Colectiile de masini sunt cu siguranta destinate oamenilor plini de bani, avizi dupa putere, mai ales ca umbla vorba cum ca masina pe care o ai in garaj te caracterizeaza ca om, iar cei care au masini sport, devin adevarate aspiratoare de femei, deci daca ai o Dacie veche inseamna ca esti roman, daca ai un trabant inseamna ca esti boem si ca mergi cu bicicleta la munca deoarece masina din garaj nu mai functioneaza si nu mai nici cui sa o vinzi, daca ai un Logan inseamna ca deja ai atins nivelul modest si mediu de trai din Romania, iar daca ai o masina sport, inseamna fie ca lucrezi pentru stat si bagi mana in buzunarele romanilor prin diverse fraude, fie ca faci naveta in fiecare vara peste hotarele Romaniei si te pricopsesti de fiecare data cu cate-o avere frumusica.
Acestea desigur ca sunt interpretari ironice si ca sa continuam in acelasi spirit ludic, putem preciza ca cei care au mai mult de cinci masini in garaj nu sunt romani, mai ales daca acestea sunt de ultimul racnet si daca toate au mai multe masini inseamna si ca au mai multe personalitati. Colectiile de masini nu se rezuma insa doar la exemplare extravagante, noi, de ultima generatie, moderne sau sport, ci si la masini vechi, care au facut istorie, care cel mai probabil ca nici nu mai functioneaza si care cel mai probabil sunt tinute doar pe post de bibelou si sunt si unicate sau pe cale disparitie ca si model.
Pasiunile nu au limite si nu tin cont de criterii, nu tin cont nici de buget, chiar daca de multe ori acesta este depasit peste limita. Dar asa cum femeile au pasiunea shoppingului si sunt in stare sa isi cheltuiasca banii de salariu intr-o singura zi, cam asa sunt scuzati si barbatii, mai ales daca stiu cum sa invarta afacerile.
Colectionarii de masini selecte vor viza masinile sport de performanta cu care isi pot atinge obiectivele in viata si anume acelea de a arata cine detine controlul si de a eclipsa saracia din tara lor probabil. Desi unele masini nu sunt mai costisitoare fata de anumite obiecte rare ce sunt colectate de alti fanatici, aceasta pasiune este mult criticata, avand in vedere ca masinile intr-adevar sunt un moft pentru ca uneori nu-ti ajunge timpul sa le probezi pe toate, chiar unul care ocupa mult prea mult spatiu si de care nu se pot bucura toti membrii familiei.
Aceste cazuri sunt insa valabile pentru marii magnati ai lumii care isi achizitioneaza la fiecare aparitie in lumea auto, cate un nou exemplar si au in curtea imensa a vilei pe care o poseda, un adevarat parc auto. Colectiile de masini sunt mai degraba pasiuni masculine, desi rar, se vor putea intalni si femei care au acest ideal in comun. Chiar o emisiune de specialitate de pe un canal national ne arata ca femeile sunt in stare sa aprecieze masinile si stiu ce sa faca cu ele.
Colectionarii de masini clasice sunt insa caracterizati prin mai mult rafinament, prin mai multa eleganta si mai mult stil, avand in vedere ca pentru ei nu totul inseamna performanta, ci totul inseamna autenticitate si unicitate, si de ce nu, chiar si vechime. Asa cum spuneam la inceput colectionarii de masini clasice achizitioneaza autovehiculele, chiar daca acestea nu mai sunt in stare de functionare si le tin doar pe post de ornament in curtea lor.
Aceste tipuri de masini sunt demne de muzeu, mai ales pentru ca reprezinta o epoca anume din istoria omenirii si cele mai multe dintre ele sunt gasite si in locatii exotice, selecte, tot pe post de ornament. Colectiile de masini sunt specifice oamenilor puternici, omenilor care stiu cum sa aprecieze valoarea banilor si care probabil ca ii vor valorifica in viitor, ridicandu-i la unitati si mai mari.
Exista asadar mai multe tipuri de colectionari de masini, iar aici ii includem pe cei care vor sa impresioneze, pe cei care o fac pur si simplu din pasiune, fara a se afisa in fata lumii si pe cei care o fac de nevoie, pentru ca jobul ii obliga sa pastreze cate-un exemplar din fiecare marca. Acest tip de colectii este insa unul care nu poate fi accesibil oricarui om, asemenea colectiilor de obiecte rare, ele fiind destinate doar oamenilor cu o stare financiara destul de incurajatoare.
Anual se organizeaza chiar si expozitii de masini care se incheie desigur cu licitatii, la acestea participand numai lumea buna sau de ce nu, si curiosii care vor doar sa-si clateasca ochii. Si cum oamenii sunt manati de pasiuni si de dorinta de a colecta cat mai mult, de ce sa nu profite de bunastarea lor financiara?! Aici insa se pot naste si adevarate dispute de suprematie, avand in vedere ca acei colectionari de masini sport, moderne vor dori sa aiba in garajul lor si pe cele clasice de cele mai multe ori, deoarece acest simt este dezvoltat si sustinut de vanitate si de orgoliu.