De ce nu sunt recomandate dietele în timpul sarcinii

0
322
dieta sarcina Foto: semneletimpului.ro
dieta sarcina Foto: semneletimpului.ro

Sarcina si dieteleSarcina si dietele nu au ce cauta impreuna si nu ar trebui combinate vreodata! Atat timp cat vorbim despre diete restrictive, ce impun limitari in alimentatie, o femeie insarcinata nu ar trebui niciodata sa apeleze la aceasta metoda de a opri acumularea de kilograme. Trebuie stiut si retinut faptul ca este abslout normal ca pe perioada sarcinii sa se acumuleze un numar considerabil de kilograme. Nu este nici anormal, nici urat, nici inestetic – este natural si ar trebui considerat o implinire armonioasa a femeii.

 

Cand se poate vorbi despre sarcina si diete
Femeia insarcinata poate tine o dieta doar si doar atunci cand este vorba despre o dieta sanatoasa si rationala, alcatuita impreuna cu medicul ei si chiar cu un nutritionist – caci ei stiu cel mai bine ce alimente si in ce cantitati trebuie sa mananci. O astfel de dieta sanatoasa nu ar trebui sa impuna restrictii considerabile, ci sa reprezinte un regim alimentar sanatos.
Astfel, o dieta in timpul sarcinii poate consta din mari cantitati de fructe si legume consumate de mai multe ori pe zi, care ar putea inlocui alte gustari mai putin sanatoase si mai bogate in grasimi: prajituri, ciocolata, inghetata.

La fel, se poate vorbi despre sarcina si diete in sensul ca este bine ca femeia insarcinata sa evite alimentele grase, prajite si fast-food si sa le inlocuiasca cu gratar si fripturi la cuptor din carne slaba: peste, pui, vita. Toate acestea combinate cu un program usor si flexibil de exercitii fizice recomandat tot de catre medic (inot, mers pe jos, gimnastica aerobica speciala pentru gravide) fac bine organismului, imbunatatesc starea de spirit si controleaza acumularea in exces a kilogramelor.

Ce sa nu faci cand esti insarcinata
Insa a-ti controla in exces poftele normale si a te opri sa mananci atunci cand simti foame nu este vreodata recomandat pe perioada sarcinii, daunand sanatatii tale, dar si a copilului. Unele femei recurg la metode inadecvate pentru a-si potoli poftele si foamea: consuma multa apa pentru a-si simti stomacul plin, il “pacalesc” cu pufuleti, consuma ceaiuri speciale pentru taierea poftei de mancare – acestea dauneaza atat viitoarei mame, cat si bebe-ului! Ofera-i corpului tau ceea ce iti cere, caci el stie mai bine! Daca iti refuzi des mancarea, i-o refuzi si bebe-ului! Aceasta insa nu inseamna ca daca iti este pofta de zece ori pe zi de tort cu ciocolata, ar trebui sa iti faci pe plac si sa iti satisfaci pofta – poti inlocui gustarile prea grase si pline de calorii cu gustari dulci, dar sanatoase: fructe, salate de fructe cu putina frisca, dulceturi naturale, biscuiti din cereale cu fulgi de ciocolata – care sunt deliciosi!

Dieta pentru femeia insarcinataSarcina si dietele restrictive nu trebuie alaturate, nu trebuie ca pe perioada sarcinii sa iti refuzi alimente bogate in proteine, vitamine si fibre si in nici un caz sa reduci numarul meselor: asigura-te ca atat tu, cat si bebe aveti din plin necesarul de alimente bune pentru o dezvoltare naturala si armonioasa si o evolutie normala a sarcinii. Au existat cazuri nefericite de dificultati in sarcina sau de anemie a bebe-ului nou-nascut cauzate de diete restrictive tinute de catre tanara mama.

Citește și:  Criteriile pe care le folosim atunci când alegel un nume deosebit pentru copil

In special, chiar daca te simti enorma si ti se pare ca ti-ai pierdut silueta pentru totdeauna, aminteste-ti ca este doar o etapa a vietii tale si ca toate kilogramele acumulate vor putea fi “rezolvate” dupa ce te vei asigura ca ai un bebe sanatos si fericit! Nu iti forta corpul nici cu exercitii fizice dificile sau obositoare si mai ales nu il chinui, strangandu-l in haine stramte sau corsete, doar pentru a arata mai slaba! O femeie insarcinata este foarte frumoasa si sclipeste, insa doar atunci cand isi accepta corpul cu toate schimbarile lui si cand este fericita!

De ce apeleaza unele femei insarcinate la diete?
De cand a aparut moda sarcinii si dietelor? De cand mass-media idolatrizeaza si ridica in slavi acele vedete, femei frumoase si slabe care par ca nu castiga nici un kilogram in plus pe perioada sarcinii! Doar o burtica perfecta, nimic mai mult! Insa nu este nici normal, nici sanatos ceea ce fac aceste femei, pentru care frumusetea fizica si orgoliul de a fi admirate sunt mai valoroase decat sanatatea propriului bebe! O femeie normala si in toate mintile ar trebui sa realizeze ca nu dispune de toate facilitatile acelor vedete si mai ales sa realizeze faptul ca sacrificiile facute de catre aceste femei pentru a-si pastra silueta sunt enorme si nu merita! Ele se limiteaza, isi forteaza trupul pana la limita pentru a ramane atractiv prin diete exagerate, consuma pastile si ceaiuri de slabit si fac exercitii fizice extenuante – ceea ce in timpul sarcinii este o adevarata nebunie si stupiditate!

Dar cel mai grav este ca femeile din lumea intreaga pot ajunge sa combine sarcina si dietele din cauza acestor femei celebre, in timp ce acestea din urma de fapt triseaza! Exista moda mamelor surogat in secret: vedetele isi etaleaza zambitoare in fata camerelor de filmat trupul perfect si burtica rotunda falsa, in timp ce o alta femeie este platita pentru a duce sarcina reala la bun sfarsit si a da nastere copilului acestor femei. Au existat diverse scandaluri legate de aceasta practica secreta imorala: practic, aceste femei frumoase mint lumea, dorind sa dovedeasca cu orice pret ca ele sunt perfecte chiar si cand poarta in pantec un bebe! Iar femeile normale se lasa pacalite si prinse in iluzia vedetismului si a frumusetii false si apeleaza la metode periculoase doar pentru a demonstra ca si ele pot arata bine in timpul sarcinii! Insa, dupa cum s-a spus, femeia insarcinata cu adevarat frumoasa este cea care se simte implinita si care radiaza de fericire! Asa ca sa uitam de sarcina si diete!

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.