Acasă Timp liber Mersul pe jos face bine creierului – Iată ce au spus cercetătorii...

Mersul pe jos face bine creierului – Iată ce au spus cercetătorii despre plimbarea zilnică!

0
21

Există diferite modalități de a promova o bună sănătate mentală. Dintre acestea, cea mai simplă și accesibilă tuturor este mersul pe jos. Dacă vrei să ai parte de o sănătate mai bună, tot ce trebuie să faci este o plimbare zilnică, pe jos. Dacă vrei să te ajuți singur și să faci față depresiei, plimbă-te pe jos în mod frecvent, pentru că mișcarea va aduce beneficii asupra stării tale fizice și mentale. Află în acest articol ce spun cercetătorii despre avantajele mersului pe jos.

Navigare rapidă în articol:

  1. Mișcare are efect benefic asupra creierului
  2. Beneficiile mersului pe jos

1. Mișcare are efect benefic asupra creierului

Potrivit cercetătorilor, mișcarea are efect benefic asupra stării de spirit, promovează creativitatea și îmbunătățește starea de sănătate. Cercetătorii au spus și faptul: Mersul face bine creierului! Prin urmare, nu mai rămâne decât să aplicăm această sugestie, de a face câte o plimbare în fiecare zi, pentru a ne menține sănătatea fizică și mentală.

Ce se întâmplă atunci când mergi? Care sunt efectele asupra creierului?

În momentul în care picioarele se mișcă, începi să te simți mai bine, gândurile încep să curgă, te simți mai relaxat. Este ca și cum ai face înviorare, corpul se dezmorțește, creierului se oxigenează, mușchii sunt puși în mișcare. Ideal ar fi ca plimbarea să fie făcută în natură, într-un parc, sau la pădure.

Mersul pe jos este benefic pentru sănătate, ține bolile departe. Cercetătorii au descoperit că mersul pe jos are efect bun asupra creierului, asupra sinapselor și funcțiilor cognitive.

Într-un articol de pe theguardin.com, neurologul Shane O’Mara asociază mersul pe jos cu îmbunătățirea funcțiilor cognitive. Neurologul adoră mersul pe jos și face plimbări în mod frecvent. În opinia lui: “mersul pe jos ne face mai sănătoși, mai fericiți și mai înțelepți“. El crede că “mișcarea face bine creierului și dacă nu ne mai mișcăm la fel de mult, creierul nu va funcționa la fel de bine”.

În anul 2018, Shane O’Mara a făcut un studiu prin care a urmărit nivelurile de activitate al participanților și trăsăturile lor de personalitate și a constatat că “cei care au făcut mișcare mai puțină au prezentat modificări maligne ale personalității, având mai puține trăsături pozitive – agreabilitatea (compasiunea, cooperarea), deschiderea”. conform studiilor cercetătorilor, oamenii care merg mult pe jos, au un risc mai mic de depresie.

Shane O’Mara recomandă oamenilor să meargă zilnic pe jos. El consideră că “atunci când ne ridicăm și mergem, simțurile noastre sunt ascuțite. Ritmul se schimbă, anterior el fiind liniștit, se schimbă modul în care creierul interacționează cu corpul nostru.”

Alt studiu despre mersul pe jos

Conform unui studiu din British Journal of Sports Medicine, mersul pe jos reduce simptomele specifice deficienței cognitive ușoare, care este legată de afectarea vaselor sangvine din creier. Persoanele care au participat la acest studiu aveau tulburări cognitive, respectiv o boală numită demență vasculară. Cei care au mers pe jos, câte 3 ore zilnic, pe parcursul a 6 luni, și-au îmbunătățit starea de sănătate, în sensul că au dobândit o capacitate de reacție crescută și o activitate cerebrală mai bună.

Citește și:  3 rețete de efect pe bază de porumb pentru pescuitul la crap

2. Beneficiile mersului pe jos

Mersul pe jos are numeroase beneficii pentru sănătate, comparativ cu alte forme de exerciții fizice care necesită pregătire minimă (deci o perioadă de încălzire) și destul de mult efort.

În timpul mersului, mușchii produc o moleculă reparatoare, numită miokină, fluxul sangvin către creier este crescut și astfel sunt activate ritmurile electrice ale creierului, care dacă s-ar duce un stil de viață sedentar, ar fi mai lente.

Mersul pe jos este o stare naturală și ajută oamenii să gândească mai clar și mai creativ.  

Mersul pe jos oferă oamenilor posibilitatea de a se relaxa, de a-și lăsa mintea să rătăcească, de a se concentra, de a se putea gândi cu atenție la detaliile unei probleme care îi preocupă, ori de a se gândi la altceva, pentru a se liniști și calma.

Mersul pe jos are următoarele beneficii:

  • Îmbunătățește digestia, este bun pentru inimă
  • Ajută la protejarea și îmbunătățirea funcției organelor
  • Încetinește îmbătrânirea creierului
  • Activează anumite părți ale creierului, care sunt pasive în timp de repaus
  • Oferă o stare de bine.

Mersul pe jos combate depresia

Tulburările mentale, cum ar fi depresia, afectează mulți oameni. Depresia se datorează unei interacțiuni complexe între factorii de mediu și factorii genetici. Multe tulburări metale sunt cauzate de gene, dar și de alți factori.

Mersul pe jos în mod regulat ajută în combaterea depresiei.

Experții recomandă oamenilor care se simt depresivi sau anxioși să facă o plimbare pe jos, la aer curat. Plimbarea ajută oamenii să se relaxeze, să-și schimbe dispoziția și să fie într-o stare de armonie. Acesta este un exercițiu foarte ușor, care se poate face în timpul depresiei și care poate îmbunătăți starea interioară, bunăstarea.

Mersul pe jos ajută oamenii să se simtă mai bine. În timpul mersului, corpul produce endorfine, care reduc durerea și îmbunătățesc starea de spirit. Mersul pe jos crește nivelul de serotonină din creier, iar asta schimbă în bine starea de dispoziție. De asemenea, mersul pe jos scade nivelul de adrenalină care apare în situații de teamă ori stres și care produce anxietate.

Conform studiilor cercetătorilor, tot mai mulți oameni suferă de depresie, iar asta le afectează viața. Pentru a combate depresia, este recomandat mersul pe jos, care are un efect benefic asupra sistemului nervos.

Mersul pe jos este cea mai veche și sănătoasă formă de activitate.

Oamenii care merg pe jos în mod frecvent au o stare de spirit mai bună, nu mai au nevoie să meargă la cursuri de fitness, la sală, la cluburi sportive. Prin acest tip de mișcare ei pot scădea în greutate, își îmbunătățesc metabolismul și circulația sângelui. Mersul pe jos accelerează bătăile inimii, ajută la eliminarea toxinelor și la eliminarea kg în plus.

Luând în considerare toate aceste beneficii, cu siguranță merită să facem câte o plimbare pe jos zilnic. În plus, mersul pe jos arde caloriile și ajută în prevenirea a zeci de boli diferite.

Mersul pe jos îi face pe oameni să se simtă mai tineri, mai sănătoși, mai fericiți și mai creativi.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.