Părinți și copiiSpanac, cea mai sănătoasă legumă - Protejează împotriva cancerului de colon

Spanac, cea mai sănătoasă legumă – Protejează împotriva cancerului de colon

Spanacul este o legumă foarte sănătoasă care merită introdusă în dietă. Spanacul are un gust grozav și este o sursă de antioxidanți și alți nutrienți importanți pentru organism, precum: fier, acid folic, magneziu, potasiu, zinc, calciu, mangan, cupru, fosfor, vitamine (A, B, C și K), pigmenți, fitonutrienți.

Despre spanac se spune că este o plantă minune, deoarece are și alți nutrienți deosebiți precum: luteină, zeaxantină, clorofilină, betacaroten. Poate fi introdus în dietele pentru pierderea în greutate, pentru că are un conținut scăzut de grăsimi și ajută la stimularea metabolismului.

Această legumă are origini persane; în Europa s-a răspândit în secolul al XII-lea. Spanacul este folosi și ca plantă medicinală, nu doar ca aliment. Spanacul este considerat și un supliment bogat în minerale și vitamine; dacă este introdus în dietă va aduce multe beneficii pentru sănătatea organismului.

Spanacul are numeroase beneficii pentru organism

Medicii gastroenterologi recomandă consumul de spanac oamenilor de toate vârstele, chiar și bebelușilor pentru că acesta este foarte sănătos pentru intestine. Există rețete cu spanac pentru bebeluși sau pentru copiii mici, care sunt foarte ușor de realizat acasă de părinți.

Spanacul este o sursă de antioxidanți care ajută organismul să lupte împotriva atacului nociv al radicalilor liberi și astfel previne îmbolnăvirea acestuia. Prin consumul de frunze de spanac proaspete, în salate, se poate reduce inflamația din organism și se oferă corpului foarte multe minerale și vitamine.

Spanacul are proprietăți terapeutice excelente create de substanțele sale nutritive.

Spanacul menține sănătatea intestinală

Prin aportul de vitamine, fibre și minerale, spanacul previne tulburările digestive și menține intestinul sănătos. O cantitate de 100 g de spanac proaspăt conține 2,2 g de fibre, peste 91% apă, 23 de calorii, 3 g proteine și 3,6 g de carbohidrați.

Spanacul are fibre insolubile care îmbunătățesc sănătatea sistemului digestiv și combat bolile de colon.

Mai multe studii ale cercetătorilor arată că spanacul oferă următoarele beneficii:

  • Previne constipația, dezvoltarea hemoroizilor, promovează peristaltismul intestinal
  • Este recomandat în caz de afecțiuni gastrointestinale, cum este gastrita, colita, ulcerul
  • Substanțele din spanac au efect de pansament gastric și calmează stomacul, reducând inflamația intestinală
  • Accelerează metabolismul și ajută la slăbit, la eliminarea mai rapidă a kg în plus
  • Menține cantitatea normală de fibre dietetice în organism, ceea ce este important pentru sănătatea intestinelor
  • Tilacoida din spanac reduce foamea și poftele excesive și astfel ajută în dietele de pierdere în greutate
  • Previne anemia prin aportul de fier, minerale și vitamine
  • Scade riscul de probleme digestive.

Spanacul reduce riscul de cancer de colon

Spanacul este recomandat în dieta persoanelor care suferă de sindrom de colon iritabil, tulburări digestive, constipație. Studiile cercetătorilor arată că această legumă trebuie consumată în mod frecvent deoarece:

  • Reduce riscul de cancer de colon – care este a doua cauză de deces în SUA
  • Menține sănătatea intestinului subțire și gros
  • Ajută în prevenirea cancerului de colon, a polipilor din colon și din tractul gastrointestinal
  • Reglează inflamația, are acizi grași asociați cu reducerea inflamației, numiți metaboliți linoleați cu efect benefic asupra organismului.
Citește și:  Galați – Trecând Dunărea cu bacul

Spanacul menține sănătatea sistemului nervos

În spanac apar nutrienți importanți (precum potasiu, acid folic) și antioxidanți care aduc beneficii neurologice oamenilor care consumă această legumă în mod frecvent. Prin aportul de spanac se stimulează capacitatea de atenție, învățare și memorare.

Beneficiile spanacului sunt date de nutrienții și vitaminele din compoziția lui:

  • Vitamina C din spanac are acțiune antioxidantă și ajută la menținerea sănătății pielii și la consolidarea sistemului imunitar al organismului
  • Calciul din spanac menține sănătatea inimii, a sistemului nervos, a oaselor și a mușchilor
  • Potasiul se găsește în cantitate semnificativă în spanac și ajută la scăderea hipertensiunii arteriale; conținutul de sodiu din spanac este redus
  • Luteina, zeaxantina, vitamina A și betacarotenul din spanac îmbunătățesc vederea
  • Are vitamina K, ajută la coagularea sângelui, este indicat în caz de hemofilie
  • Fierul din spanac ajută la formarea hemoglobinei și la oxigenarea țesuturilor; s-a constatat că 100 g spanac are 2,7 g fier
  • Spanacul are acid folic care este important pentru dezvoltarea fătului, deci este bun pentru femeile însărcinate.

Alte beneficii ale consumului de spanac

Spanacul oferă și alte avantaje:

  • Îmbunătățește calitatea sângelui, combate anemia și oboseala prin aportul de fier și vitamina C
  • Are antioxidanți, zinc și alți compuși care reduc inflamația din organism; poate calma și durerea asociată cu inflamația, în caz de artrită și gută
  • Previne constipația și indigestia, întărește sistemul muscular al organismului prin coenzima Q10 din spanac
  • Menține sănătatea oaselor, dinților și a unghiilor, prin vitamina k, magneziu, mangan, zinc, cupru, fosfor
  • Oferă o senzație de sațietate, remineralizează organismul
  • Ajută la reglarea tensiunii arteriale
  • Are proprietăți antioxidante puternice
  • Reglează procesele interne, ajută la curățarea organismului de toxine
  • Are acid folic care ajută organismul să producă antioxidanți, celule noi, fibre
  • Crește vitalitatea organismului, ajută la curățarea sângelui
  • Este bun pentru sănătatea părului prin vitamina A și alți nutrienți; vitamina A menține hidratarea părului, iar vitamina C stimulează producerea de colagen și menține frumusețea pielii și a părului
  • Întărește imunitatea organismului.

Spanacul poate fi consumat alături de alte legume de sezon, pe tot parcursul anului. Nu este recomandat pentru pacienții care suferă de boli precum: litiază oxalică, litiază biliară sau litiază renală.

Ultimele articole

Abonează-te astăzi

Pentru a primi informații exclusive pe mail

Dacă vrei să te alături comunității celor +300k de părinți care ne citesc anual

Te ținem la curent cu noutățile pe care le publicăm în fiecare săptămână.

More article

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.