De ce plimbarea în aer liber, zilnic, este atât de bună?

0
3

Mergi zilnic la plimbare, la aer curat în natură și asta îți va elimina stresul și anxietatea. Fă mai multă mișcare, pentru că exercițiile fizice în fiecare zi îți îmbunătățesc sănătatea cardiovasculară și a întregului organism.

Navigare rapidă în articol:

  1. O plimbare rapidă, la aer curat, scade riscul de boli cronice
  2. Scapă de anxietate prin relaxare în natură

1. O plimbare rapidă, la aer curat, scade riscul de boli cronice

O plimbare rapidă zilnic este benefică pentru sănătate, scade riscul de boli cronice, arată studiile cercetătorilor.

Plimbarea elimină stresul și deci este recomandată pentru toată lumea. Poți face o plimbare scurtă seara, chiar înainte de culcare, pentru că astfel vei dormi mai bine. Pentru a avea un somn de calitate trebuie să scapi de stres și de anxietate, iar asta se poate realiza printr-o plimbare în aer curat.

În ziua de azi, stresul și problemele copleșesc oamenii și de aceea mulți se confruntă cu stări de oboseală și anxietate. Stresul cronic le amenință cursul și calitatea vieții, echilibrul interior, starea psihică, dar și sănătatea organismului.

2. Scapă de anxietate prin relaxare în natură

Anxietatea este o reacție la stres, ea poate crește riscul de îmbolnăvire, de dezvoltare a unor boli (precum diabet, depresie, boli cardiace și vasculare), spun cercetătorii.

Anxietatea se manifestă în general prin simptome precum: neliniște, frică, senzație de oboseală, iritabilitate, dificultăți cu somnul, sentimente excesive de îngrijorare care sunt mai greu de controlat, tensiune musculară și dificultăți de concentrare.

Consform datelor statistice:

  • Aproximativ 3,1% din populația SUA suferă de tulburarea de anxietate generalizată, care este un tip de anxietate excesivă, ce se caracterizează printr-o stare de îngrijorare mare cu privire la evenimentele vieții
  • Aproximativ 2,7% din populația SUA suferă de tulburări de panică
  • Aproximativ 7,1% din populația SUA suferă de tulburarea de anxietate socială
  • Riscul ca femeile să sufere de anxietate este de 2 ori mai mare decât la bărbați; în plus ele pot suferi concomitent și de depresie.

Beneficiile plimbării în natură

Medicii specialiști în psihiatrie spun că o plimbare în natură poate ajuta în ameliorarea anxietății cronice. Această activitate plăcută și relaxantă oferă o stare de bine, crește nivelul de serotonină.

Plimbarea în natură este accesibilă tuturor și are numeroase beneficii:

  • Este o adevărată activitate sportivă
  • Alungă letargia, lenea și somnolența
  • Ajută în prevenirea și combaterea obezității
  • Este un motiv excelent de evadare în natură, pentru eliberarea gândurilor negative
  • Ajută la arderea caloriilor după o masă copioasă
  • Este o adevărată terapie antidepresivă
  • Reduce nivelul hormonilor de stres, cortizolul și adrenalina
  • Îmbunătățește starea de spirit, crește nivelul de endorfine care aduc bună dispoziție
  • Oferă un val de energie
  • Combate sedentarismul
  • Oferă o stare de plăcere și relaxare
  • Ajută la tonifierea picioarelor și feselor
  • Previne apariția osteoporozei
  • Îmbunătățește sănătatea organismului.

Mutarea atenției în altă parte

Aceasta este cea mai simplă metodă de a combate stresul și anxietatea. Mutarea atenției în altă parte, spre lucruri frumoase, înlocuirea gândurilor negative cu gânduri pozitive ajută în relaxare și în reducerea nivelului de stres și anxietate.

Citește și:  8 sfaturi pentru îmbunătățirea relației de cuplu

Și gestionarea respirației (aplicarea unor exerciții de respirație) reprezintă un remediu util pentru ameliorarea stresului și calmarea anxietății. Exercițiile de respirație au fost folosite de mult timp ca metodă de succes în combaterea acestor probleme de sănătate. Cu ajutorul lor îți recapeți starea de bine, calmul și reușești să lași deoparte gândurile anxioase.

Mutarea atenției în altă parte te eliberează de stres și de anxietate în mod natural și poate fi o metodă de aplicat înainte de a solicita un tratament medical. Această metodă se aplică și atunci când nu te poți relaxa pentru a adormi, când gândurile negative te copleșesc, când îți vin în minte lucruri care s-au întâmplat și te-au afectat emoțional într-un sens negativ.

În societatea actuală, tulburările de anxietate pot fi frecvente, mai ales atunci când organismul este supus la stres emoțional. Simptomele sunt în general: accelerarea bătăilor inimii, creșterea transpirației, dureri de cap, dureri musculare, tensiunea arterială crescută, senzație de frică, tensiune și agitație.

Pentru a reduce anxietatea, mută-ți atenția în altă parte. Astfel scapi de stres și asta este bine, pentru că după cum se știe anxietatea este adesea o consecință a stresului. Metoda este simplă și poate fi aplicată de oricine, chiar și la locul de muncă.

Elimină cofeina din alimentație

Pentru a-ți reduce stările de anxietate trebuie să elimini cofeina din alimentație. Despre cofeină, cercetătorii au spus mai multe lucruri interesante și anume:

  • Cofeina este asociată cu atacurile de panică; cercetătorii au demonstrat că aproximativ 52% dintre oameni pot avea atacuri de panică și anxietate după ce consumă cafea și cofeină în mod frecvent
  • Cofeina crește tensiunea arterială, stimulează sistemul nervos central
  • Consumul de cofeină crește anxietatea; cercetătorii precizează că această substanță – cofeina – amplifică anxietatea, în sensul că la doar câteva ore de la consumul ei, nivelul de anxietate crește de la 5 la 10
  • Din cauza cofeinei și a scăderii calității somnului noaptea, nivelul de anxietate este mai mare dimineața
  • Deși cofeina oferă un plus de energie inițial, apoi, după câteva ore, efectele ei se resimt și stările de anxietate pot să fie mai accentuate.

Cofeina apare și în alte băuturi, cum sunt: ceai verde, ceai negru, băuturi energizante, Coca-Cola, Pepsi, Mountain Dew și Vault.

De asemenea, pentru a avea o stare mai bună de spirit și a scăpa de stres, trebuie să reduci consumul de zahăr, alimente procesate, alimente de tip fast-food și alcool.

În tratamentul anxietății este recomandată alimentația bogată în magneziu și vitamine, alcătuită din legume, alge marine, nuci, semințe leguminoase, linte, somon, ouă, cereale integrale și altele.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.