Pandemia COVID-19 a lovit cu o putere devastatoare economia multor țări, printre care și a României, închizând afacerile și trimițând în șomaj mulți oameni.
Specialiștii în logistică spun despre unele companii că au cheltuieli mari legate de COVID-19 și alte probleme, că sunt nevoite să facă modificări din cauza lipsei de bani. Unele companii se vor lansa în noi proiecte majore, altele însă vor fi mai precaute din cauza poziției lor financiare. Una dintre marile probleme din țara noastră, este șomajul, rata acestuia fiind prea mare.
Prevenirea răspândirii COVID-19 în depozitele de logistică
Pentru a-și menține afacerea în funcțiune, patronii aplică măsuri de depozite în timpul pandemiei de COVID-19. Ei consideră depozitul ca fiind pilonul principal al operațiunilor companiei, iar pe angajați – forța de bază a afacerii. Drept urmare, menținerea sănătății angajaților din depozitele de logistică este o prioritate pentru patroni.
Având în vedere faptul că depozitele sunt ocupate cu mărfuri, aplicarea măsurilor de distanțare socială între lucrători reprezintă o provocare. Crearea de spațiu între lucrători poate încetini munca și afecta îndeplinirea comenzilor. Patronii fac tot posibilul pentru a-și menține depozitele deschise și iau o serie de măsuri de precauție, prin care vor să se asigure că angajații vor fi sănătoși și capabili să-și facă munca.
Iată care sunt principalele măsuri de depozit în pandemie:
Curățenie și igienizare, concediu în caz de îmbolnăvire
Aceste măsuri ajută în prevenirea răspândirii de coronavirus:
- Angajații sunt încurajați să se spele pe mâini și să poarte masca de protecție
- Dezinfectarea zonelor de lucru
- Curățenia și dezinfectarea după program
- Identificarea angajaților bolnavi și încurajarea lor să rămână acasă, în concediu medical.
Măsuri de distanțare socială
Principalele măsuri sunt:
- Limitarea numărului de lucrători într-o zonă, pentru a se putea respecta distanțarea socială
- Închiderea unor zone comune și organizarea unor zone noi
- Aplicarea unor schimburi, pentru a limita numărul de angajați în diferite spații din depozite.
Organizarea optimă, siguranța în depozit
Patronii aplică măsuri pentru a îmbunătăți siguranța în depozite. Ei au în vedere zona de încărcare, considerată cea mai periculoasă din depozit, din cauza riscului de alunecare, cădere și altele. Pentru a preveni riscurile, se instalează lumini adecvate, lanțuri de siguranță, bolțuri, marcaje pe podea și altele.
Un alt aspect este organizarea depozitului în mod optim și folosirea unor echipamente care sunt absolut necesare în depozitele de logistică cu produse grele și foarte grele. Este vorba despre folosirea de cărucioare transport marfă, precum:
- Lize transport cu roți ce rezistă la sarcini de 200-250 kg sau chiar de 500 kg
- Cărucior pliabil din metal cu roți Stanley
- Cărucior transport manual marfă de tip platformă cu mâner
- Cărucior pliabil 2 în 1 pentru transport marfă tip liză ori tip platformă
- Platformă rabatabilă prin care se face economie de spațiu în depozit.
Unii patroni se ocupă și de pregătirea angajaților, pentru a fi siguri că aceștia cunosc măsurile de siguranță. Ideea este de a-i informa cu privire la cele mai bune strategii pentru protejarea lor, dar și a afacerii în general.
Pentru ca afacerea să aibă succes, contează foarte mult siguranța angajaților. Acest lucru este o prioritate în depozite, în timpul pandemiei de coronavirus.
Reducerea cheltuielilor
Patronii încep să se gândească tot mai mult la modul în care își pot rezolva problemele, pentru a-și menține afacerea în funcțiune. Ei iau în calcul reducerea cheltuielilor cu transportul, îmbunătățirea proceselor, reducerea costurilor, aplicarea unor strategii pentru îmbunătățirea performanței, etc.
Fără îndoială, impactul strategic al transportului este enorm pentru o companie. Costurile logistice ale transportului sunt mari și au un impact decisiv asupra rezultatelor, prin urmare reducerea drastică a acestor costuri de transport este necesară. Patronii au în vedere anumite strategii pentru a nu afecta imaginea companiei cu clienții.
Principalele modalități aplicate de patroni pentru reducerea costurilor sunt:
- Optimizarea logistică pentru realizarea de economii
- Realizarea unui plan de transport cât mai avantajos, care să respecte termenele de livrare anunțate clientului
- Încărcarea containerelor de transport la maximum
- Folosirea unor vehicule de transport adecvate
- Alegerea unui transportator potrivit, având în vedere și optimizarea costurilor
- Testarea transportatorului pe o anumită perioadă de timp, de 2 luni, pentru a vedea eficiența lui, viteza de soluționare a problemelor, angajamentul și alte aspecte
- Negocierea este importantă și nu trebuie să afecteze calitatea livrării
- Depistarea anumitor linii de transport deficitare
- Găsirea unei scheme de transport optimă pentru companie (tarifele transportatorilor sunt diferite și în funcție de zona de transport).
Patronii se gândesc și la alte soluții de reducere a costurilor de transport, dar țin cont întotdeauna și de calitatea serviciilor, pentru a nu deteriora reputația companiei.