Acasă Diverse Viitorul comerțului cu amănuntul – 4 predicții pentru următorii ani

Viitorul comerțului cu amănuntul – 4 predicții pentru următorii ani

0
1
Viitorul comerțului cu amănuntul

Comercianții cu amănuntul pot optimiza experiența și vânzările clienților oferindu-le posibilitatea de a face cumpărături într-un mod mai sigur, rapid și confortabil. În cele ce urmează vă vom dezvălui care sunt predicțiile specialiștilor cu privire la privind viitorul comerțului cu amănuntul.

Navigare rapidă în articol:

  1. Clienții cumpără online și ridică produsele din magazine
  2. Impactul pandemiei asupra comercianților
  3. Principalele 4 predicții pentru comercianții cu amănuntul

Clienții cumpără online și ridică produsele din magazine

Clienții cumpără online și ridică produsele din magazine

Consumatorii pot cumpăra produsele dorite online, iar apoi le pot ridica din magazine. Acest lucru le oferă avantajul de a lua produsele într-o zi când au suficient timp pentru a ajunge la respectivul magazin, și de a renunța la varianta de livrare la domiciliu.

Comercianții și-au creat pentru asta spații de depozitare folosind rafturi pentru magazin, pe care să depoziteze coletele. O astfel de soluție poate fi găsită rapid pe magazinul online Bigg.ro. Din punct de vedere comercial, această metodă atrage clienții și este avantajoasă și pentru comercianți, pentru că aceștia economisesc costurile de expediere ale coletelor.

În acest fel se evită anumite neplăceri, cum ar fi de pildă întârzierile de livrare, care de obicei pot dezamăgi pe clienți. Prin metoda ridicării produselor din magazine, sunt mereu respectați termenii de livrare și acest lucru este apreciat de clienți. Comercianții au dorit astfel să îmbunătățească interacțiunea cu clienții și experiența la cumpărături.

Impactul pandemiei asupra comercianților

Impactul pandemiei asupra comercianților

După cum bine se știe, pandemia de Covid-19 continuă, iar asta are un impact asupra comercianților. Majoritatea și-au schimbat strategiile, modul în care își desfășoară activitatea, pentru a se adapta cât mai bine la noile vremuri de criză. Unii comercianți au făcut schimbări pentru a rezista, și-au reconfigurat modelele de afaceri la o nouă realitate.

În contextul actual creat de pandemie, oamenii de afaceri vor lua decizii în funcție de situația în care se află. Unii își reduc activitatea, alții s-ar putea reinventa, ar putea alege alte domenii de activitate.

Comercianții cu amănuntul trebuie să țină pasul cu noile schimbări, pentru a-și atrage clienții. Acum, din cauza comenzilor ample online, unele magazine încercă să mulțumească clienții, dar conform statisticilor, reușesc să îndeplinească la timp doar jumătate dintre comenzile primite. Presiunea care se pune pe forța de muncă, cu ambalarea și livrarea comenzilor este mare, fapt pentru care sunt necesare noi modalități de lucru mai avansate, ce țin de progresele tehnologice.

Caracteristicile consumatorilor moderni

Deși pare că aceste caracteristici ale consumatorilor moderni s-au schimbat, totuși nu este așa, ele au fost influențate de barierele economice și de o serie de constrângeri fizice, dar în ansamblu rămân la fel. Prioritățile consumatorilor sunt în continuare sănătatea și siguranța. Acestea existau și înainte de pandemie, însă acum au devenit și mai importante. Atitudinea lor și obiceiurile de cumpărare s-a schimbat din cauza crizei provocate de pandemie.

Citește și:  Tu dansezi în ploaie, sau preferi să repari chiuveta?

În situația actuală, comercianții cu amănuntul sunt nevoiți să se confrunte cu o piață foarte competitivă, complexă și imprevizibilă. Consumatorii au devenit mult mai exigenți ca în anii trecuți, ceea ce îi face pe oamenii de afaceri să facă eforturi de a le înțelege așteptările și a-și adapta strategiile pentru a le îndeplini cerințele. Asta implică și adaptarea tehnologiilor sau implementarea unor tehnologii noi.

În acest an, mai multe categorii de comerț electronic au fost în creștere. Popularitatea acestui tip de comerț a devenit mai mare pe fondul necesității respectării distanțării sociale. Oamenii au preferat să facă cumpărături online și să renunțe la varianta de a căuta produsele prin magazinele din oraș. Desigur, asta nu se aplică chiar în toate domeniile, însă este clar faptul că majoritatea consumatorilor se comportă oarecum diferit comparativ cu generațiile anterioare.

Principalele 4 predicții pentru comercianții cu amănuntul

Principalele 4 predicții pentru comercianții cu amănuntul

Compania mondială de cercetare și consultanță Gartner a lansat deja previziunile pentru următorii ani, în domeniul tehnologic, cu privire la comercianții cu amănuntul. Dintre acestea cele mai importante 4 predicții sunt:

  • Până în anul 2025, comercianții cu amănuntul vor înființa organizații de resurse robotizate; această tendință va fi aplicată de cel puțin 2 dintre cei mai mari comercianți din lume. Dispozitivele robotizate vor înlocui lucrătorii, iar aceștia vor ocupa alte posturi sau chiar se vor orienta spre alte domenii de activitate.
  • Până în anul 2021, aproximativ 77% dintre comercianții cu amănuntul vor lua în calcul implementarea Inteligenței Artificiale (AI). Asta presupune de exemplu folosirea de roboți pe anumite activități din depozite. Cei mai mari comercianți vor utiliza Inteligența Artificială (AI) până în 2025 pentru a facilita tranzacțiile, inventarul, livrarea rapidă a produselor spre consumatori.
  • În următorii 4 ani, comercianții cu amănuntul de nivel 1 din Europa și America de Nord vor reduce costurile de stocare cu 30%. Aceștia vor investi în digitalizare, pentru a reduce costurile actuale de stocare.
  • Până în anul 2025, cel puțin 4 din comercianții cu amănuntul din domeniul nealimentar, din lume, vor folosi un program prin care să reducă emisiile de carbon, spre a reduce impactul acestora asupra planetei.

În următorii ani, comercianții vor căuta să creeze strategii prin care să obțină conexiuni mai bune cu consumatorii și să le atragă atenția prin produsele comercializate.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.