Relații de familieVitamine care ajută la depășirea stresului și a depresiei în familie

Vitamine care ajută la depășirea stresului și a depresiei în familie

Stresul și depresia în familie pot afecta sănătatea. În multe familii, depresia apare la persoanele de toate vârstele. Simptomele depresiei sunt: oboseală cronică, scăderea nivelului de energie, schimbarea comportamentului, deteriorarea stării de spirit, somnolența și alte deficiențe grave.

Ce deficit de vitamine poate favoriza apariția depresiei?

Navigare rapidă în articol:

  1. Stresul în familie
  2. Depresia poate fi ameliorată cu vitamine

1. Stresul în familie

O familie stresantă poate oferi membrilor ei situații neplăcute, care le afectează bunăstarea vieții. Unii oameni trăiesc în familii toxice care emană stres, certuri frecvente despre nimic și ajung să fie copleșiți, să acumuleze emoții neexprimate, să coboare privirea și să suporte la nesfârșit. Un astfel de mediu conflictual produce stres, oboseală și distruge sănătatea. Există însă și alți factori care afectează bunăstarea vieții.

Dieta poate afecta aspectul siluetei, starea generală de sănătate și funcționarea corpului. Stresul cronic și deficitul de nutrienți de bază provoacă boli grave și pot împiedica funcționarea normală a organismului. Stresul trebuie eliminat prin puterea voinței. Acesta, dacă devine cronic și permanent poate duce la apariția multor probleme de sănătate.

2. Depresia poate fi ameliorată cu vitamine

Tulburările de alimentație și slăbirea constată pot cauza simptome de depresie la oameni. Există vitamine care sunt necesare creierului și sănătății organismului. Medicii recomandată o serie de analize pentru a afla deficitul de vitamine din corp.

Cercetările actuale arată că vitaminele B sunt importante pentru sănătate:

Vitamina B1

Această vitamină este folosită de creier pentru a transforma glucoza în energie. Deci fără vitamina B1, creierul nu funcționează normal. Vitamina B1 susține procesele metabolice, este folosită pentru toate funcțiile vitale ale organismului.

Deficitul de vitamina B1 produce simptome de oboseală, slăbiciune, depresie, tulburări de memorie, crampe musculare, furnicături și amorțeală în picioare, tulburări de memorie. Acest deficit apare mai ales la persoanele în vârstă, care au o dietă deficitară, la vegetarieni sau vegani, la oamenii cu diabet, care iau medicamente diuretice sau care fac dializă.

Vitamina B3

Deficitul de vitamina B3 duce la apariția depresiei, psihozelor, anxietății, agitației, sau chiar a demenței. Această vitamină este importantă pentru:

  • Funcționarea sistemului nervos
  • Susținerea producției de dopamină care este responsabilă pentru o stare de spirit pozitivă
  • Sinteza hormonilor precum este tirozina, estrogenul, insulina, cortizolul
  • Stimularea colagenului, combaterea acneei
  • Dilatarea vaselor de sânge și scăderea tensiunii arteriale
  • Descompunerea acizilor grași prin sinteza coenzimelor implicate în acest proces din organism
  • Protejarea celulelor beta pancreatice și scăderea riscului de a dezvolta diabet de tip 1
  • Tratamentul migrenei, reducerea simptomelor acesteia.

Vitamina B5

Această vitamină este sintetizată în organism de flora intestinală, reglează grăsimile și proteinele din organism, scade nivelul de colesterol din sânge și este esențială pentru procesele celulare, metabolice. Ea participă la sinteza hormonilor steroizi (progesteron, testosteron, cortizol) și neurotransmițătorilor (dopamină și serotonină). De asemenea, vitamina B5 ajută la regenerarea pielii și mucoaselor, protejează organismul de infecții bacteriene și virale, accelerează vindecarea rănilor.

Citește și:  Arma ideală pentru a lupta împotriva depresiei: un hobby nou

Efectele deficitului de vitamina B5 sunt: tulburări ale sistemului nervos, modificări ale pielii, apariția oboselii și a depresiei.

Vitamina B6

Conform studiilor realizate de cercetători, vitamina B6 ajută în combaterea depresiei și a tulburărilor de anxietate. Această vitamină este necesară și pentru:

  • Procesarea aminoacizilor – hemoglobină, triptofan și celule sanguine
  • Buna funcționare a sistemului nervos
  • Sinteza neurohormonilor adrenalină și serotonină
  • Producerea serotoninei, metabolismul compușilor grași (colesterol, acizi nesaturați).

Vitamina B6 se găsește în alimente precum: ficat, lapte, carne, pește, nuci, banane, cereale integrale.

Acid folic

Acest nutrient este de asemenea important, pentru că joacă un rol în formarea și funcționarea sistemului nervos. Lipsa lui duce la depresie.

Vitamina B12

Aceasta este cea mai importantă vitamină pentru sănătatea corpului, pentru formarea globulelor roșii, sinteza ADN-ului și funcționarea sistemului nervos. Dacă apare un deficit de vitamina B12 și acesta nu este tratat timp de 3-4 ani, asta poate duce la depresie mai ales la oamenii în vârstă. În plus, lipsa de vitamina B12 produce anemie, simptome psihice și neurologice.

Surse de vitamina B12 sunt: ouă, lapte, ficat de vită, fructe de mare și altele.

Vitamina C

Această vitamină este asociată în general cu preparatele pentru răceli și cu imunitatea. Deficitul de vitamina C duce la apariția multor afecțiuni, la stări de depresie, dispoziție scăzută, apatie, letargie, anemie, osteoporoză (datorită reducerii absorbției de Ca), scăderea imunității.

Vitamina C ajută la:

  • Sinteza colagenului
  • Stimularea imunității organismului
  • Reglarea proceselor de absorbție a microorganismelor patogene de către gobulele albe și astfel la combaterea bolilor
  • Etanșarea vaselor de sânge
  • Accelerarea vindecării rănilor
  • Combaterea atacului nociv al radicalilor liberi prin acțiunea antioxidantă
  • Scăderea nivelului de colesterol din sânge și a tensiunii arteriale
  • Sinteza hormonilor necesari pentru funcționarea glandei tiroide și pituitare
  • Absorbția fierului în organism.

Persoanele predispuse la un deficit de vitamina C sunt acelea în vârstă, subnutrite, care fumează, au diabet, urmează diete restrictive, sau au tulburări de alimentație și malabsorbție. Deficitul de vitamina C apare și la persoanele care suferă de stres constant, femeile gravide, sau femeile care iau contraceptive.

Vitamina D3

Corpul are nevoie de vitamina D3 și este capabil să o producă singur sub influența soarelui. În anotimpul rece sunt necesare suplimentele de vitamina D3.

Dacă în corp apare un deficit de vitamina D3, atunci pot să apară stări depresive, oboseală cronică, letargie, slăbirea imunității organismului. Medicii spun că lipsa de vitamina D3 din corp poate crește riscul de depresie și boli precum osteoporoza și cancerul.

Ultimele articole

Abonează-te astăzi

Pentru a primi informații exclusive pe mail

Dacă vrei să te alături comunității celor +300k de părinți care ne citesc anual

Te ținem la curent cu noutățile pe care le publicăm în fiecare săptămână.

More article

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.