10 sfaturi practice prin care poți reduce stresul într-o relație

0
139
tensiune in relatia de cuplu

Ne-am obișnuit cu stresul, astfel încât, de cele mai multe ori nici nu mai conștientizăm efectele sale negative, cu excepția momentelor în care atingem cote alarmante, ori ne îmbolnăvim. Cu atât mai mult, specialiștii au observat că stresul cotidian joacă un rol decisiv în relația oricărui cuplu.

Multe persoane s-au obișnuit să ignore aceste simptome și să trăiască cu ele, însă această imunitate față de primele simptome nu înseamnă că vor putea evita și consecințele stresului.

Stresul stă la baza acelui ping-pong emoțional care există în anumite relații. Cuplurile care nu se eliberează de stres, efectiv nu se mai pot bucura unul de celălalt. De multe ori însă, rezolvarea este la îndemână.

În acest sens am pregătit 10 trucuri simple, pe care le poți aplica în viața de zi cu zi pentru a-ți îmbunătăți starea de spirit și implicit, relația de cuplu.

1 Fă o scurtă plimbare în aer liber. O plimbare rapidă de 10 minute te poate ajuta să te eliberezi de stres, deoarece mișcarea stimulează eliberarea de endorfine. Cu atât mai eficient este să te plimbi într-un spațiu verde, dacă acest lucru este posibil. Totuși, chiar și dacă nu poți să ieși din casă, cel puțin efectuează în casă cele 10 minute de exerciții fizice și aerisește bine casa, pentru că trucul nu va funcționa în lipsă de oxigen.

2 Procură-ți o plantă. Cercetătorii au descoperit că persoanele care au o plantă în jur tind să aibă o presiune arterială mai scăzută. Și nu te gândi trebuie să fii pasionat de grădinărit ca să faci asta, pentru că nu este vorba neapărat de a crește o plantă, ci efectiv de a o avea în preajmă. Încearcă să ai o plantă lângă tine unde îți petreci mult timp, acasă sau la birou. Cu cât ești mai atras de aspectul plantei și de design-ul ghiveciului, cu atât efectul ar trebui să fie mai pronunțat.

3 Îndepărtează-te de ecrane. Utilizarea continuă a dispozitivelor inteligente poate provoca stres, depresie și probleme cu somnul, mai ales în cazul femeilor. În același timp, utilizarea computerului, a tabletei sau a smartphone-ului înainte de culcare afectează în egală măsură reprezentații ambelor sexe. Specialiștii ne recomandă să oprim orice dispozitiv cu ecran, inclusiv televizorul, cu cel puțin o oră înainte de culcare.

4 Ascultă muzică. Cercetătorii au descoperit că muzica le poate fi extrem de folositoare persoanelor care se află în situații stresante, cum ar fi o echipă medicală în timpul unei operații sau un pilot de curse în timpul unui Grand Prix. Nu însă orice fel de muzică. Se știe de multă vreme că muzică clasică reduce încetinește ritmul cardiac, reduce tensiunea arterială și diminuează nivelul de cortizol (hormonul stresului). Asta nu înseamnă că alte tipuri de muzică pot avea efecte benefice, însă orientează-te către piese cât mai puțin încărcate, care nu conțin violență.

5 Fă ceva ce-ți place și nu ai mai făcut de mult. În această categorie pot intra atât activitățile individuale, cât și cele de cuplu. Gândește-te la lucrurile care v-au apropiat atunci când v-ați cunoscut și încearcă să descoperi ceva ce v-a scăpat. Totuși, în cazul în care sunteți tensionați, poate că ar fi mai bine să căutați fiecare să faceți ceva pe cont propriu. Ar putea fi vorba despre un hobby pe care l-ați avut de dinainte de a vă cunoaște. Îți amintești cu plăcere de entuziasmul avut atunci când practicai un anumit joc de noroc? Găsește-l pe site-ul unuia dintre cele mai apreciate cazinouri online din România.

Citește și:  10 semne că te va părăsi și relația de cuplu se va termina

6 Uită-te la clipuri amuzante sau la o comedie. Puteți face asta și împreună, însă dacă gusturile nu coincid sau dacă momentul nu este potrivit, se poate face individual. Câteodată, este suficient ca numai unul dintre cei doi să se înveselească, pentru ca atmosfera să se îmbunătățească. Râsul este extrem de folositor din punct de vedere medical, deoarece mărește aportul de oxigen inhalat, stimulează inima, plămânii și anumite grupe de mușchi, pe lângă faptul că provoacă și eliberarea de endorfine în creier.

7 Scapă de notificări și rețele de socializare. Telefoanele mobile inteligente sunt asociate cu anxietatea și depresia în nenumărate studii. Notificările, în sine, provoacă o reacție de stres. Să-ți închizi telefonul și să faci altceva, poate fi o experiență cu care poate nu mai ești familiar, însă este una care merită încercată. Amintește-ți de momentele copilăriei, în care nu aveai parte de această tehnologie, cât de intense erau acele clipe! În momentele de pauză de la telefon și internet, puteți sta împreună sau puteți citi, găti, dansa sau orice altă activitate.

masaj terapeutic in talpa

8 Un pic de masaj. Nu este nici o problemă dacă nu puteți merge la SPA sau nu puteți chema un profesionist acasă. Masajul în cuplu este extrem de benefic. Chiar și numai câteva minute de masaj pot schimba complet dispoziția unei persoane. Ideal este să fie reciproc, iar dacă unul dintre voi nu se pricepe deloc la masaj, poate viziona un clip pe YouTube pentru a învăța câteva mișcări de bază. Aveți și varianta de a vă transforma toaleta într-un mini-SPA. La o adică, există și diverse dispozitive pentru masaj, mai mult sau mai puțin costisitoare – Inclusiv acestea pot fi de un real folos. Totul este să experimentați!

9 Mănâncă mai sănătos. Alimentația ne poate influența mai mult decât credem. De regulă, alimentele cele mai atractive și cele mai gustoase, nu ne ajută să ne simțim bine. Amintește-ți de cât ori te ia moleșeala după ce ai mâncat. Pe lângă mâncarea nesănătoasă, plină de calorii inutile, persoanele pot suferi de diverse intoleranțe, ale căror simptome variază destul de mult. Așadar, este important să fii mai conștient vizavi de obiceiurile tale alimentare. Spre exemplu, dacă înlocuiești băuturile răcoritoare cu limonadă de casă cu miere și dulciurile cu fructe, îți vei putea satisface pofta de dulce, însă fără să-ți dereglezi organismul.

10Asigură-ți un somn de calitate. Aplicarea oricăruia dintre sfaturile de mai sus nu poate produce randament dacă nu te odihnești cum trebuie. Faptul că stai 8 ore în pat noaptea nu înseamnă neapărat că ai avut parte de un somn odihnitor. Este vorba de calitatea patului, a așternuturilor, a oxigenului, umidității și temperaturii din încăpere, dar și de eventualele întreruperi. În plus, este indicat să setezi telefonul pe modul Avion înainte de culcare sau cel puțin să închizi internetul. Același lucru este valabil și cu rooter-ul, pe care fie îl poți programa să dezactiveze Wi-Fi-ul noaptea, fie îl poți scoate din priză.

Nu uita că soluția nu este să ignori stresul, ci să cauți să-l reduci în mod sistematic. Ți-am prezentat diverse metode pe care le poți folosi în acest sens, așa că nu mai ai nici o scuză să nu încerci!

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.