De ce recomandă cercetătorii mersul pe jos, zilnic? Iată care sunt principalele 6 motive

0
87

Mersul pe jos are un efect pozitiv asupra sănătății fizice și psihice a oamenilor și ajută în eliminarea stresului și anxietății. Conform studiilor realizate de cercetători, mersul pe jos crește imunitatea naturală a organismului și oferă numeroase beneficii pentru sănătate. Care sunt principalele 6 motive pentru care merită să mergi zilnic măcar o jumătate de oră pe jos?

Navigare rapidă în articol:

  1. Principalele 6 motive să mergi zilnic pe jos
  2. Unde alegi să te plimbi

1. Principalele 6 motive să mergi zilnic pe jos

Mersul pe jos crește imunitatea

Pentru a ne întări imunitatea organismului putem acționa în diverse moduri, cum ar fi:

  • Să ducem un stil de viață echilibrat și sănătos
  • Să avem o alimentație bogată în nutrienți – vitamine, săruri minerale, componente fundamentale pentru echilibrul organismului
  • Să evităm stresul
  • Să facem un sport sau să mergem zilnic pe jos.

Cercetătorii spun că mersul pe jos este ce mai simplă activitate fizică care presupune efort moderat și care este de fapt o activitate aerobică cu efect benefic asupra organismului. Prin mișcare sunt produse în corp substanțe ce reechilibrează toate funcțiile organismului, sporind în același timp și eficiența sistemului imunitar.

Mersul pe jos stimulează creativitatea

O scurtă plimbare zilnică îmbunătățește creativitatea, spun cercetătorii. Mersul pe jos promovează gândirea și ajută în organizarea gândurilor.

O modalitate importantă pentru menținerea longevității creative este organizarea unui stil de viață sănătos și asta implică desigur și mișcarea sau mersul pe jos.

În ziua de azi, când ne confruntăm mereu cu știri negative și suntem sub stres, este important să ne abatem atenția de la viața de zi cu zi, să ne concentrăm și pe procesul creativ, să facem plimbări pentru a ne relaxa și a ne menține sănătatea. Trăim vremuri în care fiecare om ar trebui să-și găsească propriul mod prin care să-și restabilească echilibrul psihologic.

Mersul pe jos îmbunătățește memoria

Cercetătorii spun că mersul pe jos îmbunătățește fluxul sanguin și asta are un efect bun asupra creierului, fapt ce influențează și activitatea cognitivă astfel:

  • Previne declinul cognitiv
  • Îmbunătățește memoria.

Un studiu realizat de cercetători a arătat faptul că mersul pe jos a îmbunătățit memoria la persoanele în vârstă care au făcut o astfel de activitate fizică timp de 6 luni, zilnic. Pentru creșterea memoriei sunt recomandate de asemenea exercițiile de întindere și dansul.

Mersul pe jos are efect bun asupra activității creierului, împrospătează și reînnoiește substanța albă din creier și îmbunătățește capacitatea de gândire la oameni, arată un studiu de pe ScienceDirect.

Mersul pe jos scade riscul de deces prematur

Cercetătorii au descoperit că după 12 minute de mers rapid pe jos, sute de metaboliți benefici încep să circule prin corpul nostru. Conform celor precizate de ei, mersul pe jos timp de cel puțin 12 minute zilnic poate reduce riscul de diabet, hipertensiune arterială, boli de inimă, inflamație.

Există studii care arată efectele mersului pe jos asupra sănătății și care includ printre alte avantaje și scăderea riscului de moarte prematură. Oamenii de știință recomandă oamenilor să meargă pe jos cât mai mult timp, zilnic, chiar și atunci când trebuie să vină de la serviciu.

Citește și:  Pescuitul la oscilantă, folosit pentru capturarea răpitorilor

Se spune că trebuie ținut cont și de viteza de mers, deoarece dacă se crește intensitatea mersului, atunci efectul său pozitiv asupra sănătății ar putea fi mai puternic. Studiile arată că riscul de a muri din cauza bolilor cardiovasculare este cu 24% mai mic la oamenii care merg pe jos cu o viteză medie de mers. La persoanele cu vârsta peste 60 de ani, viteza medie de mers pe jos poate reduce cu 46% riscul de deces din cauza bolilor cardiovasculare.

Prin urmare, mersul pe jos scade riscul de deces prematur la oamenii care îl practică în mod frecvent.

Mersul pe jos previne obezitatea

Cercetătorii spun că 150 de minute de activitate fizică pe săptămână ajută la menținerea în formă a corpului, în prevenirea obezității. Oamenii care merg zilnic pe jos au un stil de viață activ și își pot menține sănătatea.

Pentru a slăbi în mod sănătos, este recomandat mersul pe jos într-un ritm alert. Această activitate este plăcută, nu stresează articulațiile și oasele, nu afectează negativ mușchii și în plus ajută la eliminarea kg în plus.

Conform studiilor realizate de cercetători, mersul pe jos poate ajuta în prevenirea obezității și a supraponderabilității.

Dintre activitățile sportive care sunt practicate în prezent, mersul pe jos este o activitate simplă și cu efect direct asupra slăbirii. De asemenea, despre mersul pe jos se spune că este o activitate cu impact redus asupra articulațiilor și deci nu va provoca probleme din acest punct de vedere, ca alte sporturi. Dacă este realizat într-un ritm susținut și constant, mersul pe jos este cea mai bună modalitate de a slăbi eficient.

Mersul pe jos îmbunătățește calitatea somnului

O scurtă plimbare dimineața are efect bun asupra organismului și îmbunătățește calitatea somnului seara. Expunerea ochilor la lumina soarelui imediat după trezire amintește creierului că este dimineață și face ca ceasul nostru intern să pună în mișcare hormonii, dintre care o parte sunt necesari pentru a adormi seara.

Somnul este important pentru sănătatea corpului. Respectul pentru ritmurile circadiene contează pentru echilibrul organismului, pentru capacitatea de adaptare la variația continuă a mediul intern și extern.

În timpul somnului se îmbunătățește capacitatea celulelor sistemului imunitar, care luptă împotriva agenților patogeni, precum sunt bacteriile.

2. Unde alegi să te plimbi

Se spune că mediul unde ne plimbăm are un efect asupra noastră, ne stimulează și ne oferă anumite avantaje. De exemplu când ne plimbăm în oraș, putem deveni mai activi, mai alerți. Dacă facem însă o plimbare într-un parc, sau pe malul unei ape, la pădure, atunci ne simțim mai relaxați, pentru că ne plimbăm în natură, printre copaci, iar împrejurimile sunt altele.

Fără îndoială, plimbarea în natură ne ajută să ne concentrăm mai bine, să ne relaxăm, să ne simțim mai linștiți. Și copiii ar trebui să se plimbe mai mult în natură, pentru că acest lucru reduce stresul, stările de anxietate și depresie, presiunile legate de sistemul de învățământ și alți factori.

Contactul cu natura reduce nivelul de cortizol din organism și astfel copiii devin mai rezistenți la situațiile provocatoare, mai dezinvolți și mai sociabili.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.