Cum să scapi de stres și tensiunea nervoasă, după muncă, în timpul liber

0
598

Stresul ne poate afecta foarte mult calitatea vieții, ne poate îmbolnăvi organismul. Stresul poate fi un factor de risc al declanșării bolilor de inimă, hipertensiunii arteriale și altor suferințe ale organismului. Când apar stări foarte proaste cauzate de stres – dureri de cap, stare de amețeală, indigestie, hipertensiune arterială, nervozitate, iritabilitate, tulburări de somn și multe altele – trebuie găsite metode pentru a face față unor situații nefavorabile, dificile și tensionate, care afectează starea de sănătate a organismului.

Oamenii pot deveni tensionați în timp ce se gândesc la diferite probleme, ba chiar ,,nu au stareˮ, au tendința de a se ridica de pe scaun sau chiar de a vorbi singuri. Poate pare ciudat să vezi un om că vorbește singur, dar chiar se întâmplă acest lucru în zilele noastre. Uneori poți vedea o astfel de persoană pe stradă care în timp ce merge, are diferite gânduri nepotrivite și ajunge să vorbească cu sine, destul de tare, și să atragă privirile mirate ale oamenilor din jur. Acesta este un mod simplu prin care multe persoane se eliberează de stres, de stările de nervi și de tensiunile interioare, își pun ordine în gânduri și încearcă să găsească soluții la ceea ce le preocupă.

Pentru a scăpa de stres trebuie să scapi de gândurile negative, să-ți analizezi stările interioare și propriile senzații corporale. Nu trebuie să faci un efort deosebit pentru a te relaxa, cu puțină voință vei reuși acest lucru dacă încerci să vizualizezi ceea ce simți în interiorul tău și te concentrezi pe ceva anume ca să te liniștești, respirând profund și rar. Exercițiile respiratorii sunt deosebit de folositoare în combaterea stresului și a stărilor de nervozitate. Dacă ești tensionat încearcă să respiri profund concentrându-te pe zona abdominală, și vei observa că începi să te calmezi și să te relaxezi. Respirația profundă poate schimba starea psihică și poate ameliora tensiunea musculară. Mișcarea respiratorie ajută la destinderea organismului și la calmarea stărilor de nervi.

În timpul liber este foarte bine să faci exerciții de meditație prin care să-ți schimbi dispoziția psihică. Trebuie să stai întins și să încerci să te eliberezi de gândurile neplăcute, pentru că după cum se știe – ,,gândurile vin și pleacăˮ – deci trebuie să le lași să se ducă. Încearcă să rămâi pasiv la evenimentele nefericite pe care le-ai trăit, pentru a scăpa de tensiuni, nervozitate și rigiditate. Prin autodestindere și meditație poți reuși să te calmezi, să ai o stare plăcută de abandonare interioară.

Pentru a te simți mai bine nu trebuie să-ți neglijezi somnul. Este foarte important să dormi suficient noaptea, iar somnul să fie liniștit și sănătos. Mulți oameni ajung să nu poată dormi bine din cauza stresului și a problemelor psihologice pe care le au. Tulburările de somn se pot recunoaște prin incapacitatea de a adormi noaptea. Acestea sunt cauzate de stres și pot duce la insomnie și o stare de somnolență accentuată. Pentru a ameliora această stare de somnolență din cursul zilei poți dormi câte puțin în timpul zilei. În anumite cazuri este necesar un tratament cu medicamente dar care se aplică doar o perioadă scurtă de timp, pentru a nu da dependență la substanțele care stimulează sistemul nervos central.

Încearcă să reduci motivele de stres, să eviți situațiile dificile și conflictele. În tot ce faci trebuie să-ți știi limitele, să fii conștient că nu le poți depăși, să-ți cunoști responsabilitățile, să fii realist și flexibil, și să-ți menții nervii sub control. Muncește când trebuie, invinge-ți propria lene, dar fă-ți timp și pentru relaxare în pauze scurte sau în timpul tău liber.

O metodă bună de a combate stresul este să faci sport cât mai des. În timpul liber poți face ceea ce dorești, te poți plimba, poți face exerciții de relaxare, poți alerga, poți merge la piscină, la yoga, la aerobic sau la o sală de sport pentru a face gimnastică. Dacă preferi o activitate de grup este și mai bine deoarece te poți distra cu oamenii cu care decizi să-ți petreci câteva ore, iar în același timp te poți și relaxa, și astfel îți menții sănătatea corpului și a sistemului nervos. Cele mai populare activități de relaxare în grup sunt dansul și fitness-ul, deoarece cu ajutorul lor te distrezi, faci mișcare, simți energia, bucuria și entuziasmul celor din jur.

Relaxarea și eliberarea de stres sunt importante pentru recuperarea sănătății organismului. Pentru a realiza acestea poți recurge la aromaterapie, la o serie de uleiuri esențiale cu proprietăți terapeutice deosebite. Pentru a scăpa de oboseala mentală se recomandă uleiul de scorțișoară, mentă, busuioc și rozmarin. Pentru calmarea durerilor de cap sunt eficiente uleiurile esențiale de eucalipt, piper negru, busuioc, mușețel și mentă. În caz de insomnie ajută uleiul de lavandă, mandarin, trandafir, lemn de santal și ylang-ylang. Pentru a elimina stările de nervozitate este indicat uleiul de chiparos, lavandă, cimbru și mușețel. Teama se poate înlătura cu ajutorul uleiului esențial de lemn de santal, neroli, lavandă, iasomie. Depresia se poate trata cu uleiurile esențiale de busuioc, iarbă lămâioasă, mandarin, mușețel, iasomie, cimbru, salvie, paciuli, bergamotă. Astfel de uleiuri esențiale parfumate se pot folosi pentru a schimba puțin aerul din casă sau se adaugă câteva picături în apa pentru baie. Cu ajutorul aromaterapiei te poți vindeca natural pentru că se folosesc substanțe parfumate, uleiuri extrase din diferite plante și care au proprietăți terapeutice deosebite.

O altă metodă prin care poți scăpa de stres este să mănânci ceva gustos, care să-ți facă plăcere. Poți folosi condimentele în mâncare deoarece acestea îți vor îmbunătăți gustul preparatelor culinare și au și calitatea de a îndepărta bolile. Astfel de condimente sunt: ardei iute, piper, usturoi, maghiran, pătrunjel, chimen și mentă. Specialiștii în domeniu spun despre puterea condimentelor și a aromelor în a schimba sentimentele și starea de spirit.

Loading...
DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ