Grădinăritul – O activitate relaxantă care îi face pe oameni mai fericiți

0
51

Grădinăritul are numeroase beneficii fizice și mentale, arată un studiu recent, de pe The Spruce. Conform studiului, grădinăritul are același impact asupra bunăstării oamenilor, ca și exercițiile fizice. Această activitate este bună pentru sănătatea cardiovasculară, poate proteja chiar și împotriva bolii Alzheimer. Află în acest articol alte beneficii oferite de grădinărit.

Navigare rapidă în articol:

  1. Grădinăritul – Beneficii pentru sănătate
  2. Poți scăpa de efectele stresului prin grădinărit

1. Grădinăritul – Beneficii pentru sănătate

Grădinăritul este o activitate destul de relaxantă, care presupune: plivit, cosit, însămânțat, etc. Aceste activități speciale pot crește considerabil nivelul de bunăstare al oamenilor, spun cercetătorii.

În timpul grădinăritului, ai posibilitatea de a sta mai mult timp la aer și de a te bucura de soare.

Conform unui studiu recent, grădinăritul are numeroase beneficii pentru sănătate și anume:

  • Expunerea la lumina soarelui și mișcarea în timpul grădinăritului facilitează eliberarea de serotonină în creier; acest hormon a fost asociat cu stimularea stării de bine și inducerea senzației de calm.
  • Prin 30 de minute de grădinărit poți arde același număr de calorii, ca atunci când joci 30 de minute badminton sau volei.
  • Grădinăritul îți induce o stare de bună dispoziție pentru că te expui la natură, aer, lumină și plante.
  • Grădinăritul are efect antidepresiv și antistres, ajută și în creșterea stimei de sine și a moralului.

Grădinăritul îți poate crește atenția și concentrarea

Cercetătorii sugerează că activitatea de grădinărit poate ajuta în refacerea mentală, în promovarea calmului minții și stimularea atenției. Grădinăritul te ajută să te concentrezi pe momentul prezent, să-ți exersezi atenția, iar asta reprezintă un excelent exercițiu pentru menținerea sănătății mentale.

Chiar și simpla plimbare prin grădină este legată de creșterea bunăstării oamenilor.

Grădinăritul îți prelungește viața

Mai multe studii au demonstrat faptul că această activitate este un exercițiu bun pentru sănătate. Grădinăritul are efect terapeutic, reduce simptomele bolilor psihice (depresia, anxietatea), oferă bucurie și liniște sufletească.

Grădinăritul este o modalitate excelentă de a ieși zilnic în natură și de a fi creativ. Poate fi considerat un hobby relaxant sau o muncă plăcută. Pentru unii este un refugiu, o rutină zilnică sau un moment de relaxare. Atmosfera în grădină este atractivă, interesantă, plină de un farmec aparte. Natura impresionează și calmează prin sunete, mirosuri, culori și alte lucruri fascinante.

Oamenii care își petrec o parte din timp în grădină, evadează de fapt din realitate, scapă de tensiuni nervoase și de stres. Nivelul hormonilor de stres este redus în acest mod, iar efectul acestei activități devine terapeutic, fiziologic, calmant.

Îngrijirea plantelor este foarte plăcută, oferă un sentiment de responsabilitate, de încredere și stimă de sine. Prin grădinărit, oamenii învață să respecte ființele vii și asta îi face să aprecieze mai mult magia naturii.

Cercetătorii au descoperit că îngrijirea plantelor are numeroase beneficii asupra stării psihice a oamenilor și asupra sănătății lor în general. Toate activitățile de grădinărit oferă o stare de bucurie, care promovează longevitatea.

Timpul petrecut în grădină este puțin obositor (ar spune unii oameni) dar și relaxant. În acest mod poți sta în aer liber, te poți bucura de soare, de energia pozitivă a plantelor, iar asta te va ajuta să ai o stare de bine și un somn mai bun noaptea. Prin grădinărit scapi de emoțiile și gândurile negative, te simți mai bine, mai calm și eliberat de stres.

Citește și:  Cum puteți desfunda chiuveta cu soluții naturale ce le aveți deja în bucătărie

2. Poți scăpa de efectele stresului prin grădinărit

Stilul de viață actual (munca, familia, problemele financiare și altele) îți produce mult stres, care nu este doar un sentiment negativ, el este un pericol pentru starea de sănătate.

Consecințele stresului sunt devastatoare, ele includ:

  • Dureri de cap și migrene
  • Agravarea acneei, formarea ridurilor (din cauza pierderii de colagen pe fond de stres)
  • Căderea părului, fragilitatea unghiilor
  • Microinflamarea pielii și îmbătrânirea timpurie a tenului
  • Oboseala, apariția cearcănelor
  • Declanșarea unor boli de inimă, a hipertensiunii arteriale
  • Acumularea de grăsime în zona intra-abdominală și creșterea riscului de obezitate
  • Agravarea crizelor de astm (mai ales la copiii care au această boală)
  • Creșterea riscului de deces sau de moarte timpurie.

Grădinăritul reduce anxietatea și stresul

Prin petrecerea timpul în natură sau în grădină îți poți îmbunătăți sănătatea și îți poți reduce anxietatea. Această activitate te ajută să scapi de stres, de tensiunile nervoase, de dezechilibrul emoțional.

Sunt suficiente doar 30 de minute pe zi de grădinărit și îți poți scădea foarte mult nivelul de stres.

Grădinăritul ameliorează depresia la oameni

Depresia, acută sau cronică, a devenit o boală populară a întregii lumi. La nivel mondial, numărul oamenilor care suferă de depresie a crescut, mai ales din cauza știrilor negative și a problemelor cauzate de pandemia de coronavirus.

Studiile cercetătorilor arată că prin activitatea de grădinărit, sau prin exercițiile fizice în aer liber, oamenii se pot vindeca de depresie. Creierul produce mai multă serotonină prin sport și mișcare, oamenii devin mai calmi, au o stare de bine și astfel, scapă de stările depresive.

Grădinăritul are efect antidepresiv și poate înlocui medicamentele pentru reducerea depresiei, care produc efecte secundare. Serotonina eliberată în creier induce starea de bună dispoziție, ceea ce este un bun remediu pentru combaterea depresiei.

Alimentația sănătoasă

O dietă sănătoasă joacă de asemenea un rol important pentru sănătatea mentală. O dietă sănătoasă include o serie de alimente care oferă mai mulți nutrienți și mai multă energie. Simptomele depresive pot fi reduse printr-o asemenea dietă, care constă în alimente ce induc o stare de bine și de plăcere.

Alimentele care promovează sănătatea mentală sunt:

  • Antoxidanții care se găsesc în legume și fructe și care reduc inflamațiile din creier și elimină stresul oxidativ
  • Glucidele din legume, cereale și fructe, care oferă energie celulelor organismului și creierului
  • Acizii grași Omega-3 care se găsesc în carne de pește gras (cum este somonul)
  • Probioticele și prebioticele din produsele lactate (ca de exemplu chefir și iaurt) care ajută la dezvoltarea bacteriilor benefice din flora intestinală.

În Japonia, oamenii consumă mai puține alimentele procesate. Ei aleg îndeosebi fructele, peștele, ceaiul verde, produsele din soia pentru dieta zilnică, care au un efect pozitiv asupra sănătății mentale.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.