Atunci când vrei să achiziționezi un cărucior pentru copil poți spune că acest lucru îți ia cel mai mult timp (comparativ cu hainele sau alte lucruri pentru micuț) deoarece alegerea este destul de dificilă. Pentru aceasta poți cere sfatul unui specialist în vânzări de astfel de produse pentru copii, care lucrează de mulți ani în magazine de profil.
Transportul trebuie să se facă fără probleme de aceea atunci când se alege un cărucior pentru copil este bine să se urmărească cu atenție toate detaliile în ceea ce privește modul de fabricare și materialele folosite. Având în vedere că roțile sunt foarte importante în timpul transportului acestea trebuie verificate, să fie realizate din cauciuc turnat, de bună calitate și nu din pneuri din plastic, gonflabile.
Ideal ar fi să se aleagă un cărucior cu roți mari din cauciuc, care se rotesc și care să ofere un efect de amortizare foarte bun. Roțile din față pot fi sau nu pivotante, se pot roti, iar la unele cărucioare roțile din spate se pot scoate.
Greutatea unui produs nu trebuie să fie foarte mare, în jur de 5-6 kg. Ce ar însemna să ridici zilnic 7-9 kg, sau ce te faci dacă un cărucior cântărește și mai mult și stai într-o clădire unde nu este lift și trebuie să-l cari pe scări? În cazul în care ai în vedere să urci cu liftul trebuie să cumperi un cărucior care să încapă în spațiul limitat al acestuia. Există și modele de cărucioare de lux care au multe îmbunătățiri și pot cântări și aproape 20 kg.
Este important ca greutatea căruciorului să nu fie prea mare, de aceea trebuie să fie fabricat din aliaje metalice ușoare, o alegere bună fiind aluminiul. Se va alege sașiul (sau cadrul cu roți) ușor, din aluminiu, cu posibilitatea de a fi pliat, cu mâner reglabil și acoperit cu material textil moale, cu frână care poate fi acționată simplu, accesorii în care se pun lucrurile micuțului sau diferite cumpărături.
Un astfel de produs trebuie să aibă curele din piele, care sunt rezistente și permit ușoara balansare a copilului atunci când se depășesc obstacolele. De asemenea sașiul trebuie să fie destul de înalt iar amortizoarele sunt importante pentru a oferi o bună mișcare în timpul plimbării, mai ales dacă terenul nu este neted și are suficiente denivelări. Cadrul din metal trebuie să fie sigur, stabil, rezistent și ferm la atingere.
Căruciorul trebuie să aibă și un aspect plăcut, landoul este necesar să fie confortabil precum un pat de bebeluș; chiar poate fi folosit și în acest sens, având în vedere faptul că bebelușul obișnuiește să doarmă mult. De asemenea landoul ar trebui să aibă întăritură, căptușeală din țesătură naturală (ex. bumbac), saltea din material cu proprietăți speciale (antialergică și ușor de spălat).
Indicat este să se opteze pentru materiale în nuanțe de culori mai închise, deoarece la cele deschise se observă imediat când se murdăresc chiar și foarte puțin. O nuanță mai suferitoare (de albastru, vernil, grena) este o alegere mai avantajoasă.
Căruciorul trebuie prevăzut cu husă pentru picioare și copertină din materiale rezistente. Coșulețul sau scaunul pentru mașină destinat bebelușului este o necesitate în timpul transportului și trebuie să aibă pernuță, centură de siguranță, mîner și eventual copertină. Alegerea unui cărucior cu greutate mai mare de 6 kg cu siguranță este un dezavantaj, deoarece un astfel de produs trebuie să ofere o bună flexibilitate, agilitate și manevrabilitate în timpul transportului.
Cărucioarele 3 în 1 reprezintă o alegere foarte bună pentru părinții care locuiesc la bloc, pentru a fi cărat cu liftul sau pentru transportul cu mașina. La astfel de produse componentele sunt detașabile, sașiul (sau cadrul din aluminiu cu roți) poate fi pliat și pus în portbagaj, roțile din cauciuc pot fi rotite, suspendate și manipulate destul de simplu, geanta cu accesorii se poate ține pe banchetă, londoul de asemenea, iar bebelușul va sta în scaunul sau coșulețul special prevăzut cu hamul de curele, adecvat lui, în autoturism. Un astfel de sistem modular are spătar reglabil, ceea ce este foarte important pentru susținerea spatelui bebelușului și un sistem de amortizare a șocurilor care face mișcarea lină pe terenul cu denivelări.