6 lucruri pe care le poți învăța de la oamenii de succes – Rutina înainte de somn

0
2

Oamenii de succes știu că ultimele lucruri pe care le fac înainte de a merge la culcare le influențează calitatea somnului, energia și starea de spirit a doua zi. Acestea contribuie la succesul lor și sunt fără îndoială obiceiuri pozitive și relaxante. Află care sunt aceste rutine de seară și de ce sunt incredibil de importante.

Navigare rapid în articol:

  1. Planificarea zilei cu o seară înainte
  2. Planificarea somnului
  3. Nu folosesc prea mult televizorul sau laptopul, seara
  4. Momente de relaxare prin exerciții yoga
  5. Lectură timp de cel puțin 10 minute
  6. Petrecerea timpului cu familia

1. Planificarea zilei cu o seară înainte

Oamenii de succes își creează o listă cu activitățile pe care le vor face a doua zi, pentru a putea dormi mai liniștiți. Ei consideră că a face o listă cu sarcini pentru a doua zi, îi ajută să scape de acea grijă că nu vor uita ceva important și astfel vor avea o stare de calm, vor avea somnul mai bun, fără a avea mintea agitată și plină de gânduri. Crearea unei liste din timp, poate crește productivitatea a doua zi cu până la 25%.

2. Planificarea somnului

Pentru a fi suficient de odihnit a doua zi sunt necesare cel puțin 7 ore de somn. Oamenii de succes își planifică orele de somn pentru a fi în formă și relaxați a doua zi. Ei termină ziua în jurul orei 22:00 și au grijă să nu se culce după ora 24:00. Sunt conștienți de durata și calitatea somnului; de aceea își planifică numărul de ore pentru a dormi și a se simți cât mai bine în fiecare zi.

Cei care se duc la culcare la ore diferite, sau după miezul nopții, pot avea un somn agitat și din această cauză a doua zi se vor simți mai obosiți. Pentru a obține un ritm de somn natural, este necesară respectarea unui program de dormit, între anumite ore fixe.

Pentru ei contează și mediul în care dorm, de aceea au grijă ca dormitorul să fie curat, ordonat și bine aerisit, astfel vor avea o senzație plăcută și somnul mai bun și odihnitor. O cameră ideală trebuie să ofere cele mai bune condiții pentru somn. Prin urmare, pregătirea camerei trebuie să facă parte din rutina de seară.

3. Nu folosesc prea mult televizorul sau laptopul, seara

Cei care obișnuiesc să adoarmă cu televizorul deschis, probabil nu au somnul chiar odihnitor. S-ar putea crede că nu este nimic în neregulă cu asta, însă cercetătorii consideră că privitul la televizor sau la ecranul laptopului înainte de a adormi este de-a dreptul dăunător relaxării creierului. În plus, lumina puternică de la televizor, laptop sau smartphone nu este bună oricum seara, poate afecta calitatea somnului. Lumina albastră scade secreția de melatonină a corpului – un hormon care are rolul de a controla ritmul de somn.

Oamenii de succes renunță la acest obicei de a se uita la TV până adorm, pentru că vor să aibă un somn liniștit, pentru a se simți în formă a doua zi. Ei evită pe cât posibil și gadget-urile seara, pentru că ele le fac mai dificilă relaxarea și știu că au nevoie de o stare de calm înainte de somn.

Citește și:  Sfaturi pentru pregătirea bebelușului pentru somn

4. Momente de relaxare prin exerciții yoga

Yoga oferă multe avantaje și oamenii de succes știu asta; de asta ei practică exercițiile de acest tip înainte de a merge la culcare. Iată care sunt beneficiile:

  • Yoga ajută la ameliorarea stresului, tensiunilor, durerilor de spate, efectelor negative ale unui stil e viață sedentar (munca de birou)
  • Prin yoga se minimizează efectele anxietății, tensiunile din diferite zone ale corpului – spate, gât, abdomen, brațe
  • Un studiu recent arată că yoga ajută în combaterea insomniei și are efect pozitiv asupra calității somnului
  • Yoga promovează dezvoltarea flexibilității și a echilibrului.

Oamenii de succes fac câteva exerciții de yoga seara pentru a se relaxa și a dormi mai bine.

5. Lectură timp de cel puțin 10 minute

Oamenii de succes au parte și de mult stres în timpul zilei și de asta preferă să citească de obicei câteva pagini dintr-o carte interesantă seara, înainte de somn, pentru a-și reduce stresul și anxietatea.

Lectura oferă multe beneficii și oamenii ar trebui să profite mai mult de ele. Din păcate, în ziua de azi, majoritatea dintre ei preferă să stea pe rețelele de socializare, să se uite la videoclipuri sau la imaginile postate pe Facebook, în loc să se delecteze citind cărți.

Oamenii de succes au și această pasiune de a citi, pentru că ei consideră că lectura îi ajută în relaxare, combaterea insomniei, îmbunătățirea memoriei și a cunoștințelor, dar și stimularea abilităților în toate etapele vieții. Potrivit cercetătorilor, cititul relaxează mai mult decât muzica sau decât o cană de ceai, iar în plus ajută la eliminarea gândurilor negative, a tensiunilor și stărilor de nervi și deci la pregătirea corpului pentru somn.

Cititul ajută în distragerea atenției de la evenimente stresante, de la probleme, facilitează schimbarea stării de spirit și a gândurilor, angajarea activă a imaginației. Prin citit, conștiința este atrasă într-o lume construită prin cuvinte, iar asta ajută corpul să se relaxeze, să elimine tensiunea.

În concluzie, lectura este benefică înainte de somn.

Află mai multe aspecte despre beneficiile cititului, de ce ar trebui să faci asta ori de câte ori ai ocazia.

6. Petrecerea timpului cu familia

Studiile cercetătorilor arată că oamenii, care nu petrec suficient timp cu familia lor, se simt vinovați și de asta sunt mai stresați și mai predispuși la tulburări de somn. Oamenii de succes încearcă să acorde atenție familiei, pentru că sunt convinși că acest timp este de calitate și important pentru bunăstarea lor și a persoanelor dragi. În plus, ei sunt convinși că astfel se menține armonia în familie, iar în plus părinții susțin sănătatea psihică a copiilor.

Construirea de câteva momente de calitate în fiecare seară, în familie, este cel mai important lucru pentru bunăstarea și fericirea tuturor celor din familie. Acest timp contează pentru copii și pentru părinți deoarece le oferă încredere, afecțiune, armonie, dar și alte lucruri care le creează o stare de bine și de relaxare, necesară înainte de somn.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.