Practici pentru sănătate, bunăstare, wellness din întreaga lume

0
62

Există numeroase practici cu efect fantastic asupra bunăstării și sănătății fizice și mentale. Dintre acestea fac parte: meditația, mersul pe jos, sauna, exercițiile fizice, tehnicile de respirație și altele. Află în acest articol câteva practici eficiente pentru sănătate și wellness.

Navigare rapidă în articol:

  1. Sweat Lodge, o practică de vindecare a minții, a corpului și a spiritului
  2. Yoga râsului
  3. Un pui de somn zilnic

1. Sweat Lodge, o practică de vindecare a minții, a corpului și a spiritului

Unii oameni preferă să facă o excursie la o cabană sudoripară, pentru purificarea minții, a corpului și a sufletului. O cabană de acest fel nu este doar un loc în care se face saună, ci și un loc unde poți să faci meditație, să cânți la tobe, un loc de conexiune cu sinele și lumea spirituală.

Americanii aleg această practică mai mult pentru sănătate sau ca formă de relaxare și mai puțin ca ceremonie spirituală. Aceste ceremonii sunt cunoscute de mii de ani și erau sacre pentru comunitatea nativă americană. Finlandezii și locuitorii din alte țări scandinave sunt de asemenea adepți ai acestor practici. Pentru ei, sauna este medicul săracului.

Sweat Lodge era un ritual al bătrânilor Lakota, oameni cu o bogată tradiție care leagă lumea creației de lumea spiritului.

Beneficii fizice și spirituale

Sweat Lodge – Beneficii pentru sănătate:

  • Ritualul vindecă multe boli și chiar dependența de droguri
  • Are efect liniștitor, relaxant, de vindecare
  • Îndepărtează gândurile, sentimentele negative, de epuizare
  • Calmează mintea și stările de nervi
  • Crește gradul de conștientizare, intuiția, creativitatea
  • Oferă o stare de echilibru și pace interioară
  • Este o modalitate de a te cunoaște pe tine însuți, un fel de meditație
  • Are putere de purificare și este o experiență plăcută
  • Crește rezistența organismului la infecții și boli
  • Echilibrează activitatea glandelor endocrine
  • Ajută la detoxifierea organismului de substanțele nocive
  • Îmbunătățește circulația sângelui
  • Stimulează activitatea inimii și previne bolile cardiace
  • Îmbunătățește activitatea sistemului respirator
  • Ameliorează durerile de oase, reumatismale, articulare
  • Calmează durerile și relaxează corpul
  • Ajută în combaterea insomniei
  • Ameliorează simptomele multor afecțiuni și boli
  • Eliberează mintea de gânduri negative, temeri fel de fel
  • Ridică nivelul energiei în corp
  • Ajută la găsirea scopului în viață.

O astfel de colibă se construiește de regulă într-o zonă riverană, deci situată pe malul unei ape, unde sunt multe salcii. Când se face ritualul nu se consumă alcool, cafea, tutun. Ideea este de a avea un nivel ridicat de energie în corp. Se mănâncă cu 3 ore înainte de ritual, evitând carnea.

Vezi aici un video despre modul cum se construiește un Sweat Lodge:

2. Yoga râsului

Această practică combină râsul forțat cu anumite tehnici de respirație. Efectele sunt următoarele:

  • Este îmbunătățită starea de spirit
  • Se elimină stresul și tensiunile nervoase
  • Scade riscul de boli de inimă
  • Se reduce hipertensiunea arterială
  • Scade riscul de atac de cord
  • Se induce un sentiment de eliberare și bucurie.

Râsul, chiar dacă este forțat, devine contagios și se poate transforma în râs normal.

În sesiunile de râs yoga se aplică și exerciții de respirație, care au efect benefic asupra plămânilor. Prin tehnicile de respirație se crește aportul de oxigen la celule, iar asta previne îmbolnăvirea și crește vitalitatea organismului.

Citește și:  Un hobby cu potențiale efecte negative: jocurile PC pentru copii

O astfel de tehnică este Pranayama.

Vezi aici un video cu respirația Pranayama:

Vezi aici un video cu exerciții Yoga râsului:

3. Un pui de somn zilnic

Foarte mulți oameni, din întreaga lume, obișnuiesc să facă o pauză zilnică, pentru un pui de somn. Asta este de ajutor, mai ales dacă ești foarte obosit. Încearcă să dormi ziua măcar 30 de minute și vei vedea că te simți mult mai bine. Este suficient să închizi ochii câteva minute și să stai întins, pentru a-ți calma stările de nervi și mintea.

Conform unui studiu de le NCBI, efectele unui pui de somn în timpul zilei sunt următoarele:

  • Sunt îmbunătățite performanțele cognitive
  • Este crescută starea de dispoziție
  • Este ameliorată oboseala, anxietatea, confuzia
  • Sunt reduse stările de febră musculară la sportivi, după antrenamente
  • Sunt prevenite daunele oxidative, crește performanța.

Ce cred oamenii despre puiul de somn?

Unii oameni consideră asta o pierdere de timp și practica este oarecum discreditată. Alții însă o aplică și spun că le aduce o stare de bine și de fericire. Somnul în timpul zilei este asociat de unii oameni cu lenea sau cu timpul liber. Un pui de somn la locul de muncă ar fi o aberație pentru unii oameni.

Totuși, beneficiile unui pui de somn sunt mari, spun psihologii.

Un pui de somn îmbunătățește memoria și capacitatea de concentrare, însă nu este un remediu pentru oboseala cronică. În cazuri de oboseală accentuată sunt necesare mai multe ore de somn.

Totuși, este recomandat un pui de somn zilnic, cel puțin de 10-20 minute, deoarece astfel se reduc efectele stresului și se crește starea de dispoziție. Somnul, chiar dacă este de scurtă durată, calmează și are efect relaxant, iar în plus ajută și la încărcarea bateriilor.

Ce spun cercetătorii?

Conform unui studiu realizat de cercetătorii din Anglia, pe 1.000 de participanți, a fost evaluat nivelul de fericire la oamenii în funcție de obiceiurile specifice de somn. Rezultatele studiului au arătat că 66% dintre oamenii care obișnuiau să doarmă câte puțin ziua, cel mult 30 de minute, au declarat că se simt așa mai fericiți. Procentul este mai mic la oamenii care au spus că dorm ziua mai mult de 30 de minute, iar asta îi face să se simtă mai bine decât dacă nu ar dormi deloc.

Prin urmare, dacă vrei să fii mai fericit, nu ezita să dormi puțin ziua, în mod frecvent. Somnul are multe beneficii asupra sănătății și anume:

  • Promovează creativitatea
  • Crește productivitatea, vigilența și puterea de concentrare
  • Oferă un plus de energie
  • Liniștește mintea, minimizează stresul
  • Îmbunătățește starea de dispoziție
  • Reduce riscul de accidente pentru că șoferul va fi mai odihnit la volan
  • Crește abilitățile de învățare și de memorie
  • Îmbunătățește sănătatea inimii
  • Este o sursă de fericire, deci are un impact bun asupra stării de spirit.

Studiile cercetătorilor arată că un pui de somn la locul de muncă, timp de 20 de minute, poate crește productivitatea muncii cu mai mult de 20%.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.