Amenajează-ți biroul corect pentru a fi mai productiv

0
301
Cum ne amenajam biroul, Foto: bride.wannabemagazine.com
Cum ne amenajam biroul, Foto: bride.wannabemagazine.com

Biroul a devenit mai nou si in Romania locul unde se petrece o buna parte a zilei de lucru, mici exceptii facand numai anumite domenii. Unele studii au aratat ca petrecem in jur de 10.000 mii de ore la birou de-a lungul vietii. O importanta perioada din viata unora se scurge asadar in timp ce sunt tintuiti in fata calculatorului, stand la masa de lucru. In plus multi dintre cei ce se afla in aceasta situatie au amenajat acest spatiu chiar la ei acasa. Si pentru ca lucrurile stau astfel, in domeniul amenajarilor interioare a aparut o noua provocare: cum organizam biroul, fie ca este cel de acasa, fie ca este cel de la sediul firmei.

Daca este vorba despre cel amenajat acasa, este recomandat in primul rand sa ii fie destinata o camera intreaga. Motivul este unul cat se poate de simplu si usor de ghicit. Orice nu este util activitati de la birou distrage atentia si face ca munca de acasa sa fie insuportabila. Asadar este bine sa fie luat in considerare acest mic truc. Specialistii in amenajarii interioare spun ca este extrem de simplu sa trasformi biroul intr-un spatiu destinat si altei activitati, precum cele recreative, sau cele de divertisment(jocuri cu prietenii, intalniri cu acestia). Astfel este inlaturata frica unora de a irosi o camera din locuinta lor. Pentru biroul de acasa, pentru ca vom discuta si cateva trucuri si pentru cel pe care il amenajam la sediul firmei, este important ca nimic din cea ce ne inconjoara sa nu incomodeze. Fie ca este vorba despre scaun (de preferat sa fie ergonomic, pentru a nu cauza dureri de spate sau de gat), sau despre inaltimea mesei, firele de la internet si calculator, cartile sau documentele de pe masa.

Apoi se recomanda si amenajarea unui colt verde pentru ca privirea plantelor sau chiar ingrijirea lor intr-un moment de pauza poate relaxa. In plus, ele oxigeneaza aerul si ajuta astfel sa facem fata efortului ce trebuie depus. Alte elemente cheie de care trebuie sa se tina cont cand se amenajeaza biroul sunt lumina si sursa acesteia (masa de lucru trebuie plasata astfel incat lumina sa vin din fata sau din partea stanga, lumina naturala fiind de preferat), culoarea peretilor (sunt recomandate culorile deschise, pastelate, pentru o amenajare in stil modern se poate vopsi un perete de o culoare si ceilalti cu o alta culoare complementara). De asemenea, pentru a face spatiul cat mai placut, si a se crea un mediu de lucru confortabil, este important daca in amenajare se vede si putin din personalitatea celui care utilizeaza biroul. Astfel ca pot fi asezate diverse tablouri pe perete, pot fi expuse pe masa de lucru cadouri de la prieteni, suveniruri aduse din vacante (astfel incat sa nu ne incomodeze). Nu trebuie uitate nici spatiile de depozitare precum etajerele si rafturile din plastic pentru orice se utilizeaza (CD-uri, dosare, etc).

Citește și:  Cum să aranjați masa într-un mod corect și ce tacâmuri aveți nevoie pentru un eveniment festiv?

birou ,casaIn ceea ce priveste biroul de la sediu firmei, de cele mai multe ori elementele sale sunt greu de schimbat si amenajat dupa bunul plac. Poate nu o permite functia nu prea importanta pe care o avem sau bugetul companiei. Daca totusi se pot face schimbari sau se poate reamenaja ceva este bine sa se tina cont nu doar de conforul celui ce il utilizeaza ci si de confortul celui care intra in birou (de cele mai multe ori client sau asociat). Trebuie sa fie confortabil scaunul pe care acesta se va aseza, atmosfera sa fie una deschisa, relaxanta, spatiul sa nu fie incarcat si, desigur, sa fie ordonat. Si la serviciu se poate vedea amprenta personala. Se poate utiliza lemnul ca si material pentru masa de lucru, spatii de depozitare si altele, lemnul dand un aer clasic si elegant incaperii. Daca se doreste imprimarea unei nuante moderne si tineresti se poate opta pentru materiale ce imita metalul, lucioase, in culori precum negru, gri, alb. De asemenea poate fi folosita sticla in combinatie cu metalul sau lemnul. Tusa finala este data de aparatura de ultima ora, plasarea de ecrane LCD sau a ramelor de fotografii digitale in locul clasicilor rame sau a televizorului cu ecran plat.

Nici de la biroul personal de la sediul firmei nu trebuie sa lipseasca florile. De cele mai multe ori sunt alese cele mari, fara inflorescente (se mentine mai usor curatenia si nu sunt pretentioase). Spre deosebire de biroul de acasa, pentru cel de la firmatrebuie sa luam in considerare si utilizarea unor obiecte cu insemnele acesteia. Fie ca este vorba de un calendar, fie ca este vorba de cana de cafea sau pixul cu care scriem, ele amintesc clientului imaginea firmei.

Asadar iata cateva idee de amenajare si trucuri ce pot fi folosite pentru a crea un spatiu cat mai placut pentru biroul personal, fie ca este cel de acasa, fie ca este cel de la firma. Productivitatea muncii noastre, cat si confortul, sunt in stransa legatura cu mediul ambiant. Asadar trebuie sa ii acordam atentia cuvenita pentru rezultate cat mai bune.

Nu uita să distribui dacă ți-a plăcut:
Loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.