DiverseRelația gadget-copil – bună pentru cei mici?

Relația gadget-copil – bună pentru cei mici?

Dacă ai un copil sau urmează să te bucuri de el, atunci trebuie să urmărești ce este bine și ce nu pentru cel mic.  Asta înseamnă să fii atent inclusiv la  relația gadget-copil. În ultimul timp, oriunde am merge, suntem mereu cu laptopul deschis, sau cu telefon și tableta în mână. Copiii, urmează evident modelul părinților. Și atunci? Ce facem?

I-am mai dat și eu de multe ori tableta sau telefonul căci eram prins cu treabă, apoi am observat că vrea și mai mult. Se joacă și pe PlayStation, se juca de 3-4 ori pe an în ultimii 2 ani, în ultima perioadă cum se trezește prima întrebare este când mai poate să se joace pe PlayStation. Iar dacă nu îl las, cred că știți ce urmează, totuși nu cedez (tot timpul). Am cedat de câteva ori și a fost greșeală fatală. Trebuie să avem mare grijă cum gestionam relația gadget-copil, căci pot exista repercursiuni grave.

Educația și relația gadget-copil

Suntem bombardați de tot felul de aparate, ce ne promit o susținere în educația copilului. Astfel devenim martori la dependența familiei de gadgeturile din jurul nostru. Unii susțin chiar că tehnologia nu este atât de importantă în modul în care elevii studiază. Asta pentru că predomină deoarece predomină abordările tradiționale ale predării.

O mulțime de cercetări în acest domeniu s-au axat pe tehnologie ca instrument. Dar, care este valoarea tehnologiei ca mijloc de încurajare a interacțiunilor dintre părinți, profesori și elevi – atingerea domeniului afectiv – și asigurarea faptului că elevii construiesc cunoștințe cu ajutorul tehnologiei?

Elevii sunt cei care sunt cei mai încântați de această modalitate de predare. Mulți au fost de acord  atunci când au fost întrebați cum își doresc să fie planul de predare de la școală. Aceștia au spus că își doresc mai multe activități ce folosesc informații de pe diferite site-uri web sau  care au anumite elemente interactive – jocuri, materiale video, fotografii. Și astfel, se dezvoltă, din ce în ce mai mult, relația gadget-copil.

Relația gadget-copil – din perspectiva profesorului

Profesorii se pot declara și ei fericiți în acest caz. Cu ajutorul internetului multe explicații și lecții complicate pot fi simplificate printr-un singur video, realizat în acest sens. Dar oare este aceasta soluția? Eu cred că nu.

Dezavantaje:

  • Multe dintre lecțiile care se predau în România nu au și un format digital. În majoritatea cazurilor este extrem de greu să se realizeze chiar și procesul de predare standard – mai ales în zona rulară. Să nu mai vorbim de predarea corespunzătoare, în format digital.
  • Dacă există un video explicativ, atunci acesta nu este și în limba română. De cele mai multe ori nu ne putem baza pe un material foarte bine pus la punct, deoarece copilul nu va înțelege și explicațiile aferente. Nu este o regulă generală, dar totuși se întâmplă.
  • Nu există programă care să permită o simplificare și o structurare a informației în așa fel încât aceasta să poate fi predată și într-un mod interactiv.

Chiar și așa, integrarea domeniului afectiv în modelul nostru de interacțiune cu elevii și cei mici, poate deveni un obicei. Un exemplu ar fi dacă profesorul a stabilit o rețea cu părinții și cursanții și a folosit cunoștințele dobândite pentru a-și construi lecțiile interactive. Atunci atât părinții cât și elevii vor avea o relație mult mai sănătoasă, iar copiii vor avea informația mult mai clar structurată.

O facem greșit, cu mine în frunte

Azi am fost să cumpăr ceva de la un magazin. Vânzătoarea era cu fetița ei la muncă, mă rog, era un depozit. Era agitație, mulți clienți. Fetița vroia atenție, și dintr-o dată îi întinde telefonul și îi spune : Ține și taci. Când văd faza din exterior mi se pare nepotrivit, dar îmi aduc aminte că uneori am mai avut scăpări de genul. Nu mi se pare deloc ok, dar o facem cred că 99% dintre noi. Încerc să gestionez problema, dar nu este ușor, eu însumi fiind deja dependent de tehnologie.

Cum o facem corect?

Voi ce părere aveți despre relația gadget-copil? Cât de mult permiteți celui mic să se folosească de toate smart-thing-urile pe care le are la îndemână? Dacă ați reușit să îi despărțiți, ne spuneți și nouă secretul?

Poate dacă am găsi o soluție de mijloc, s-ar observa ceva schimbări. Ce zici?

Ultimele articole

Abonează-te astăzi

Pentru a primi informații exclusive pe mail

Dacă vrei să te alături comunității celor +300k de părinți care ne citesc anual

Te ținem la curent cu noutățile pe care le publicăm în fiecare săptămână.

More article

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.