Inainte de toate, pe scurt: +200 de angajati. Showroom-uri in 5 orase din vestul Romaniei. Al treilea cel mai mare volum de vanzari auto din Romania; si nu orice autoturisme, ci cele mai bune, cele mai visate, cele mai ravnite de pe melegurile noastre: autoturisme Mercedes-Benz.
Aceasta este scurta prezentare a unei lungi istorii de succes a companiei Auto Schunn. „O familie”, asa cum o numeste Juergen Schunn, cel care, acum 25 de ani, a avut un vis, pe care a reusit sa il materializeze in ceea ce este astazi brandul Auto Schunn: un veritabil etalon al succesului in business.
”Anul acesta, compania noastra Auto Schunn a implinit 25 de ani de existenta pe piata auto din România. Am implinit un sfert de secol dedicat dezvoltarii progresive si perpetuarii principiilor care definesc familia Auto Schunn.” Juergen Schunn.
Cum arata Romania prin ochii unui om care, de un sfert de secol, este in permanenta cu stetoscopul pe pulsul acestei tari?
Juergen Schunn:
„Romania este la un nivel asemanator cu Germania din anii ’70, cand chiriile ocupau o pondere de circa 60% din venituri, iar salariile erau mici.”
Perspectivele sunt insa optimiste pentru mediul de business, este de parere omul de afaceri, care spune ca, odata cu cresterea nivelului investitional si a cresterii economice favorabile, afacerile din Romania au devenit mai profitabile.
In Romania, compania se axeaza preponderent pe comercializarea de autoturisme noi si rulate marca Mercedes-Benz, cu un focus pregnant pe ridicarea nivelului de calitate ale performantelor masinii second hand, prin oferirea de masini rulate cu certificare pre-detinuta de Mercedes-Benz.
Investitiile, motorul cresterii sanatoase in business
In cei 25 de ani de activitate, investitiile companiei Auto Schunn au depasit 15 milioane de euro, suma care s-a concentrat preponderent pe atragerea si formarea de personal cu inalta calificare si deschidere de noi showroom-uri.
„Investitiile in locatiile noastre din Romania sunt conforme cu cele din intreaga Europa, investitiile in formarea profesionala a personalului inalt calificat sunt permanente, iar presiunea pe preturi reduce profitabilitatea.
Strategia noastra pe piata romaneasca, aceea de a reinvesti an de an profitul si de a dezvolta noi locatii si noi locuri de munca genereaza perspectiva consolidarii pozitiei pe piata.
In Romania, piata este inca in ”adolescenta” si prin urmare ritmul de dezvoltare de la un al la altul este mai accentuat.” Juergen Schunn
Investitiile nu se indreapta insa exclusiv pe directia dezvoltarea afacerii din Romania, ci si in directia dezvoltarii showroom-ului pe care Auto Schunn il are il Germania, la Westendorf.
„In Germania a fost prima noastra locatie infiintata de mine in urma cu peste 30 de ani, fiind ”motorul” locatiilor din Romania. In anii 90, foarte grei din punct de vedere economic, locatia din Germania a trebuit sa sustina puternic centrele din Romania.
Piata germana este matura, este consolidata, aici cresterile vin preponderent prin diversificarea gamei de produse si a noilor tehnologii, cum ar fi de exemplu motoarele de tip hibrid si electrice.”
Pentru Auto Schunn, desi pietele au caracteristici individuale, cu un volum si indicatori de performanta unici, piata din Romania a devenit mai profitabila decat cea din Germania, datorita nivelului investitional superior dedicat pietei romanesti.
Cu toate acestea, „procentul profitabilitatii este asemanator in Germania cu acela din Romania, activitatea fiind una identica. In domeniul auto discutam de profituri care variaza intre 0 si maxim 5,6% din cifra de afaceri.”
Investitiile realizate in Romania inca din anul 1993, dar si sustinerea unei politici de crestere permanenta a nivelului investitional, a pozitionat compania Auto Schunn in clubul select al companiilor infiintate in anii ’90 care, si in prezent, performeaza la cel mai inalt nivel, ajungand astazi cea mal mai mare dealer partener Mercedes-Benz si a treia companie de profil din Romania, ca volum de vanzari.