Terapie acasă pentru stimularea organismului – Cum depășești oboseala de iarnă?

0
56

Oamenii se plâng adesea de o stare de oboseală permanentă iarna, de somnolență și lipsă de energie. La asta se adaugă și stresul creat de pandemia de coronavirus, care are un impact asupra psihicului uman. Care sunt principalele simptome și probleme de sănătate de care suferă oamenii și cum se pot trata?

Navigare rapidă în articol:

  1. Lipsa de energie și somnolența iarna
  2. Când ar trebui să te îngrijoreze lipsa energiei vitale

1. Lipsa de energie și somnolența iarna

Fiecare dinte noi are stări de somnolență și oboseală iarna, iar motivul ar putea fi în primul rând nivelul scăzut de lumină solară. Scăderea stării de spirit se datorează unei deficiențe de vitamina D, care se poate produce prin expunerea la radiația solară. Oameni care nu stau mult la soare, sunt predispuși la depresie.

Cele mai frecvente probleme sunt: tenul palid, insomnia, corpul este mereu obosit, apar cearcăne sub ochi, dureri de cap, cefalee. Oamenii sunt obosiți și descurajați iarna, ei au corpul mai puțin rezistent la factorii externi și în plus pot suferi din cauza răcelii, gripei, bolilor infecțioase și din cauza depresiei sezoniere.

Alte cauze ale oboselii sunt:

  • Creșterea glicemiei datorită alimentației nesănătoase
  • Efectele negative ale luminii albastre de la ecranul calculatorului
  • Stresul și programul neadecvat de somn
  • Lipsa de activitate fizică
  • Excesul de cofeină.

Cum putem lupta cu oboseala de iarnă?

O terapie foarte simplă de aplicat acasă, pentru a stimula organismul, este dușul energizant. Această metodă cu dușuri alternative calde și reci are numeroase avantaje:

  • Poate stimula circulația sângelui și îmbunătăți nivelul de energie în organism
  • Elimină tensiunea și starea de somnolență
  • Ajută la dilatarea vaselor capilare și creșterea fluxului sanguin
  • Are efect revigorant, stimulează întregul organism
  • Alungă stresul și îmbunătățește circulația sângelui
  • Accelerează metabolismul și întărește imunitatea organismului (sunt eliberate mai multe globule albe în sânge).

Această terapie este recomandată de medici mai ales persoanelor care au o stare de oboseală permanentă și dificultăți cu somnul.

Alimentația variată

O altă metodă este alimentația echilibrată. Pentru a ne îmbunătăți sănătatea trebuie să reconstruim corpul din interior, printr-o alimentație variată. Asta înseamnă să alegem alimente bogate în vitamine și microelemente. Cele mai importante sunt legumele și fructele care au vitamine A, B, C, dar și magneziu, potasiu, calciu, zinc.

Infuziile din plante medicinale au un efect deosebit asupra organismului, vor ajuta în menținerea bunăstării. Sunt recomandate infuziile din mușețel, busuioc, mentă, sunătoare.

De asemenea și ciocolata este indicată, pentru că are un efect benefic asupra stării noastre de spirit. Ciocolata este bogată în ingrediente active:

  • Vitamine A, B, C, D, E, K
  • Minerale precum magneziu, fosfor, calciu, mangan, fier, sodiu
  • Cofeină, polifenoli, teobromină.

Un masaj relaxant și o cană cu ciocolată caldă poate reprezenta un tratament excelent pentru a calma simțurile și a elibera tensiunile, stresul și energiile negative.

În perioada de iarnă, oamenii au nevoie de o alimentație cât mai variată, care să furnizeze organismului vitamine, minerale și acizi grași Omega-3 și Omega-6.

Plimbarea în aer liber

Pentru a-ți îmbunătăți sănătatea, petrece mai mult timp în aer liber. Poți face plimbări zilnice cu cei din familie sau cu prietenii. În acest mod îți crești nivelul de endorfine în organism și îți îmbunătățești starea de spirit.

De regulă, femeile care au o alimentație nesănătoasă, care duc o viață sedentară și nu se expun prea mult la soare, pot suferi o deteriorare a stării de spirit. Ele sunt predispuse la depresie, letargie și lipsa motivației.

Citește și:  Rețelele sociale și sănătatea mintală - Ce probleme pot să apară?

Pentru a preveni depresia, merită să stai mai mult timp la aer curat afară și să faci plimbări dese și alte activități fizice.

2. Când ar trebui să te îngrijoreze lipsa energiei vitale

Medicii spun că este normal să experimentăm o stare de oboseală mai accentuată din când în când, dar dacă aceasta persistă, atunci ar trebui să ne punem întrebări cu privire la cauzele ei. Când oboseala dureaza mai multe luni, este deja vorba despre oboseala cronică. Simptomele pot include somnolență, slăbiciune, apatie, durere de mușchi, durere de cap, iritabilitate, amețeală, probleme de memorie, indecizie.

Un alt semn este că încerci să faci diferite lucruri cu un efort mult mai mare decât de obicei, iar starea ta de spirit se deteriorează. Uneori oboseala este inexplicabilă, ai senzația că îți pierzi complet energia și ai o stare compleșitoare de somnolență.

Când oboseala este constantă și somnolența persistă, pot fi suspectate anumite probleme de sănătate.

Cauzele oboselii pot fi anumite boli și afecțiuni:

  • Depresia care poate crea o lipsă de energie și sentimentul de epuizare
  • Sindromul oboselii cronice – când somnolența este chinuitoare și nu dispare
  • Hipotiroidismul și hipertiroidismul care pot produce și căderea părului și creșterea în greutate
  • Diabetul este o boală care se manifestă prin simptome specifice, dar și prin somnolență și lipsă de energie
  • Apneea obstructivă de somn care provoacă somnolență, letargie, lipsă de energie
  • Insuficiența renală care produce nervozitate, umflarea feței, lipsa poftei de mâncare, durere de cap, umflarea picioarelor, creșterea în greutate.

Munca și stresul

Și munca excesivă poate fi o cauză a oboselii persistente. Mulți oamenii au câte două joburi, lucrează din ce în ce mai mult, iar munca în sine devine pentru ei tot mai epuizantă mental. Femeile în general sunt foarte epuizate pentru că trebuie să găsească timp și pentru viața de familie, pentru construirea unei relații conjugale și treburile casnice.

Indiscutabil munca excesivă și stresul pot afecta starea de sănătate. Oamenii care trăiesc într-o tensiune constantă și care au o responsabilitate uriașă se confruntă cu stres accentuat în fiecare zi. Stresul este o boală a civilizației și afectează tot mai mulți oameni, mai ales în aceste vremuri ale pandemiei de coronavirus. Stresul nu trebuie subestimat, deoarece el poate duce la efecte grave asupra sănătății.

Mulți oameni se confruntă în ziua de azi cu stres, cu tensiuni și situații greu de gestionat, au căderi nervoase și suferă de depresii și nevroze. Efectele stresului pot fi foarte grave, mai ales când este vorba despre pierderea locului de muncă sau de alte probleme legate de lipsa banilor.

Statisticile arată că aproximativ 70% dintre oameni au experimentat oboseală persistentă la locul de muncă dar și acasă. Principalele simptome sunt durerile de cap și de spate, cefaleea, dificultățle de a adormi noaptea. Cefaleea este un simptom al surmenajului și al epuizării, ea apare mai mult la femei decât la bărbați. Alte simptome sunt: problemele cu inima sau tulburări de ritm cardiac, dar și durerile de stomac sau tuburările digestive.

Pentru a preveni acest probleme trebuie să reduci stresul la minim și să cauți un echilibru între muncă și viața privată.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.