Casă și grădinăAflă care sunt cei mai importanți factori pentru a avea un birou...

Află care sunt cei mai importanți factori pentru a avea un birou organizat

Lucrul de acasa nu este chiar atat de simplu precum cred cei care merg zilnic la birou si chiar si acestia, cand au de lucru suplimentar, stiu ce inseamna un birou prost organizat si un spatiu de lucru nepotrivit. Pentru ca atat elevii si studentii, cat si cei care lucreaza suplimentar ore in sir in fata calculatori si chiar cei mai de succes freelanceri isi doresc ca entuziasmul si cheful de munca sa ii invaluie inca de la primele ore ale diminetii atunci cand se asaza la biroul de acasa, in randurile care vor urma va vom prezenta cateva sfaturi si idei eficiente despre cum sa va organizati corect biroul de acasa.

Curatenie pe birou

Primul pas catre organizarea biroului este curatenia. Daca biroul dumneavoastra este incarcat de toate lucrurile inutile (foi peste foi, carti, pixuri si alte insturmente de scris, bibliorafturi, post-it-uri scrise sau nescrise si multe altele) cu siguranta cheful de lucru sau de studiu nu o sa isi faca aparitia in veci. Si chiar daca sunteti de parere ca dezordinea nu va deranjeaza si ca daca aveti nevoie de cevaveti gasi imediat si chiar in timp util, aspectul haotic va speria inspiratia, creatiivtatea si cheful de stat la birou, asa ca sa nu va mire ca intr-un astfel de spatiu nu veti avea chef nici macar sa navigati pe internet. Asa ca nu ezitati sa debarasati biroul si sa aruncati toate lucrurile nefolositoare. Acelasi lucru este valabil si pentru interiorul sertarelor, daca acestea exista.

Organizarea spatiului

De cele mai multe ori, atunci cand spunem birou, ne gandim doar la simpla piesa de mobilier. Insa, in foarte multe dintre cazuri, biroul este termenul general ce desemneaza intregul spatiu de lucru, chiar daca este o camera in toata regula sau doar un singur colt din locuinta. De aceea, este foarte important sa luati in calcul si elementele care inconjoara piesa de mobilier in sine si sa debarasati rafturile si etajerele, aruncand sau depozitand si de aceasta data, lucrurile inutile.

Amplasarea biroului

Asezarea biroului in camera va poate ajuta sa il organizati mai bine. Mai multe despre acest subiect puteti afla din articolul dedicat organizarii biroului in functie de principiile feng shui. Un lucru este foarte important: spatiul este irelevant deoarece biroul poate fi amenajat intr-un mod deosebit chiar si intr-un spatiu restrans daca veti imbina intr-un mod armonios utilul cu placutul.

Cutii pentru depozitare si etajere

Daca biroul, ca element de mobilier, nu este foarte mare, nu trebuie sa va faceti probleme deoarece nu trebuie sa tineti toate lucrurile pe el. Insa, este important sa optati pentru elemente adiacente ce va vor ajuta sa va organizati mai bine biroul. Puteti opta pentru etajere sau un dulap care sa se potriveasca biroului si in care sa tineti documentele sau cartile pe care le folositi frecvent, precum si alte materiale de care aveti nevoie (coli de hartie, pixuri, imprimanta, etc.). Mai mult decat atat, prin jurul biroului puteti aseza cutii colorate pentru depozitare sau diverse cosulete ce va vor fi de mare ajutor. Aceasta idee poate fi abordata atat in cadrul biroului celor mai mici, elevilor si studentilor, cat si in cadrul biroului unei persoane care lucreaza de acasa si nu uitati ca biroul de acasa trebuie sa fie cat mai personal.

birou organizat

Accesorii pentru birou

Alegeti obiecte ce va ajuta sa va organizati biroul. De exemplu, tavitele pentru documente sunt foarte eficiente daca lucrati cu documente, iar un mic raft pentru carti, pozitionat deasupra biroului, va va ajuta sa tineti mereu la indemana cartile pe care le studiati. Sau, daca va puneti putin imaginatia la incercare, puteti gasi solutii mult mai inedite, cum ar fi organizarea unei mici biblioteci pe partile laterale ale biroului, in acest fel valorificand spatiul intr-un mod creativ.

Nu uitati nici de suportul pentru pixuri si creioane. Puteti alege un set inedit care sa se potriveasca perfet personalitatii dumneavoastra.

O alta idee pentru organizarea marutnisurilor de pe birou este folosirea unei tablite magnetice. In acest fel, lucrurile pe care le veti nota pe post-it-uri nu se vor mai pierde printre maldarele de hartii ci vor fi prinse cu mici magneti. Tabla magnetic paote fi inlocuita cu un suport realizat din material textil si prevazut cu mici buzunarase.

Agenda pentru notite

Daca obisnuiti sa va scrieti ideile pe tot felul de hartii pe care le uitati intr-un colt plin de praf al biroului, este momentul sa renuntati la acest prost obicei si sa va accesorizati biroul cu o agenda in care veti nota tot ce este necesar. Faceti tot posibilul ca biroul sa fie cat mai lejer si cat si mai relaxant.

Elementul central – calculatorul

Monitorul calculatorului sau laptopul vor fi asezate in fata dumneavoastra iar restul elementelor vor fi asezate in forma concentrica in jurul elementului central. Nu uitati sa va organizati si obiectele care va inspira, fotografiile de familie, o planta verde sau lampa de birou preferata. Pe birou vor fi intotdeauna asezate obiectele pe care le folositi in mod frecvent, pentru restul elementelor existand sertarele biroului si cutiile pentru depozitare.

Firele calculatorului, ale imprimantei, laptopului sau boxelor nu au ce cauta la vedere. Inspirati-va din acest articol pentru a ascunde eficient firele.

In acest fel, biroul dumneavoastra bine organizat va va oferi cheful de munca si energia de care aveti nevoie in fiecare zi cand stati la birou. Nu uitati sa accesorizati totul cu un scaun comod.

Ultimele articole

Abonează-te astăzi

Pentru a primi informații exclusive pe mail

Dacă vrei să te alături comunității celor +300k de părinți care ne citesc anual

Te ținem la curent cu noutățile pe care le publicăm în fiecare săptămână.

More article

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.