Vezi ce trebuie să facă mămica în săptămâna a 7-a de sarcină

0
1530

Saptamana 7 de sarcinaDespre bebe…

In saptamana 7 de sarcina, deja embrionul are 1 centimetru, cam cat o mura! Deja se vad unele puncte intunecate in cap, ce in curand vor deveni ochii si narile. Micutul incepe sa prinda o forma mai familiara, distingandu-se mai bine si micii mugurasi ce se vor transforma in membrele sale. Incepe si  formarea parului si a pleoapelor.

Embrionul pluteste in lichidul amniotic protectiv, iar cordonul ombilical creste in continuare, hranindu-l. Organele vitale, in mare parte, deja sunt formate. Acum incepe micutul sa aiba anumite miscari slabe – insa tu inca nu poti simti aceasta bucurie.

…si viitoarea mamica:

In saptamana 7 de sarcina, se intensifica unele simptome ale sarcinii, precum starea de oboseala si greturile si varsaturile. Te poti confrunta si cu dureri de spate, dureri de cap si crampe abdominale (inclusv constipatie).

Sanii iti devin si mai sensibili si areolele isi modifica culoarea sau chiar si marimea. Dar, cel mai important: acum se observa o crestere in greutate relativa – la sfarsitul primului trimestru, ar fi normal sa fi acumulat 1-2 kilograme din cele 11-17 kilograme de la sfarsit, daca aveai inainte o greutate normala. Inca nu te poti mandri cu o burtica rotunda de gavida, insa este din ce in ce mai vizibila. Insa, uneori, starile de greata si voma pot cauza o scadere in greutate: daca nu este mare si nu te simti foarte rau, nu esti in pericol.

Ce sa faci in saptamana 7 de sarcina:

  • Cumparaturi! Relaxeaza-te si distreaza-te incepand sa bati magazinele in cautarea unor hanie frumoase de gravida: doar pentru ca in curand pui macar 11 kilograme, nu inseamna ca nu trebuie sa fii frumoasa!
  • Exercitii. Pe langa exercitiile Kegel, este bine sa iti fi impus pana acum si un program regulat de miscare fizica: plimbat, inot, gimnastica speciala. Insa fereste-te de orice efort intens si de ridicarea greutatilor si oricand simti un disconfort sau ameteli, odihneste-te.
  • Sarcina si lichideleAlimentatie. Nu uita de consumul adecvat de lichide – apa e cea mai simpla solutie. Cat despre alimentatie, este timpul sa iti schimbi programul de mese si sa adopti mese mici si frecvente (mic-dejun, gustare la 11-12, pranz la 13-14, gustare la 16-17, cina). Aceste mese mici te ajuta la combaterea starilor de greata si iti asigura necesarul de nutrienti, fara insa a te ingrasa! Fara chips, dulciuri in exces, fast-food sau mancaruri picante! Integreaza cat mai multe fructe si legume proaspete si carnuri de pui, vita, porc (pestele cu precautie – intereseaza-te ce fel de peste este mai bun pentru tine).
  • Greata si pierderea in greutate. Dupa cum s-a spus, daca pierzi 1-3 kilograme, nu este in mod necesar periculos pentru tine si bebe. Insa daca starile de greata te impedica sa iti urmezi programul normal, daca nu vezi vreun semn ca pierderea in greutate se stopeaza, daca te simti absolut epuizata si greata nu se diminueaza cu nimic, sfatuieste-te cu medicul. In anumite cazuri grave de greturi si varsaturi, se poate ajunge pana la deshidratare severa si subponderalitate ce necesita spitalizarea. Asa ca ai mare grija la ce iti transmite corpul tau si vorbeste cu medicul (poti incerca, daca alte sfaturi nu merg, acupunctura sau alte leacuri homeopatice).
  • Cresterea prea mare in greutate. Nici invers nu este bine: daca acumulezi rapid mai mult de 2 kilograme, este bine sa mergi la medic, caci o acumulare excesiva creste riscul unei nasteri premature sau a unui bebe supraponderal. Insa poate fi semn ca ai dezvoltat diabet gestational – afectiune destul de comuna la femeile insarcinate!
Nu uita să distribui dacă ți-a plăcut:

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.