Comunicarea în mediul online consolidează relațiile de prietenie

0
198
Comunicarea in mediul online

Comunicarea în mediul online înfluențează stilul de viață al oamenilor. Mai mulți cercetători au constatat în cadrul comunicării mediate de calculator avantajele în ceea ce privește transmiterea rapidă a informației. Oamenii accesează pe Google o multitudine de site-uri în timpul unei zile. Unele pagini sunt citite, altele nu, motiv pentru care apasă butonul back. Sunt milioane de pagini Web, dar oare la câte dintre acestea se imparte atenția noastră limitată?

Navigare rapidă în articol:

  1. Modul în care ne influențează Internetul
  2. Transmiterea informațiilor pe Internet
  3. Comunicarea prin intermediul rețelelor de socializare
  4. Comunicarea în mediul online ajută în domeniul afacerilor

 

Modul în care ne influențează Internetul

Navigare pe internet

Internetul domină azi mijloacele de comunicare în masă. Există numeroase păreri controversate despre comunicarea în mediul online. Despre Internet se spune chiar că a ajuns să ne domine stilul de viață, relațiile, modul de acțiune, obiectivele, comportamentul, imaginea, sentimentele.

Omul navighează pe Internet zi de zi pentru că aici se poate informa. Internetul reprezintă cea mai importantă formă mass-media.

Internetul reprezintă:

  • Un canal unde apar toate formele media tradiționale – presa, televiziunea, radioul
  • Locul unde tehnologia întâlnește cultura
  • Un canal ce permite răspândirea rapidă a informației

Transmiterea informației pe Internet

Transmiterea informatiei online

Trăim într-o eră informațională în care predomină cantitatea și comunicarea în mediul online. Dintr-o singură privire pe Internet putem observa că se trasmite foarte mult conținut, în mai multe zone, din mai multe surse. Utilizatorii consideră că informația este înțeleasă mai bine dacă este retransmisă. Ei spun că retransmiterea informațiilor despre anumite produse, indiferent cum ar fi ele (culturale, comerciale), duce la:

  • Cunoașterea acestora, a avantajelor oferite de ele
  • Schimbul de opinii, diverse comentarii
  • Încurajarea acțiunii de a cumpăra

Comunicarea în mediul online consolidează relațiile de prietenie

Comunicarea online consolideaza relatiile de prietenie

Comunicarea în mediul online este avantajoasă. Oamenii au tendința de a retransmite informațiile importante, care sunt de interes comun pentru a-și consolida relațiile de prietenie.

În urma unor sondaje de opinie și chestionare realizate, s-a ajuns a concluzia că există mai multe tipologii de oameni care retransmit informații online:

  • Oameni altruiști care se gândesc la binele altor oameni și de aceea distribuie anumite articole cu informații pe Facebook, pe e-mail, pe alte rețele de socializare
  • Oameni care vor să transmită mereu lucruri noi, care sunt la mdă și care sunt creativi și avizi de informații
  • Oameni care selectează informațiile și distribuie doar materiale de calitate
  • Oameni care distribuie pentru prieteni articole cu noutăți practice, utile, pentru a le oferi și acestora posibilitatea de a beneficia de avantajele oferite de ele
  • Oameni de carieră care publică și distribuie doar informații care au legătură cu activitatea pe care o desfășoară
  • Oameni care vor să impresioneze și care distribuie doar informații provocatoare, care stârnesc reacții.

Comunicarea prin intermediul rețelelor de socializare

Reteaua de socializare Facebook

Un segment foarte mare de populație folosește rețeaua de socializare Facebook. Site-ul are sute de milioane de vizitatori unici pe lună. Oricine dorește să se înscrie pe Facebook, are posibilitatea de a-și face un cont gratis. Ceea ce trebuie să remarcăm la acest site este faptul că reușește să trimită în mod direct utilizatorul cititor interesat spre articole din media online și care sunt din afara rețelei sociale.

Comunicarea în mediul online este complexă. Utilizatorii folosesc:

  • O serie de expresii și fraze populare, locuțiuni și fragmente de text
  • Elemente frazeologice, proverbe, citate
  • Fragmente de text care apar în alte discursuri
  • Texte de pe alte site-uri.

Astfel de elemente de discurs se repetă, sunt repetate pe Facebook și dau naștere la discuții între utilizatori și la promovarea informației.

Cele mai simple metode de comunicare pe Facebook sunt:

  • Prin acțiunea poke, prin care se impinge cu degetul arătător o persoană de pe Facebook. Gestul reprezintă un mod de a atrage atenția, un salut non-verbal care poate fi interpretat și ca un gest de flirt.
  • Prin publicarea unor articole, a unor rezultate la anumite teste pe pagina de profil de Facebook. Fiecare utilizator poate avea o atitudine la acestea, verbală sau non-verbală.
  • Prin postarea de conținut publicitar pentru a atrage comentarii pe Facebook și atenția prietenilor.
  • Prin actualizarea de stare – gânduri, emoții față de prietenii din această rețea socială. Acestea sunt enunțuri scurte, redactate în mod rapid, pentru a crea legături de prietenie între utilizatori.
  • Prin fotografii care acum reprezintă și ele o formă de dialog, pentru că ele povestesc anumite momente din trecut și devin mediu de comunicare.
Citește și:  8 Metode prin care poți să previ bolile peștilor de acvariu

Comunicarea în mediul online ajută în domeniul afacerilor

Comunicarea online pentru mediul de afaceri

Oamenii au un mod de comunicare mediată de calculator prin e-mail, serviciul www (World Wide Web), programe chat, sms, forum și altele. În cadrul rețelelor sociale, comunicarea în mediul online este foarte interesantă. Scrierea utilizatorilor români este prescurtată, neconvențională, alfanumerică, cu cifre, cu simboluri, emoticoane, cu efecte paralingvistice, cu enunțuri scurte, cu omisiuni referitoare la semnele de punctuație, cu litere mici sau fără diacritice.

Companiile sunt entuziasmate de avantajele pe care le aduce comunicarea în mediul online în răspândirea informației. Companiile sunt conștient de faptul că prin promovarea pe Internet:

  • Au acces la baze de date ample
  • Își pot identifica și atrage clienții
  • Interacțiunea cu clienții se îmbunătățește
  • Își pot promova produsele și serviciile, le pot personaliza și vinde mai rapid.

Companiile au nevoie de o strategie de marketing prin care să-și atragă clienții individuali și astfel să-și satisfacă nevoile financiare.

Un utilizator online care citește informațiile de calitate despre un anumit produs, din articole (care sunt bine poziționate în clasamentul Google) poate fi convins să cumpere acel produs. De aceea, campaniile de advertoriale reprezintă o parte esențială din procesul de link building necesar oricărui site sau oricărei afaceri.

Articolele plătite sunt publicate cu scopul de a genera o mai bună poziționare a site-ului în clasamentul Google. Advertorialele transmit informații spre posibili viitori clienți, se promovează servicii, produse, într-un mod simplu, clar și eficient. Textele prezintă informații despre produse într-o lumină favorabilă, care atrage atenția cititorilor într-un mod mai bun. Transmiterea informațiilor de interes comun despre produse contribuie la creșterea succesului unor companii online care au site-uri și care vând respectivele produse.

Desigur, un client își poate amâna decizia de a cumpăra sau de a utiliza un anumit serviciu, dacă găsește alte informații prin care vede că poate obține un preț mai avantajos, în altă parte. O astfel de situație apare frecvent pe piața bunurilor vândute online.

Aspecte importante despre utilizatori

Alte scenarii care apar la client:

  • El se poate consulta cu alți oameni, persoane apropiate, prieteni și își poate schimba decizia.
  • Este nehotărât și își acordă timp de gândire.
  • El decide că este mai bine să caute produsul în magazine, pentru a-l vedea și analiza și pentru a evita o eventuală dezamăgire legată de calitatea lui.

Pentru convingerea clienților să cumpere, în articole (advertoriale) se poate crea impresia de urgență prin:

  • Promoții, comercializarea rapidă de produse ce trebuie vândute din motive raționale
  • Promoții pe perioade scurte de timp
  • Promoții disponibile doar pe anumite site-uri și în anumite condiții.

Foarte important este ca impresia de urgență să fie percepută ca un instrument emoțional și nu rațional.

Cititorii neinițiați în afacerile online sunt tentați să adopte părerile altora pentru că au impresia că aceștia sunt mai bine informați și înțeleg mai bine anumite aspecte și probleme. Ei ar trebui să țină cont de propria judecată chiar dacă spațiul Web oferă șansa de a afla și părerile altora.

Pe Internet se pot verifica documentele de acreditare ale unor organizații, companii, astfel nu poți fi păcălit ca utilizator. Poți face parte din comunități de colaborare cu alte persoane, în care să-ți realizezi aspirațiile. Pe Internet poți pune orice fel de întrebare și dacă ai nimerit locul potrivit, mai mult ca sigur vei primi răspunsuri relevante despre ceea ce te interesează.

Loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.