Părinți și copiiCum sprijini sănătatea mintală a copiilor tăi?

Cum sprijini sănătatea mintală a copiilor tăi?

Copilăria este o perioadă importantă de dezvoltare pentru construirea bazelor unei bune sănătăți mintale. Mulți părinți probabil nu știu cum să-și susțină copiii în primii ani de viață, în această perioadă a copilăriei. Fiecare experiență (ex.plimbarea în parc, plimbarea în pădure sau la malul mării) este legată de simțuri și poate oferi mari beneficii copiilor.

Sănătatea mintală trebuie îngrijită de la vârstă fragedă. Cum pot face părinții asta pentru copiii lor?

Navigare rapidă în articol:

  1. Joaca este importantă pentru sănătatea copilului
  2. Alte probleme de sănătate mintală

1. Joaca este importantă pentru sănătatea copilului

Începerea educației este un lucru important în viața unui copil. De exemplu, mersul la școală ajută în dezvoltarea abilităților fizice, cognitive, a competențelor sociale.

Prieteniile cu alți copii și relațiile cu alte persoane devin importante. Copiii petrec destul de mult timp și departe de casă (ex. la grădiniță, la școală) și învață să fie independenți, ei dobândesc simțul responsabilității.

Sfaturi pentru părinți:

  • Când copilul are anumite realizări, părinții trebuie să-i laude comportamentul, acțiunile, faptul că a făcut ceva și se văd rezultatele efortului său
  • Este important ca părinții să-l facă pe copil să se simtă confortabil, să-i arate afecțiune, să-l asculte cu atenție, să-l includă și în procesul de luare a unor decizii simple în familie
  • Trebuie să-i spună copilului că este iubit întotdeauna, chiar dacă uneori mai greșește.

Joaca este importantă pentru sănătatea copilului, dar și învățarea unor lucruri noi. De exemplu, părinții ar trebui să le citească povești copiilor, pentru a-i ajuta să-și extindă vocabularul, să-și dezvolte abilitățile lingvistice.

Joaca în aer liber

Activitatea fizică este importantă pentru sănătatea copiilor și este necesară în dezvoltarea lor. Prin joaca în aer liber și mișcare se obțin multe beneficii. Mișcarea le stimulează corpul să crească și ajută la oxigenarea creierului, absorbind noi informații zilnic. Merită să-ți lași copilul să se joace acasă, dar mai ales în aer liber. Cu siguranță jucăriile, jocurile de grădină pentru copii sau petrecerea timpului în aer liber, în natură sunt o idee bună.

Joaca în aer liber este foarte importantă. Ea oferă o serie de avantaje și anume:

  • Îi ajută pe copii să-și dezvolte abilitățile esențiale, fizice și motorii
  • Ajută la dezvoltarea mușchilor, coordonarea mișcărilor, îmbunătățirea capacității de a menține echilibrul
  • Reduce riscul de obezitate și defecte de postură
  • Îi învață pe copii să concureze sănătos, să câștige sau să piardă la un joc
  • Crește performanța mintală, previne depresia, induce o stare de dispoziție mai bună
  • Petrecerea timpului în aer liber, la soare, stimulează organismul să producă vitamina D
  • Joaca este distractivă și induce o stare de spirit bună
  • Joaca le stârnește imaginația și îi face să trăiască emoții și experiențe de neuitat
  • Joaca le oferă copiilor libertatea de a alerga, de a face diferite mișcări, de a explora lumea din jur
  • Îi face pe copii să devină mai curajoși, mai curioși despre împrejurimile în care trăiesc.
Citește și:  O întrebare bună: “mami, de ce aduce iepurașul ouă colorate și dulciuri de Paște?”

2. Alte probleme de sănătate mintală

Părinții ar trebui să petreacă mai mult timp cu copilul lor. Asta ajută în construirea unei relații calde și asigură sentimentul de securitate al copilului, ceea ce pune bazele dezvoltării și bunăstării sale sănătoase. Metoda cea mai simplă de formare și dezvoltare a copilului este blândețea și toleranța.

O atitudine aspră a părinților asupra copiilor nu ajută foarte mult, prinde superficial, pentru că un copil va face tot ceea ce va vrea. Dacă este o atitudine aspră, atunci copilul va asculta de frică. Sfătuirea copilului cu bândețe prinde în adânc, în profunzime.

Sfaturi importante pentru părinți în susținerea sănătății mintale a copilului sunt:

  • Îmbrățișează-ți mai des copilul
  • Ai răbdare cu el, fii mai tolerant și mai blând
  • Vorbește mai des cu el, citește-i povești când este mic
  • Fă-ți timp pentru copil în fiecare zi
  • Amintește-ți să ai grijă și de tine și de copil, să nu te lași copleșit de ceea ce experimentezi în viața de zi cu zi (poate fi vorba de emoții precum nervozitate, tristețe, frustrare, oboseală); copilul are nevoie de bucurie, armonie și de iubire, deci nu-ți vărsa nervii asupra lui
  • Joacă jocuri ca să-i stimulezi curiozitatea și dorința de a învăța
  • Încurajează-ți copilul să interacționeze social, vorbind și jucându-se cu alți copii
  • Nu-l stresa pentru ca el să nu se simtă copleșit, să nu devină fricos
  • Ajută-ți copilul să rămână calm și să învețe să facă față emoțiilor.

Părinții pot apela și la ajutor profesional, dacă sunt în situația în care copiii au alte probleme de sănătate mintală. Ei ar putea ține cont de opiniile profesionale și astfel și-ar putea ajuta copiii să primească sprijinul de care au aceștia nevoie. Unii copii cu probleme de sănătate au nevoie de ajutor psihologic și psihiatric de specialitate.

S-ar putea să te intereseze și articolul: Copilul tău se joacă prea mult timp pe dispozitivele digitale – Cum afectează asta creierul copiilor? 

Ultimele articole

Abonează-te astăzi

Pentru a primi informații exclusive pe mail

Dacă vrei să te alături comunității celor +300k de părinți care ne citesc anual

Te ținem la curent cu noutățile pe care le publicăm în fiecare săptămână.

More article

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.