Importanţa hidratării la copii – ce se întâmplă dacă cel mic nu consumă suficientă apă?

0
573
Consumul de apă
Consumul de apă

Sănătatea copiilor noştri depinde de apă! Copiii au nevoie de apă pentru o dezvoltare fizică şi psihică armonioasă, iar având în vedere că riscul de deshidratare este mai mare în cazul lor, părinţii trebuie să se asigure că cei mici consumă suficient din acest lichid preţios.

Un studiu efectuat de Universitatea Harvard pe aproximativ 4000 de copii americani între vârstele de 6 şi 19 ani a arătat faptul că jumătate dintre copii nu consumau suficientă apă, chiar că un număr semnificativ dintre ei nu consumau aproape deloc apă, apelând de obicei la sucuri pentru hidratare.

Situaţia, deşi probabil nu la fel de dramatică în ţara noastră, este un semnal de alarmă pentru părinţi. Mulţi copii nu consumă suficientă apă, din diferite motive: la şcoală sau la joacă, pot uita să se hidrateze deoarece nu simt setea (însă copiii se pot deshidrata uşor fără a simţi setea) şi deoarece nu doresc să fie nevoiţi să meargă la toaletă. De asemenea, apa nu este deosebit de atractivă pentru copii, aceştia preferând oricând un suc, care însă nu hidratează suficient (în plus, celor mici nu le place apa la temperatura camerei, ci cea rece).

Se recomandă ca un copil să consume aproximativ 40 ml de apă per kilogram într-o zi. În general, media este de 7-9 pahare de apă zilnic, însă în situaţii ce favorizează deshidratarea, precum temperaturi ridicate afară sau activitate fizică, consumul de apă trebuie mărit.

De ce este atât de important consumul de apă la copii?

Cei mici au risc crescut de deshidratare, mai mult, ei nu resimt setea în cazul unei deshidratări uşoare. Apa contribuie în mod esenţial la reglarea temperaturii corporale (copiii au un termostat intern mai puţin eficient decât adulţii) şi asigură o bună circulaţie şi un metabolism echilibrat. Sănătatea fizică, rezistenţa fizică şi nivelul de energie depind de consumul acestui preţios lichid.

Citește și:  Teama de adulți la copii, cum se manifestă această fobie și ce se poate face pentru a-i ajuta

Mai mult, apa are beneficii importante în ceea ce priveşte sănătatea psihică şi intelectul copiilor noştri. Deshidratarea duce la o supraîncălzire a organismului, inclusiv a creierului, ceea ce conduce la scăderea capacităţii intelectuale, la afectarea capacităţii de procesare a informaţiei, de memorare sau de concentrare a atenţiei, dar şi la apariţia migrenelor.

Deshidratarea, chiar uşoară, conduce şi la alte probleme precum starea de nervozitate şi iritabilitate, starea de oboseală, lipsa de energie, migrene. Cu cât deshidratarea este mai severă, cu atât starea fizică şi psihică a copilului se înrăutăţeşte. Pot apărea probleme grave precum infecţii de tract urinar, constipaţie, atac cardiac.

Bunăstarea generală a copiilor noştri depinde de consumul de apă. De la afecţiuni fiziologice, la o stare de oboseală şi proastă dispoziţie, la afectarea capacităţilor cognitive – toate apar în urma deshidratării. Soluţia? Simplă – copilul trebuie să aibă oricând şi oriunde o sursă de apă (iar în cazul copiilor mofturoşi, care cer suc, părinţii trebuie să se asigure cel puţin că se consumă sucuri naturale şi ceaiuri care vor hidrata organismul).

https://www.youtube.com/watch?v=xP9FF7Sex5c

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.