Transformă activitățile de iarnă într-un antrenament de fitness serios pentru a-ți crește rezistența corpului!

0
46

Anumite activități de iarnă sunt o modalitate excelentă de a te încălzi în zilele reci, de a spori numărul de calorii arse și de a slăbi. Mare parte dintre ele te ajută să faci un antrenament de fitness intens, să-ți pui în mișcare multe grupe musculare, să faci efort și să scapi de kg în plus.

Navigare rapidă în articol:

  1. Curățatul zăpezii
  2. Mersul pe zăpadă
  3. Săniușul

1. Curățatul zăpezii

Această activitate de curățat zăpada cu lopata este un antrenament cardiovascular intens, prin care îți soliciți multe grupe musculare din corp. Înainte de a începe curățatul zăpezii este indicat să faci câteva exerciții de încălzire în casă, timp de 5 minute, cum ar fi de pildă genuflexiunile. Îți poți încălzi mușchii și prin alergare afară, în aer liber.

Sfaturi pentru a curăța zăpada în mod sănătos, pentru a nu-ți extenua corpul:

  • Îndoaie genunchii ori de câte ori este nevoie, pentru a avea o bună stabilitate a corpului și pentru a ajunge la zăpadă
  • Fă pauze dese, pentru a te odihni după ce dai zăpada cu lopata de câteva ori
  • Dacă simți că ai obosit, fă o plimbare de 2 minute, pentru a te relaxa
  • Nu forța brațele prea mult; alternează brațele pentru a ține lopata și astfel îți vei relaxa musculatura la nivelul acestora
  • Nu încărca lopata cu multă zăpadă; mai bine manevrezi lopeți mai mici, într-un ritm normal.

Ca orice activitate fizică și aceasta îți poate aduce o serie de avantaje:

  • Este un exercițiu intens pentru musculatura corpului
  • Te ajută să arzi multe calorii (aproximativ 260 calorii în 30 de minute de dat zăpada cu lopata)
  • Îți antrenezi musculatura de la umeri, brațe, spate și picioare
  • Îți forțezi inima să lucreze mai mult, să furnizeze oxigen și sânge bogat în nutrienți acolo unde este nevoie
  • Îți îmbunătățești circulația sângelui.

Această activitate fizică nu este potrivită pentru oamenii care au probleme de sănătate și care nu au voie să facă prea mult efort.

2. Mersul pe zăpadă

Prin această activitate simplă îți antrenezi mușchii de la picioare și obții și alte beneficii. Mersul prin zăpadă este cel mai simplu exercițiu pe care îl poți face în acest anotimp, pentru a-ți îmbunătăți sănătatea, vigilența, memoria și abilitățile cognitive. Prin mersul pe jos îți poți reduce nivelul de colesterol din sânge, tensiunea arterială și poți pierde în greutate. În acest mod îți reduci riscul de îmbolnăvire (de diabet, boli de inimă) și deci îți menții sănătatea.

Conform unui studiu realizat de cercetători, mersul pe jos timp de 22 minute zilnic poate reduce riscul de boli de inimă cu 30%. Există cercetări care arată că mersul pe jos reduce riscul de demență și boală Alzheimer la oamenii în vârstă, îmbunătățește starea de spirit și elimină tensiunea și stresul.

Pentru a merge prin zăpadă trebuie să faci un efort mai intens cu picioarele, trebuie să ridici picioarele complet din zăpadă și apoi să calci din nou. Acest efort este mai intens decât în cazul în care mergi pe un drum fără zăpadă.

Citește și:  Pescuitul sportiv, unul dintre cele mai iubite hobby-uri din întreaga lume

Alte avantaje

Prin mersul prin zăpadă îți îmbunătățești agilitatea fizică, echilibrul corpului, îți soliciți în mod intens o serie de mușchi și anume:

  • Cvadricepșii care acționează pentru a controla flexia genunchiului
  • Mușchii fesieri sunt acționați intens
  • Mușchii flexori de la șolduri care sunt controlați de acțiunea izometrică a bicepsului femural și a fesierilor
  • Dorsiflexiile – lucrează mușchii ce susțin zona din fața gleznei
  • Mușchii rectului femural sunt acționați mai ales la viteze mai mari de mers
  • Are loc flexia și extensia genunchiului, sunt acționați flexorii șoldului și extensorii genunchiului.

Plimbările prin zăpadă pot consolida mușchii, oasele și articulațiile. Cu cât mergi mai mult pe jos, în mod frecvent, cu atât și mușchii tăi vor fi mai bine antrenați. Acesta reprezintă un antrenamet de fitness bun, prin care se furnizează oxigen organismului, iar în plus crește rezistența mușchilor și articulațiilor.

3. Săniușul

Această activitate de iarnă se face de obicei împreună cu copiii, familia sau prietenii și este foarte sănătoasă și distractivă. Prin săniuș se ard multe calorii și se pun în mișcare toți mușchii corpului. Dacă vei urca o pantă destul de abruptă pentru a te bucura de săniuș, este clar că vei avea posibilitatea de a face un efort mai mare și de a arde un număr semnificativ de calorii. Contează și intensitatea cu care urci pe derdeluș, pentru a arde mai multe calorii și a slăbi.

Corpul trece printr-o serie de reacții metabolice în timp ce urci. Iată ce mușchii pui în mișcare când urci cu sania pe derdeluș:

  • Mușchii glutei și femurali sunt acționați intens
  • Și gambele sunt antrenate foarte bine
  • Îți antrenezi mușchii fesieri
  • Și alți mușchi ai corpului sunt forțați să lucreze.

Inima lucrează mai mult, ritmul cardiac va fi mai mare când se trage sania la deal. Prin efort inima va deveni mai puternică. De asemenea, și mitocondriile celulelor lucrează mai bine când corpul face efort pentru a urca și astfel oxigenul este folosit în mod eficient pentru producerea de energie. Un astfel de antrenament de fitness ajută la arderea grăsimilor la intensitate mai mare.

În această variantă de mișcare sunt activate foarte multe fibre musculare și astfel mușchii se reconstruiesc și devin mai puternici. Desigur nu trebuie să te obosești foarte tare, este bine să faci și pauze, să te odihnești când este nevoie, pentru a te simți destul de confortabil la săniuș.

Prin aceste activități de iarnă, mușchii devin mai rezistenți la oboseală și astfel îți poți îmbunătăți condiția fizică – lucru important în menținerea sănătății.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.