Cum scăpăm de stres?

0
110

Stres! Stres! Stres! Tot aud în ultima vreme cât de greu le este unora să reziste stresului cotidian, ajungând să ia anumite decizii cruciale în viața lor. Astfel renunță la job, la relație, la casă și la multe altele.

Stresul a devenit, într-adevăr o problemă majoră, iar noi, trebuie să găsim o cale de mijloc de a înlătura pe cât posibil, factorii care aduc ”stresul” în viața noastră.

Citeam un articol de curând în care se sublinia faptul că stresul a ajuns să fie implicat în aproape toate problemele medicale cu care ne confruntăm în zilele noastre, și anume; hipertensiune, infarct miocardic, ulcere, migrene, astm, dureri de spate, chiar și cancerul. Sunt atât de multe afecțiuni produse de acest factor, numit ”stres”. Oare ce am putea face noi totuși ca să evităm sau să minimalizăm, pe cât posibil, neplăcerile aduse în viața noastră de stres și de stările de epuizare?

Merită să ne stresăm?

Vă pot spune din propria experiență, nu merită. Am zile când lucrez și 14 ore. Alerg din stânga în dreapta, uneori simt că mi se taie respirația. Nu orele multe este problema, ci stresul acela că nu ajungi la timp, că nu iese cum ai dorit etc. Am făcut progrese mari în ultima perioadă, orice problemă se poate rezolva. Iar cuvântul problemă, diferă de la om la om, ce mie mi se pare banal la altul este o chestiune de viață și de moarte. Trebuie doar să înțelegem că problemele se vor rezolva mereu, într-un fel sau altul, nu avem nici un motiv să agravăm situația.

Ce este stresul?

În primul rând, trebuie să înțelegem – ce este de fapt ”stresul” și cât de mult ne poate afecta viața. Stresul apare în orice situație care necesită efectuarea unei schimbări în viața noastră de zi cu zi. Astfel, orice lucru, cu un impact major asupra stării noastre emoționale, poate fi o caracteristică a stresului. Aceste situații ne pot afecta de o așa natură încât ne obosesc, ne epuizează și ne deprimă.

Citește și:  Dragostea unui câine e medicament curat – Îți alină suferința cu lăbuța!

Cum putem să scăpăm de stres?

Voi menționa câteva metode antistres, pe care personal am încercat de-a lungul vietii să le pun în practică, și chiar consider ca m-au ajutat foarte mult.

  1. Exercițiul fizic regulat, activ, cel puțin 30 de minute pe zi. Mișcarea zilnică crește secreția de endorfine, hormoni care dau senzația de bine și care ne protejează organismul față de stres.

  2. Adoptarea unei alimentații vegetariene. O astfel de alimentație ne va ajuta să fim mult mai energici și mai rezistenți.

  3. Evitarea viciilor (tutun, alcool, cafea, droguri) – Obiceiurile vicioase încarcă foarte mult lista datoriilor pe care organismul va fi nevoit să le plătească mai târziu.

  4. Cât mai multa odihnă. Aici sunt incluse orele necesare de somn din timpul nopții, precum și perioadele de relaxare și recreere.

  5. Să bem cât mai multa apă! Este foarte important sa bem cel putin doi litri de apă pe zi.

  6. Ancore stabile în viață. Mă refer aici la existența unei divinități în care credeți cu putere, a unui cămin în care domnește dragostea și armonia, o slujbă care sa îți dea sentimentul utilității, prieteni de încredere etc.

  7. Cultivarea unei atitudini mentale pozitive. Este atât de important să fim optimiști și să avem mereu o atitudine cât mai pozitivă asupra oricăror împrejurări din viața noastră

Toți dorim să fim sănătoși. Sănătatea constă însă in capacitatea noastră de a descopei modalități de echilibrare a balanței stresului. Am descris mai sus câteva metode de echilibrare a acestei balanțe. Imi doresc ca aceste metode anti-stres, să vă fie cu adevărat de folos.

Vă îndemn să postați metodele voastre de alungare a stresului cotidian. Hai să ne facem bine reciproc!

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.