Cât timp petrecut în fața calculatorului este prea mult? Ce probleme pot să apară?

0
13

Viața modernă este direct legată de o lungă ședere la calculator sau laptop. Conform oftalmologilor asta duce la fenomene neplăcute, la probleme de sănătate la oameni, indiferent de vârstă. Potrivit unui studiu recent, ochii sunt deteriorați dacă se stă în fața ecranului 7 ore pe zi, fără pauze. Află care sunt principalele probleme ce apar din cauza prea multor ore petrecute în fața ecranului de pe laptop sau calculator și ce soluții există pentru prevenirea lor.

Navigare rapidă în articol:

  1. Dureri de spate
  2. Probleme de vedere
  3. Oboseala și tensiunea oculară
  4. Privarea de somn

1. Dureri de spate

În birourile din întreaga lume se folosesc scaune și tastaturi adaptate ergonomic, pentru ca poziția oamenilor, ce au un astfel de job, să fie mai puțin stresantă și astfel să se prevină durerile de spate.

Același lucru se poate face și acasă, dacă obișnuiești să stai mult timp pe calculator. Îți poți amenaja un birou cu un scaun ergonomic, care deși este mai scump, îți va menaja spatele.

Nu uita de pauze atunci când stai mult timp la calculator!

Dacă ai o slujbă de birou, trebuie să faci mici pauze pentru a-ți întinde picioarele și eventual să efectuezi câteva exerciții fizice prin care îți pui corpul în mișcare.

Schimbarea poziției de stat la calculator, în mod frecvent, te ajută să eviți multe afecțiuni cu spatele, sau durerile cu articulațiile și mușchii. Ideea este de a ieși din poziția sedentară, de stat pe scaun, la fiecare 30 de minute.

2. Probleme de vedere

Orele petrecute în fața ecranului calculatorului forțează ochii și afectează vederea.

Expunerea la lumina albastră emisă de dispozitivele digitale, laptop sau calculator, produce oboseală oculară și alte probleme de sănătate, ca de exemplu:

  • Sindromul de ochi uscat, senzație de nisip sau de corp străin în ochi, de arsură și înțepături
  • Ochii devin iritați și înroșiți din cauza efortului vizual prelungit la calculator
  • Sindromul vederii la calculator prin folosirea acestui gadget în mod excesiv
  • Daune fotochimice la retină și degenerescență maculară
  • Privirea este încordată, apar spasme musculare la ochi

Pe lângă uscăciune și durere, o astfel de muncă la calculator poate reduce acuitatea vizuală.

Pentru protejarea vederii sunt recomandați ochelarii de calculator pentru lumina albastră, care au filtru special ce împiedică afectarea ochilor. Cele mai importante lucruri despre ochelarii de protecție pentru calculator și alte aspecte legate de sănătate ochilor poți afla pe muunel.

Citește și:  Destinații de vară în familie, ce locuri să alegeți pentru distracție maximă

3. Oboseala și tensiunea oculară

Din cauza expunerii prelungite la lumina de la calculator, apare oboseala, tensiunea oculară, scade circulația sângelui la ochi și necesarul de oxigen de la celule. În momentul când se produce tensiunea oculară și fluxul de sânge este mai mare, albul ochilor se înroșește, iar riscul de pierdere a vederii crește.

Pentru a preveni această problemă de sănătate este necesar să se respecte câteva reguli la locul de muncă, ca de exemplu:

  • Purtarea ochelarilor de protecție pentru calculator
  • Reglarea strălucirii luminozității ecranului
  • Poziționarea monitorului astfel încât lumina să cadă în stânga, iar ochii să privească cumva în partea de sus, nu exact în ecran
  • Distanța dintre ochi și ecran să fie suficient de mare
  • Poziția la calculator trebuie să fie cu spatele drept, deci să se stea pe un scaun ergonomic, confortabil.

4. Privarea de somn

Oamenii care folosesc în mod excesiv calculatorul chiar și noaptea, au un risc mai mare de a se confrunta cu efectele negative ale privării de somn și alte luminii albastre de la ecran. Lipsa somnului contribuie la probleme de sănătate fizică și psihică.

Cei mai afectați sunt pasionații de jocuri video care stau pe calculator și noaptea. Potrivit studiilor cercetătorilor, lumina de la calculator poate schimba ceasul biologic al corpului, poate suprima producția naturală de melatonină și afecta starea de sănătate.

Melatonina este esențială pentru ciclul normal de somn-trezire. La oamenii în vârstă, nivelul de acest hormon este scăzut, fapt pentru care apar și probleme de somn.

Privarea de somn poate duce la declanșarea unor probleme de sănătate:

  • Boli de inimă, anumite tipuri de cancer
  • Stări prediabetice din cauza faptului că schimbarea ritmului circadian crește nivelul de zahăr din sânge
  • Obezitate, stres, depresie, anxietate, sentimentul de epuizare.

Toate aceste probleme se pot evita dacă se respectă un program de somn.

În plus, dacă laptopul funcționează prea mult timp, ziua și noaptea, riscul de uzură al componentelor este mai mare.

Copiii folosesc calculatorul și Internetul din ce în ce mai des, iar asta le afectează viața și modul de gândire.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.