Cum poți slăbi sănătos după naștere, o întrebare ce preocupă multe viitoare și proaspete mămici

0
344

Voi fi din nou slaba dupa nastereVoi fi din nou slaba dupa nastere – o intrebare ce preocupa multe viitoare si proaspete mamici. Raspunsul – da. Da, insa… cere efort, timp, rabdare si vointa! De multe ori, cand te privesti in oglinda dupa nastere si iti vezi burtica dezumflata si flasca, sanii lasati, coapsele marite, poti ofta si visa la silueta ta pierduta…

Voi fi din nou slaba dupa nastere – inainte de a te preocupa de aceasta, trebuie sa realizezi ca s-a petrecut o schimbare esentiala in viata ta. Acum, o perioada, mare parte din timpul tau, trebuie sa il daruiesti micutului bebe, care are nevoie de tine! Trebuie sa realizezi ca vei avea timp pentru a iti recupera silueta, insa nu merita sa depui imediat un efort exagerat in aceasta directie si sa iti ignori copilul. Preocuparea ta principala ar trebui sa fie micutul caruia i-ai dat viata si nu rochita neagra care nu iti mai vine… Nu te speria de cum arata trupul tau – incet-incet, isi va reveni si cand vei avea forta, il vei putea ajuta si tu.

Voi fi din nou slaba dupa nastere?

  • Timp. In primul rand, burtica ta arata destul de rau – insa cam intr-o luna, uterul se retrage si va arata mai bine. Pielea este flasca si plina de celulita si vergeturi – iarasi, cuvantul cheie este timp – cam in jumatate de an, pielea isi va recupera elasticitatea cu putin ajutor. Cat despre kilogramele in plus – poate ai acumulat 10, poate 15, poate 20… Nu poti scapa sanatos deodata de toate acestea – este nevoie sa realizezi ca va dura in jur de un an in care sa iei masuri adecvate pentru a elimina multe dintre aceste kilograme. Deci nu dispera: asa cum esti tu, asa sunt si celelalte proaspete mamici: ai nevoie de timp si de perseverenta. Nu este nici sanatos, nici eficient sa slabesti rapid (poti sa intampini efectul yo-yo, sa nu mai vorbim de faptul ca iti agresezi trupul si asa destul de chinuit); medicii recomanda sa slabesti in jur de jumatate de kilogram in fiecare saptamana – nici mai mult, nici mai putin.
  • Alimentatie. NU este vremea sa tii o dieta, in special una restrictiva care sa aduca cu sine carente in alimentatie! In plus, oricat de ciudat suna, o dieta restrictiva, care te priveaza de ce iti place, te poate stresa prea mult si astfel slabitul intarzie… Atat timp cat alaptezi, vei avea nevoie de toti nutrientii principali. O parte buna: alaptarea favorizeaza slabitul si vei vedea ca scapi cu timpul de cateva kilograme bune. Daca ai vointa, fereste-te de alimentele grase si de dulciuri, insa asigura-ti din plin carne (pui, vita, peste la gratar, fierte, la cuptor), lactate si legume si fructe (proaspete sau uscate). Poti construi un regim detaliat impreuna cu medicul tau, asa incat sa ai parte de nutrientii necesari, fara insa a manca alimente care ingrasa. NU fast-food-ului! Trebuie sa iti formezi o alimentatie echilibrata si nu una restrictiva! Daca dupa un an de la nastere nu iti vei avea inca inapoi silueta, vei putea atunci incerca o dieta speciala.
  • Program de mese. In primele luni dupa nastere, programul zilnic iti este total schimbat si extrem de obositor: lipsa somnului, ingrijirea bebelusului, toate iti pot fi piedici in calea unui program de mese regulat si a unei alimentatii sanatoase. Chiar daca bebe iti ocupa mare parte din timp, incearca, in functie de programul lui de somn, sa iti construiesti un program regulat de trei mese pe zi, care sa iti ofere macar jumatate de ora timp in care sa stai linistita la masa. NU manca pe fuga, in picioare si nu apela la gustari rapide – fac rau sanatatii si siluetei! Incearca sa ai vointa si sa nu iei mici gustari nesanatoase intre mese – daca ti-e pofta sa rontai ceva, apeleaza la fructe uscate, nuci, batoane de cereale sau biscuiti sarati, in nici un caz la chips, alune, popcorn, ciocolata… Cuvantul-cheie aici este: disciplina!
  • Hidratare. Asigura-te ca te hidratezi din plin: ajuta la slabit, la arderea grasimilor si la refacerea elasticitatii pielii. Bea in principal apa imbuteliata si sucuri naturale (de preferat, preparate in casa, fara zahar, ci cu miere – in special limonada). Bea macar 2 litri de apa pe zi.
  • Alimentatie sanatoasaMasaj. Este un aliat cu adevarat pretios in lupta impotriva kilogramelor! Daca ai resurse financiare si timp (te ajuta sotul sau mama), mergi de doua ori pe saptamana timp de o ora la un profesionist (sunt si maseuri care fac vizite la domiciliu). Daca nu, incearca singura sa lupti prin masaj impotriva grasimii, a celulitei, a vergeturilor. Achizitioneaza o crema speciala impotriva celulitei si vergeturilor. Iti poti masa lent, apoi mai rapid, singura bratele, picioarele, burtica, sanii (ai grija sa iti speli sanii de crema inaintea alaptarii). La spate, te poate ajuta in fiecare seara sotul. Acest masaj ti-ar fura cam o jumatate de ora din timp – da, esti ocupata non-stop, insa in timp ce bebe doarme, poti gasi acest timp…
  • Sport. Este elementul principal pe care il iei in considerare cand te intrebi „voi fi din nou slaba dupa nastere”. Fara miscare fizica, nu poti spera sa iti recapeti silueta si sa scapi de grasimea inestetica. Insa da-ti intai timp sa te refaci si sa ai putere si forta (dupa o operatie cezariana, timp sa te vindeci complet). Incepe usor, prin moduri de a face putin efort in activitatile zilnice: mergi pe jos la cumparaturi, urca si coboara scarile pe jos, sterge praful… Iar cand te simti in stare, incepe incet-incet o serie de exercitii de gimnastica: intinderi de muschi in principal si plimbari pe jos impreuna cu bebe. Treptat, cand te simti din ce in ce mai in forta, poti adopta: gimnastica acvatica, inot, jogging, gimnastica aerobica. Daca ai resurse si are cine sta cu bebe cate o ora de doua-trei ori pe saptamana, mergi la o sala de fitness (sau la piscina). Daca nu, creeaza-ti un program de exercitii acasa, pe care sa incerci sa il respecti (poti sa achizitionezi o bicicleta acasa, te ajuta mult si sunt modele ieftine). Incepi cu cate o jumatate de ora de gimnastica, pentru a mari treptat, cate putin, durata. Achizitioneaza un DVD special cu exercitii care sa te ajute si sa iti arate exact ce trebuie sa faci.
  • Odihna. Lipsa somului si a odihnei pot fi piedici in eliminarea sanatoasa a grasimii – sa nu mai vorbim ca te priveaza de energia necesara miscarii fizice! Insa un timp de acum incolo, nu vei apuca prea multe ore de somn in timpul noptii. Asa ca incearca in timpul zilei, cand bebe doarme, sa te intinzi si tu in camera cu el si sa iti asiguri cate o jumatate de ora – o ora de somn linistit.
  • Nu te neglija! S-a spus, la inceputul acestui articol, ca preocuparea ta principala trebuie sa fie bebe! El are nevoie de daruirea ta. Insa dupa ce te-ai obisnuit cu prezenta micutului si cu programul lui, incearca sa nu uiti de tine si sa nu te neglijezi! Nu amana mult timp primele masuri ce trebuie luate in lupta impotriva kilogramelor (alimentatie echilibrata, program de mese, masaj) – risti, daca amani, sa iti fie mult mai greu sa scapi de grasimi. Incearca sa ceri ajutor din partea celor dragi in ingrijirea bebelusului – ai tot dreptul – si sa iti oferi putin timp liber in care sa faci ceea ce este necesar pentru silueta ta. Insa nu deveni obsedata si retine de factorul timp – ai acumulat aceste kilograme timp de 9 luni, deci da-ti macar inca 9 luni sa scapi de ele… O slabire prea rapida nu este sanatoasa, eficienta (nu uita de yo-yo) si nu isi are sensul: nu te lua dupa vedetele fara cap care isi risca sanatatea pentru a arata slabe!
Citește și:  Este important să țineți cont de următoarele aspecte când pregătiți baia bebelușului

Asadar, daca te intrebi „voi fi din nou slaba dupa nastere”, iti ai raspunsul – nu este usor, nu este rapid, insa este singura cale matura, eficienta si sanatoasa! Esti de acum o mamica si parte din a fi o mama buna este a iti ingriji bebelusul, insa si a te ingriji pe tine!

Loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.