Cum să te simți calm și în siguranță

0
112

Una din prioritățile realității noastre interioare este sentimentul de siguranță. Prin urmare, încrederea în sine, în persoana iubită și capacitatea de a face față temerilor contează enorm. Nevoia de siguranță este atât de vitală mai ales acum, când ne confruntăm cu stresul creat de pandemia de coronavirus.

Mulți oameni au temeri care sunt greu de combătut și care le afectează starea mentală. Deseori ei se simt anxioși, pentru că se gândesc la ce s-ar putea întâmpla, au întrebări de genul: “Dacă m-aș îmbolnăvi?” “Ce s-ar întâmpla în relația mea, dacă aș fi mai vulnerabil, mai depresiv sau mai asertiv?”

Află în acest articol cât de important este pentru oameni să se simtă în siguranță, acasă, în relație, pentru a face față provocărilor mari ale vieții.

Navigare rapidă în articol:

  1. Cum îți poți sprijini partenerul să se simtă în siguranță
  2. Cum să rămâi pozitiv și calm

1. Cum îți poți sprijini partenerul să se simtă în siguranță

Pandemia de COVID-19 de lungă durată este dificilă pentru toți oamenii. Asta se întâmplă mai ales din cauza fricii de a lua virusul. Mulți sunt preocupați de soarta celor dragi, în caz de îmbolnăvire. Unii oameni ajung să trăiască această experiență într-un mod dramatic, fiind afectați de o tulburare psihică, ce se manifestă prin teama de boală și care este numită ipohondrie.

Cum ajuți persoana iubită în această situație?

Dacă observi la persoana iubită anumite stări de ipohondrie (este mereu neliniștită, se teme și este preocupată de starea sănătății proprii, persistă într-o stare de îngrijorare și anxietate și are tendința de a interpreta orice stare a corpului ca fiind un semn de boală) ar trebui să discuți cu ea, să-i explici că exagerează și să-i oferi atenție, protecție, să se simtă în siguranță. Este ca și cum ai face cu ea un fel de terapie.

2. Cum să rămâi pozitiv și calm

Pentru a menține o stare de armonie în familie, trebuie în primul rând să te simți bine cu tine însuți. Din păcate, în această perioadă, din cauza pandemiei COVID-19, oamenii experimentează sentimente negative, au stări de anxietate, depresie, frică.

Pentru a trece peste asta, au nevoie de sprijin din partea partenerului, de încurajări, de sentimente de siguranță. În această lume axată pe probleme, este destul de ușor pentru oameni să acorde atenție negativului. Stresul de zi cu zi nu face decât să întunece perspectiva oamenilor și de a-i face să gândească negativ.

În aceste momente, este importantă ajutarea membrilor familiei să-ți mențină atitudinea pozitivă, pentru a trece peste momentele dificile.

Metode pentru a-ți menține sănătatea mentală în perioada pandemiei

Un prim pas, pentru a trece pentru stările negative, este să recunoști că te simți uneori supărat și anxios. Psihologii spun că este normal ca oamenii să se simtă astfel, din cauza pandemiei. Prin acceptarea emoțiilor și recunoașterea lor, oamenii sunt sinceri cu sentimentele lor și devin conștienți că trebuie să facă ceva, pentru a le gestiona.

Ei au nevoie desigur și de încurajare din partea familiei.

Adoptarea unui stil de viață sănătos este de asemenea o modalitate care menține sănătatea mentală. Asta înseamnă menținerea unui program de somn bun și adoptarea unei diete echilibrate, ce conține alimente variate, proaspete, hrănitoare. Somnul susține sistemul imunitar și reduce depresia și anxietatea.

Citește și:  Când ai așteptări prea mari de la partener, de la relația de cuplu și ești dezamagit

Meditația și sentimentul de siguranță

Prin meditație, oamenii au posibilitatea de a depăși stările de stres și anxietate. Starea de siguranță apare atunci când oamenii își dau seama că singuri își pot satisface principalele necesități pe care ale au, când conștientizează propria lor capacitate de dezvoltare, lărgirea orizonturilor propriei lumi.

De regulă, ei cred că au nevoie de ceva sau de cineva pentru a fi fericiți, când de fapt nimeni nu le va oferi ceea ce nu simt ei în inima lor. Este vorba despre încredere, stimă de sine, liniște, calm, fericire.

Siguranța pentru mulți oameni este creată de dobândirea iubirii, a bogăției sau a faimei. Acești oameni consideră că sunt iubiți doar dacă au dovezi de iubire, dacă sunt îmbrățișați zilnic, dacă li se repetă cuvintele “Te iubesc”. Având astfel de așteptări de la cei din jur, ei pot experimenta destul de frecvent dezamăgirea. Pentru a evita dezamăgirile, ar trebui să se simtă în siguranță și să aibă încredere. Asta se poate face prin iubire, creșterea încrederii și a stimei de sine. Prin urmare, te poți simți în siguranță iubindu-te și având încredere în tine.

Meditația te ajută să-ți schimbi starea și să scapi de stres

Orice om se poate relaxa și calma dacă scapă de agitație, dacă încetează să lucreze, să vorbească, să se gândească în continuu la lucruri negative. Când mintea se calmează prin meditație, apare o stare mentală de relaxare.

Prin meditație se acceptă momentul prezent și se dezvoltă o capacitatea de a privi lucrurile din jur cu o minte deschisă, imparțială, ce îndepărtează iluziile. Ideea este de a avea un corp sănătos, o armonie interioară, o minte calmă și o stare de echilibru și fericire. Toate acestea se pot realiza prin meditație.

Oamenii ar trebui să facă meditație cel puțin 20-30 de minute, în fiecare zi. Asta îi va ajuta să-și crească puterea de concentrare, să nu se mai gândească la lucruri negative, stresante. Efectul acestui proces este calmant, prin meditație atenția este direcționată spre respirație.

Prin meditație, oamenii se eliberează de emoții negative care înspăimântă mintea și astfel starea lor interioară devine calmă. Această stare de tăcere din timpul meditației este cea mai bună odihnă pentru oameni. Desigur și somnul în timpul nopții contează, este la fel de necesar pentru “încărcarea bateriilor”.

Exercițiile de meditație cresc nivelul de energie din corp, relaxează, elimină stresul, îmbunătățesc starea de spirit. Prin meditație oamenii pot scăpa de obiceiurile negative, cum ar: consumul de alcool, fumatul, tendința de a pierde nopțile, etc.

Experții au spus despre oamenii care practică meditația, că au un risc mai mic de a dezvolta boli oncologice și cardiovasculare. La ei sistemul nervos este mai puternic, starea mentală mai echilibrată, iar speranța de viață este crescută.

Meditația îi încarcă pe oameni cu emoții pozitive, iar asta le schimbă starea de spirit, lucru observat și de oamenii din jur.

Poți scăpa de temeri, dacă le înfrunți

Pentru a aduce armonie în viața ta, un lucru important este să accepți toate provocările și să răspunzi la ele într-un mod calm și echilibrat. Orice lucru poate fi într-un fel rezolvat, cu încredere și optimism. Oamenii care radiază sentimente de stabilitate, încredere în forțele proprii, stimă de sine și optimism, devin un suport pentru cei din jur.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.