5 metode pentru a te îndepărta de stresul vieții

0
103

Una din cele mai bune metode pentru a te îndepărta de stresul vieții este fără îndoială plimbarea în natură. În mod surprinzător, petrecerea timpului în natură poate ajuta foarte mult în ameliorarea unor probleme – cum ar fi depresia, anxietatea, funcția imunitară slăbită, creșterea în greutate, bolile psihice, etc. Există însă și alte modalități eficiente în combaterea acestor stări rele, despre care poți afla în acest articol.

Navigare rapidă în articol:

  1. Amenajarea unei grădini
  2. Pescuitul reduce stresul
  3. O plimbare cu mașina
  4. Relaxează-te la cafenea
  5. Citește o carte

1. Amenajarea unei grădini

Foarte mulți oameni au descoperit numeroasele beneficii ale grădinăritului pentru bunăstarea organismului, ce includ desigur și reducerea stresului.

Activitatea de grădinărit îți distrage atenția de la probleme și te ajută să scapi de gândurile negative. S-a demonstrat că prin grădinărit oamenii devin mai puțin obsedați de problemele lor și își ameliorează simptomele provocate de diferite afecțiuni și boli.

Grădinăritul oferă următoarele avantaje:

  • Reduce anxietatea și depresia
  • Îmbunătățește ritmul cardiac
  • Reduce nivelul de cortizol și elimină stresul
  • Este o activitate relaxantă, care îi face pe oameni mai fericiți
  • Are efect pozitiv asupra sănătății fizice și psihice
  • Aduce o stare de bine și chiar este o activitate distractivă
  • Este o experiență care îi ajută pe oameni să se concentreze pe momentul prezent și care le poate schimba viața în bine.

Dacă ai decis să te apuci de grădinărit chiar din această primăvară, nu trebuie să faci un efort excesiv. Privește această activitate ca pe un hobby și vei vedea că astfel îți reduci în mod eficient stresul din viața ta. Îți recomandăm chiar să cauți sugestii și sfaturi despre grădinărit, de la oamenii care au experiență în această activitate.

Vezi aici un video despre amenajarea unei grădini:

2. Pescuitul reduce stresul

Dacă vrei să scapi de stres, pescuitul este o modalitate excelentă de vindecare în acest sens. Pescuitul nu este o pierdere de timp, cum ar crede unii oameni. Momentele petrecute la pescuit au efect de relaxare, de vindecare și deci, această activitate ar trebui privită dintr-un unghi diferit.

Pescuitul este eficient în ameliorarea stresului, el are de asemenea și alte beneficii:

  • Sunetele apei și alte sunete din natură sunt vindecătoare pentru afecțiunile psihice, cum este depresia
  • Te ajută să petreci mai mult timp în natură, să respiri aer curat, răcoritor
  • Îți elimină gândurile negative, grijile și tensiunea nervoasă
  • Este o modalitate de a face ceea ce îți dorești, ceea ce îți dă o stare de bine și de libertate.

3. O plimbare cu mașina

Dacă ai o mașină și te simți stresat, ai putea face o plimbare singur, într-un loc relaxant. Conducerea mașinii este o modalitate de a ajunge rapid într-un loc în care să te reculegi și unde să te detașezi de oameni, de evenimente stresante. Poți conduce o vreme și fără a decide asupra unei destinații, respectiv poți merge într-un loc în care nu ai fost niciodată. Condusul poate fi relaxant pentru cei care iubesc asta.

Desigur, dacă ești într-o stare dificilă, în care nu poți conduce, atunci este mult mai bine să faci o plimbare pe jos, în natură. Pentru a face o călătorie cu mașina trebuie să te simți bine fizic, să nu ai vreo problemă de sănătate care să-ți afecteze judecata și reacțiile.

Citește și:  Peștele de acvariu Clovnul de foc - Originar din oceanul Pacific

4. Relaxează-te la cafenea

Mulți oameni adoră să meargă la cafenea. Unii chiar au obiceiul să facă o pauză de cafea în fiecare zi, care este o practică atât de iubită mai ales de cei care iubesc această băutură servită în cafenele și baruri.

Cu siguranță confortul pe care îl simți la o cafenea este diferit de cel de acasă. Dacă ești stresat, fă o plimbarea la o cafenea și vei vedea că acolo atmosfera relaxantă combinată cu mirosul de cafea te va face să scapi de stres și să-ți îmbunătățești starea de dispoziție.

Potrivit unui sondaj de opinie din Europa, specialiștii au ajuns la concluzia că obiceiul de a servi o cafea într-un bar sau într-o cafenea este o mare plăcere a zilei și poate influența pozitiv starea de spirit.

Această băutură crește vigilența, capacitatea de concentrare, menține creierul activ și sănătos, alungă oboseala, înlătură stresul și tristețea. Plimbarea la cafenea poate deveni o rutină zilnică, este o plăcere și o modalitate de relaxare potrivită pentru cei care sunt nevoiți să se confrunte cu stresul vieții. Pentru a scăpa de stres, nu trebuie decât să faci o pauză, să-ți faci timp pentru a petrece ceva timp la o cafenea, pentru a savura și a aprecia aroma unei cafele calde, inconfundabile.

5. Citește o carte

Studiile cercetătorilor arată că lectura reduce stresul cu până la 68%. Prin urmare, această modalitate pare a fi foarte eficientă în ameliorarea stresului și deci o poți aplica oricând dorești.

Cercetătorii spun că doar 6 minute de citit are efect bun în eliminarea stresului. Ei au dovedit prin studii că efectul de calmare a stresului pe care îl are cititul este cel mai puternic, comparativ cu alte modalități de relaxare. Cercetătorii recomandă cel puțin 30 minute de lectură pe zi pentru a scăpa de stres.

Când ești cufundat în lumea cărților, vei vedea că îți dispar ca prin minune gândurile negative și asta te scapă de tensiune și de stres. Lectura are un efect pozitiv și asupra depresiei, iar în plus poate ajuta și în creșterea longevității.

Beneficii

O serie de studii științifice au demonstrat că cititul are și alte beneficii:

  • Oferă un sentiment de satisfacție
  • Crește buna dispoziție cu 20%
  • Ajută oamenii să aibă momente de liniște, ceea ce este necesar având în vedere că ei se confruntă în mod frecvent cu momente de agitație, de presiune și stres în secolul în care trăim
  • Îndreaptă atenția spre alte lucruri, care au legătură cu lectura
  • Reduce riscul de depresie cu 28%
  • Ameliorează simptomele create de bolile psihice produse de stres
  • Crește stima de sine cu peste 18%.

Lectura reduce stresul și are un efect pozitiv asupra întregii vieți. În concluzie, dacă vrei să scapi de stres, îți sugerăm să citești cărți și reviste din zona ta de interes, care să-ți placă și care să-ți ofere o stare de bine. Alege o carte care să-ți capteze atenția, pe care să nu o lași din mână.

Mulți oameni au ajuns la concluzia că cititul le-a îmbunătățit calitatea somnului. Acest obicei este bun înainte de culcare. Ai putea să-l aplici și tu, respectiv să citești 30 minute sau chiar o oră înainte de somn. Lectura are un efect de relaxare și astfel somnul va fi mai bun și mai odihnitor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.