Cum să-ți reduci inflamația din corp mai repede?

0
46

Inflamația este răspunsul natural al organismului la infecții și face parte din sistemul imunitar. Uneori însă, inflamația este legată de o serie de probleme de sănătate, cum este artrita, depresia sau alte boli. Pentru a reduce inflamația din corp există câteva metode eficiente, care au și alte beneficii pentru sănătatea organismului.

Navigare rapidă în articol:

  1. Ce dietă poate reduce inflamația din corp
  2. Ce trebuie să faci pentru a-ți reduce inflamația

1. Ce dietă poate reduce inflamația din corp

Nutriționiștii recomandă anumite alimente care au efect bun în combaterea inflamațiilor din corp. Acestea sunt: nuci, migdale, ulei de măsline, roșii, somon, ton, macrou, afine, portocale, cireșe și alte fructe.

Conform unui studiu realizat de cercetători, uleiul de ficat de cod are vitamina A și D (cu proprietăți antioxidante ce neutralizează radicalii liberi și ameliorează inflamațiile).

Uleiul de ficat de cod poate reduce inflamația din organism și ajută în tratamentul infecțiilor. Acest ulei are acizi grași Omega-3 care reduc inflamația cronică și suprimă proteinele care pot duce la dezvoltarea ei.

Supa de oase, sau răcitura din oase (cum mai este numită în popor), are un efect bun asupra cartilajelor și articulațiilor. Supa se poate face din oase de porc, oase de vită sau chiar din pește. Aceasta conține sulfat de condroitin, glucozamină, glicină, arginină, prolină. Toate acestea sunt bune pentru oase, articulații, combaterea inflamațiilor.

O recomandare bună pentru menținerea sănătății organismului este eliminarea alimentelor inflamatorii:

  • Zahărul poate favoriza apariția inflamațiilor deci nu trebuie consumat în exces
  • Uleiurile polinesaturate pot duce la apariția de substanțe chimice pro-inflamatorii
  • Nu sunt recomandate băuturile îndulcite, carbogazoase, bomboanele, prăjiturile
  • Snacks-urile, produsele de tip fast-food, prăjelile și alimentele procesate
  • Carnea afumată sau conservată care are nitrați, agenți de colorare, conservanți și alte ingrediente ce pot face mâncare toxică; aici ne referim la cârnați, mezeluri, crenvurști, carne la conservă, salamuri
  • Alimentele care au monoglutamat de sodiu (MGS) care este un aditiv alimentar ce duce la inflamația citoplasmei și poate cauza inflamația creierului; alte simptome produse de MGS sunt tuburările de somn, transpirația excesivă, durerile de stomac
  • Grăsimile trans cresc nivelul de colesterol rău din sânge și răspunsul inflamator; aceste grăsimi apar în alimente prăjite, preparate culinare cu ulei hidrogenat, alimente de patiserie, alimente de la fast-food-uri
  • Îndulcitorii procesați produc eliberarea de mesageri inflamatorii cunoscuți cu denumirea de citokine.

Alte sfaturi pentru reducerea inflamațiilor

Cercetătorii recomandă câteva băuturi cu proprietăți bune în reducerea inflamaților și anume:

  • Sucul din pătrunjel verde și ghimbir are proprietăți antiinflamatoare; pătrunjelul are carnosol care reduce inflamația produsă de artrita reumatoidă; la acest suc se poate adăuga și un măr verde, puțin spanac, un castravete și o lămâie, astfel gustul va fi mai bun și sucul va avea mai mulți nutrienți
  • Un studiu recent arată că tonicul din bicarbonat de sodiu și apă poate reduce inflamația; totuși nu trebuie exagerat cu această metodă pentru că există și studii ce arată că bicarbonatul de sodiu în exces poate afecta ficatul
  • Pentru ameliorarea durerilor și inflamațiilor este bun și turmericul care are curcumină cu efect antioxidant și antiinflamator; despre curcumină s-a spus că reduce inflamațiile din organism, ameliorează simptomele de artrită; turmericul se poate combina cu suc de lămâie și ghimbir, astfel efectul în reducerea inflamației cronice va fi și mai mare și în plus sunt neutralizați și radicalii liberi din organism ce pot crește riscul de îmbolnăvire.
Citește și:  Obezitatea la copii și adolescenți – Sfaturi pentru părinți

2. Ce trebuie să faci pentru a-ți reduce inflamația

Mersul desculț prin iarbă

Dacă petreci câteva minute pe zi în natură, ai putea să te simți mai bine. Nu trebuie decât să cauți un loc liniștit, să-ți scoți pantofii și șosetele și să mergi desculț prin iarbă. Această metodă te va ajuta să te simți mai relaxat. A fi desculț pe iarbă este foarte bine, îți va aduce multe beneficii, te va face să te simți mai liber, să scapi de stres, să-ți recalibrezi simțurile, să-ți detoxifiezi organismul. Mersul desculț te ajută să scapi de electroni dăunători, de energiile negative.

Împământarea sau conexiunea cu pământul are un efect pozitiv asupra organismului tău și asupra creierului, îți redă sănătatea. Această metodă combate inflamația, scade riscul de îmbolnăvire, calmează mintea, ajută la combaterea radicalilor liberi din organism, la reducerea vâscozității sângelui, la combaterea oboselii și insomniei.

Baie în mare

Această metodă îți îmbunătățește starea de spirit și te ajută să te simți mai plin de energie. Apa de mare este foarte utilă pentru că are numeroase oligoelemente cu efect benefic asupra sănătății și în plus reduce inflamațiile. Apa de mare conține potasiu, magneziu, iod, calciu, brom, sodiu și altele.

Valurile mării sunt cea mai bună metodă de a reduce inflamațiile și a combate celulita. De asemenea, microelementele din apă activează metabolismul, curăță porii pielii, ajută la eliminarea excesului de greutate.

Scăldatul în sine este o procedură de sănătate recomandată de medici. Prin baia în mare sau înotul în apa de mare se obțin multe avantaje și anume:

  • Se îmbunătățește circulația sângelui
  • Se reduc inflamațiile
  • Se tonifică sistemul nervos
  • Se îmbunătățesc procesele metabolice din organism
  • Se previn bolile de articulații și ale probleme de sănătate.

Medicii spun că apa mării are efect bun asupra sistemelor corpului, chiar și asupra inimii, stimulează producția de globule roșii, întărește organismul, crește vitalitatea.

Exercițiile fizice

Prin exerciții fizice moderate se poate combate stresul, iar asta ajută în reglarea inflamației. Stresul afectează mulți oameni mai ales în aceste vremuri când suntem nevoiți să facem față unor cerințe total neprevăzute și care ne dau viața peste cap. Stresul apare zi de azi, în diferite situații la care trebuie să reacționăm și unele sunt chiar foarte dificile, pentru că ne amenință sănătatea.

Cercetătorii spun că procesele inflamatorii au un rol în legătura dintre expunerea la stresul cronic și diverse boli (cum sunt de exemplu bolile cardiovasculare). Stresul acut are un efect negativ asupra sistemului imunitar al organismului, mai ales asupra numărului de leucocite și asupra sintezei citokinelor, spun oamenii de știință. Stresul cronic a fost asociat și cu depresia, dar și cu bolile cardiovasculare. Din nefericire, aceste probleme de sănătate sunt destul de răspândite în societatea modernă în care trăim.

Odihna

Se spune că somnul poate ameliora inflamația din corp. Despre deficitul de somn, oamenii de știință precizează că poate crește inflamația. Prin urmare, dacă apar procese inflamatorii în corp, prin odihnă se poate ajuta organismul să lupte împotriva acestora.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.