Care sunt cele mai bune activități de wellness pentru bunăstarea psihică?

0
76

Datele statistice arată că foarte mulți oameni suferă de tulburări depresive și de anxietate încă din primul an de pandemie, iar asta îi face să caute activități prin care să se relaxeze și să-și amelioreze simptomele provocate de aceste afecțiuni.

Există mai multe activități prin care oamenii pot obține o stare de bunăstare psihică. Anumite obiceiuri pozitive din viața lor îi ajută să profite la maximum de viață și să-și îmbunătățească sănătatea. Care sunt cele mai bune activități de wellness și obiceiuri pentru promovarea bunăstării psihice la oameni?

Navigare rapidă în articol:

  1. Principalele activități pentru bunăstarea psihică
  2. Activități de wellness

1. Principalele activități pentru bunăstarea psihică

Dormi mai mult!

Dormi suficient pentru a te simți mai odihnit și a-ți încărca baterile. Odihna este esențială pentru sănătatea minții și a corpului. Pentru a avea o bună stare psihică, creierul trebuie să fie odihnit; el are nevoie de odihnă pentru a funcționa corect.

Fii mai bun!

Fericirea este strâns legată și de oamenii cu care interacționezi. Poartă-te cât mai frumos cu ei, ajuta-i cum poți (chiar și cu un simplu sfat) și oferă-le ceva pozitiv – un zâmbet, o îmbrățișare, un cadou, etc. Asigură-te că petreci timp de calitate cu oameni care te inspiră și care te susțin să trăiești frumos. Evită să te cerți, să îți impui punctul de vedere, mai bine eviți conflictele și situațiile stresante.

Încurajează-ți gândirea în rezolvarea problemelor!

Pentru a-ți rezolva problemele sau a-ți atinge un obiectiv începe cu pași mici, nu trebuie să faci totul în grabă, când ești agitat și stresat. Analizează și stabilește cu atenție ce trebuie să faci, pentru a lua cele mai bune decizii și a nu-ți cheltui energia în zadar.

Fă sport și plimbări în natură!

În timpul activităților fizice, gândurile tale devin mai clare și poți scăpa de ideile obsesive. Sportul ajută la oxigenarea creierului și la eliminarea gândurilor negative. Prin mișcare poți scăpa de stres, de resentimente. Despre acestea se spune că sunt compuse dintr-un amalgam de sentimente negative – tristețe, furie, durere, mânie.

Prin lipsa activității, mușchii slăbesc ienvitabil, iar asta se poate întâmpla și cu creierul. Prin urmare, atât corpul cât și creierul au nevoie de antrenament. Asta înseamnă să faci sport și exerciții de memorie.

Mergi mai des la plimbare, chiar zilnic, pentru a te bucura de natură. Asta este ca un medicament excelent pentru psihic și corp. Plimbarea te ajută să te detașezi, să scapi de stres, să te bucuri de plante, animale, de lumina soarelui.

Încearcă să mănânci sănătos!

Asta înseamnă să alegi cu atenție alimentele, astfel încât acestea să fie proaspete și bio. Deși alimentele procesate sau de tip fast-food pot avea un gust bun, care te atrage, totuși ele trebuie evitate pentru că aduc un sentiment negativ – de greutate, disconfort abdominal, de lenevire fizică și mintală.

Fii recunoscător pentru ceea ce ai!

Pentru a avea o bună stare psihică, fii recunoscător pentru ceea ce ai deja. Fă-ți timp pentru tine, pentru a avea momente de liniște, în care să te gândești câtă bunăstare ai deja în viața ta. Rugăciunea te poate ajuta să ai un moment de pace și fericire, să fii mulțumit cu ceea ce ai și să-ți menții starea de calm și de încredere în viitor.

Citește și:  Păreri despre Apple

Joacă-te cu un animal de companie!

Un animal de companie – cum este un câine – îți poate reduce senzația de stres, îți poate oferi momente de relaxare și bucurie. Prin petrecerea timpului cu un animal de companie poți scăpa de anxietate și depresie și îți poți îmbunătăți și sănătatea. Interacțiunea cu un câine care te iubește îți scade tensiunea, stresul, îți crește nivelul de endorfine, oxitocine, dopamină și astfel te simți mai bine.

Mulți oameni găsesc un sprijin important la animalul de companie, pentru că acesta îi iubește necondiționat și îi ajută să-și controleze emoțiile negative.

2. Activități de wellness

Uneori oamenii au nevoie de încurajare. Influența mediului este extrem de importantă pentru fiecare om. Dacă ai un prieten care să te încurajeze, poți spune că poți scăpa mai ușor de starea negativă, distructivă.

Adesea, unii prieteni îți aduc bucurie și o stare de bine, prin susținere și comunicare. Caută oameni prietenoși care să te ajute să treci mai ușor peste probleme și să mergi mai departe. Nu-ți pierde timpul cu oricine sau cu distracții inutile, nu te tortura inutil (prin gânduri negative), extinde-ți gama de interese și petrece-ți timpul cu oameni de la care ai ce învăța sau care sunt cel puțin pe aceeași lungime de undă cu tine.

Există și anumite activități de wellness care îți oferă o stare de liniște și relaxare:

  • Îți poți ameliora stresul prin activități de divertisment
  • Prin diferite tehnici de respirație te poți simți mai confortabil și îți poți relaxa mintea și corpul; există tehnici de respirație care au un efect pozitiv și pentru tratamentul depresiei și anxietății și care implică diafragma și abdomenul
  • Râsul și umorul combat stresul și oferă o bunstare psihică excelentă; prin râs se induce o stare de spirit pozitivă, se întărește imunitatea și rezistența organismului la boli, se distrage atenția de la vinovăție, furie, emoții negative
  • Poți practica un hobby (cum este lectura), prin care îți distragi atenția de la lucruri negative și îi oferi corpului posibilitatea să se refacă și să-și recapete puterea
  • Muzicoterapia ajută în vindecare, elimină stresul, relaxează, combate anxietatea și tensiunile mintale
  • O tehnică eficientă pentru a te simți mai bine, pentru a te elibera de tensiunile simțite la nivel emoțional și muscular, este așa numita relaxare musculară progresivă; aceasta constă în exerciții caracterizate prin contracția și eliberarea diferitelor grupe musculare, astfel se relaxează mintea și corpul.

Alte remedii

Pe lângă aceste activități și metode de relaxare, există și alte remedii naturale, care presupun folosirea unor ingrediente active ce ajută în restabilirea echilibrului dintre minte și corp. De exemplu, ceaiurile din plante medicinale îmbunătățesc starea psihică. De asemenea, băile cu plante au efect bun asupra relaxării și bunăstării psihice.

Cele mai bune ceaiuri pentru relaxare sunt:

  • Ceaiul de tei
  • Ceai de mușețel
  • Ceaiul de sunătoare
  • Ceaiul de lavandă.

Și suplimentele de magneziu și triptofan ajută în promovarea relaxării. Magneziul ajută la funcționarea normală a mușchilor, la reducerea oboselii, combaterea stresului și îmbunătățirea calității somnului. Triptofanul este un aminoacid esențial care susține starea de spirit, relaxarea și bunăstarea mintală.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.