Ce alimente să mănânci vara, pentru a-ți îmbunătăți sănătatea?

0
66

Vara este sezonul unei recolte delicioase, când poți consuma mai multe fructe și legume. Anumite alimente bio trebuie să facă parte din dieta zilnică, pentru că sunt bogate în nutrienți, minerale, vitamine și utile pentru revitalizarea organismului. Află în acest articol care sunt cele mai bune alimente pentru sănătate, ce ar trebui consumate vara.

Navigare rapidă în articol:

  1. Dovlecei
  2. Pepene verde
  3. Roșii
  4. Piersici
  5. Porumb fiert
  6. Sfeclă roșie
  7. Castraveți

1. Dovlecei

Vara este sezonul dovleceilor, care pot fi recoltați din propria grădină sau cumpărați din piață și supermarket. Dovleceii sunt bogați în nutrienți, au vitamine (A, B1, B2, B6, C) și minerale (calciu, magneziu, fier). Sunt ușor digerabili și au puține calorii.

Dovleceii trebuie introduși în dieta zilnică pentru că au multe beneficii:

  • Îmbunătățesc digestia, au proprietăți diuretice și antiinflamatoare
  • Ajută la detoxifierea organismului
  • Previn cancerul de colon, cancerul pulmonar și de prostată
  • Ajută în tratamentul bolilor sistemului digestiv
  • Sunt eficienți în dietele de slăbit pentru că au puține calorii
  • Ajută la reducerea tensiunii arteriale, scad riscul de infarct
  • Calmează sistemul nervos, îmbunătățesc memoria și vederea.

2. Pepene verde

Pepenele verde este un fruct perfect pentru zilele caniculare de vară. El are un conținut ridicat de apă (în jur de 90% apă) și este recomandat în curele de slăbire, în acest anotimp. Pepenele are foarte puține calorii și potolește setea. Conține nutrienți de care are nevoie organismul nostru și anume:

  • Vitamina A, B6 și C
  • Beta-caroten, luteină, acid folic, tiamină
  • Calciu, fosfor, potasiu, magneziu.

Pepenele verde are zaharuri simple, deci nu este un fruct pentru diabetici. Deși este sărac în calorii, el crește rapid nivelul de zahăr din sânge, este o sursă de carbohidrați destul de concentrată, cu un nivel ridicat de glicemie. Indicele glicemic la pepenele verde este 75.

Despre pepene se spune că are citrulină – un aminoacid care stimulează procesul de regenerare musculară. Sportivii consumă pepene verde vara, pentru a trece mai repede peste durerile musculare, care apar din cauza antrenamentelor dificile.

Pepenele verde are licopen fitochimic – care este un pigment roșu cu proprietăți antioxidante puternice. Cercetătorii au constatat că pepenele verde are cu 40% mai mult licopen decât roșiile. Licopenul are numeroase beneficii pentru sănătate, ca de exemplu: previne dezvoltarea cancerului, scade presiunea sângelui din vene și artere.

3. Roșii

Roșiile sunt recomandate vara, pentru că au efect pozitiv asupra sănătății. Ele conțin vitamine (A, B2, B3, C), magneziu, calciu, iod, beta-caroten, etc.

Roșiile au licopen, despre care s-a demonstrat prin studii științifice următoarele aspecte importante:

  • Reduce riscul de cancer, cum ar fi de exemplu cancerul de prostată, cancerul gastric, cancerul de col uterin
  • Elimină radicalii liberi din organism și astfel combat îmbolnăvirea
  • Reduce concentrația de colesterol rău din sânge
  • Previne ulcerul, bolile oftalmologice
  • Face oasele mai puternice, îmbunătățește densitatea acestora și reduce riscul de osteoporoză
  • Îmbunătățește funcționarea sistemului circulator
  • Reglează funcțiile endoteliului, ajută la dilatarea vaselor de sânge – artere, vene, capilare
  • Scade riscul de boli cardiovasculare, de atac de cord și accident vascular cerebral
  • Promovează sănătatea organismului prin proprietățile sale antioxidante.

Licopenul poate fi găsit și în ardei roșii, măceșe, grapefruit roșu, pepeni verzi.

4. Piersici

Piersicile sunt benefice pentru organismul nostru. Ele ajută la formarea colagenului, deci sunt un aliat grozav pentru piele. Au vitamina C despre care se spune că poate combate atacul nociv al radicalilor liberi din organism.

Citește și:  Plante de apartament potrivite pentru bucătărie care se vor dezvolta armonios

Piersicile conțin potasiu, deci reduc riscul de boli cardiovasculare. De asemenea, aceste fructe au fier, calciu și fosfor. Sunt bune pentru sănătatea oaselor și a dinților, pentru unghii, păr și membrane mucoase.

5. Porumb fiert

Porumbul fiert are un gust plăcut și puține calorii. Conține vitamine, colină, potasiu, magneziu, calciu, fier, iod, sodiu, zinc, luteină, zeaxantină. Porumbul fiert este indicat în tratamentul afecțiunilor digestive și are multe beneficii:

  • Ameliorează simptomele de gastrită, constipație
  • Protejează vederea, menține sănătatea ochilor
  • Are efect bun asupra creierului, inimii și pielii
  • Reduce riscul de formare a plăcilor de aterom pe artere și deci previne îngustarea lumenului arterelor respective
  • Reglează activitatea glandelor suprarenale și secreția de insulină și adrenalină
  • Reduce riscul de artrită, osteoartrită, distrofie musculară
  • Este bun pentru dieta persoanelor care suferă de boli de inimă, gută, boli vasculare, nefrită, obezitate.

Porumbul fiert este recomandat în dietele pentru scăderea în greutate.

6. Sfecla roșie

Sfecla roșie este bogată în nutienți, polifenoli, substanțe flavonoide, betalaine, saponine, proteine, fibre, magneziu, potasiu, fosfor, sodiu, calciu, fier, zinc, seleniu, vitamine (A, C, tiamină, riboflavină, folat, niacină) și are proprietăți antiinflamatorii, antioxidante, anticancerigene, hepato-protectoare, antidiabetice, de vindecare a rănilor.

Sfecla roșie are numeroase beneficii pentru organism și o mare activitate antioxidantă și antiinflamatoare, mai ales dacă este consumată sub formă de suc proaspăt. Acest suc oferă numeroase avantaje:

  • Ajută la detoxifierea ficatului și curățarea sângelui
  • Vindecă anemia și elimină acidul uric din organism
  • Scade riscul de cancer și de osteoporoză
  • Vindecă bolile de colon, ajutând la eliminarea toxinelor
  • Este un bun remediu pentru ulcerul de stomac
  • Reduce infecțiile urinare, stimulează funcția pulmonară
  • Menține sănătatea mintală, stimulează creierul, crește numărul de globule roșii din sânge
  • Reduce presiunea intraoculară
  • Scade riscul de demență, boală Alzheimer, glaucom, boli de inimă.

Conform studiilor cercetătorilor, sucul din sfeclă roșie ajută în controlul diabetului zaharat, a hemostazei la insulină, a sănătății renale, a tensiunii arteriale, a funcției vasculare.

Consumul de sfeclă roșie scade glicemia și tensiunea arterială. Efectul antihipertensiv se datorează nivelului de nitrați din sucul de sfeclă roșie. Prin aportul de suc proaspăt de sfeclă roșie se reduce hipetensiunea arterială, riscul de boli cardiovasculare, de accident vascular cerebral și atac de cord.

Sucul de sfeclă roșie este consumat și de sportivi pentru că acesta reduce tensiunea arterială și poate crește performanța atletică.

7. Castraveți

Castraveții sunt buni pentru salate, în sezonul de vară. Aceștia au un efect răcoritor și ajută la scăderea în greutate.

Această legumă are vitamine A, B și C, dar și enzime și oligoelemente. Conține magneziu și foarte multă apă (cam 95%). Nutriționiștii spun că o cantitate de 100 g castraveți are doar 14 calorii. Prin urmare, castraveții sunt perfecți pentru dietele de slăbire.

Despre castraveți se spune că ajută în ameliorarea durerilor articulare, în tratamentul constipației, în cazuri de gută, boli de rinichi și ale vezicii urinare.

Conform studiilor realizate de cercetători, castraveții au proprietăți antidiabetice, antioxidante, antiinflamatorii, detoxifiante, tonice, de prevenire a constipației. Castraveții calmează pielea, reduc inflamațiile, calmează iritațiile cutanate, atenuează simptomele produse de arsurile solare.

În lunile de vară sunt recomandate și salatele bogate în legume, verdețuri, alimente care cresc imunitatea organismului. Poți face salate din varză Kale, frunze de mărar și pătrunjel verde, țelină, morcovi, roșii, castraveți, rădăcină de sfeclă roșie, avocado, zeamă de lămâie, sare, ulei de măsline.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.