmițătorii creierului, care au rol în transmiterea informațiilor de la un neuron la altul. Prin sport se poate dezvolta încrederea în sine și se obțin și alte avantaje: crește starea de bine, sunt reduse stările de anxietate și depresie, este diminuat stresul și starea de nervozitate. sportul dezvoltă voința, determinarea, spiritul de competiție și încrederea.

Cel mai simplu este să faci jogging, deoarece astfel se pune corpul în mișcare și creierul este mai bine oxigenat. Este recomandat să alergi cam 10-20 de minute în fiecare zi, de regulă seara.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.